Gyurkity Péter
HD DVD: a Toshiba is bedobja a törölközőt
Egyes források szerint a tábor legerősebb vára, a Toshiba is felhagy korábbi terveivel, és még a formátum halála előtt bejelenti a nagy felbontású verseny végét. Újabb cégek hagyták ott a főtámogatót.
Az érdekes - bár korántsem meglepő - fejleményről a Hollywood Reporter számolt be a céghez közeli forrásokra hivatkozva. Ezek szerint a Toshiba már fontolóra vette a formátum halálra ítélését és állítólag az elkövetkező néhány héten belül dönteni fognak a verseny végéről, amely természetesen automatikusan a Blu-ray teljes győzelmét jelentené. A Warner által elindított görgeteg most mindent elsöpörhet az útjából.
Amikor még minden rendben volt...
Hivatalosan természetesen a Toshiba még teljes mellszélességgel kiáll saját formátuma mellett. "Az általa nyújtott technikai előnyök révén még mindig szilárd meggyőződésünk, hogy a HD DVD jelenti a legjobb választást a vásárlóknak, elég ha csak az általunk kínált lejátszók értékére és az így nyújtott minőségre gondolunk" - jelentette ki magabiztosan Jodi Sally, a Toshiba America marketingért felelős alelnöke. Hozzátette azonban, hogy megvizsgálják a nemrégiben végrehajtott újabb árcsökkentések pontos piaci hatását és ennek fényében döntenek majd a további lépésekről. Vagyis nem zárják ki teljesen a váltás lehetőségét, ám erről még véletlenül sem beszélnek a döntés meghozataláig.
A lavinát a Warner januári döntése indította el, ezt követően pedig számos forgalmazó és internetes cég jelentette be, hogy a jövőben szintén kizárólag a Sony táborát támogatja, illetve helyezi előtérbe, a HD DVD pedig a sarokban meghúzódva várhatja, hogy a vásárlók egyáltalán észrevegyék. A legújabb "áruló" az amerikai Wal-Mart üzletlánc, amely péntektől kezdve az újonnan megjelenő termékek esetében kizárólag Blu-ray kiadványokat árul, csatlakozva a Netflix és Best Buy korábbi hasonló döntéséhez. Állításuk szerint a vásárlói igényekre reagálnak, ezért szórják ki a maradék készletet júniusig, hogy ezt követően egyetlen formátumra koncentráljanak a nagy felbontású szegmensben.
A források kiemelik, hogy a Toshiba mindent megpróbált. A Super Bowl alatt megjelent reklám 2,7 millió dollárt emésztett fel, ám még ez sem volt elég a fokozatos visszaszorulás megállításához. A veszteségek hatására így a cég hamarosan elismerheti vereségét, és megkezdődhet a Blu-ray egyeduralma.
Az érdekes - bár korántsem meglepő - fejleményről a Hollywood Reporter számolt be a céghez közeli forrásokra hivatkozva. Ezek szerint a Toshiba már fontolóra vette a formátum halálra ítélését és állítólag az elkövetkező néhány héten belül dönteni fognak a verseny végéről, amely természetesen automatikusan a Blu-ray teljes győzelmét jelentené. A Warner által elindított görgeteg most mindent elsöpörhet az útjából.
Amikor még minden rendben volt...
Hivatalosan természetesen a Toshiba még teljes mellszélességgel kiáll saját formátuma mellett. "Az általa nyújtott technikai előnyök révén még mindig szilárd meggyőződésünk, hogy a HD DVD jelenti a legjobb választást a vásárlóknak, elég ha csak az általunk kínált lejátszók értékére és az így nyújtott minőségre gondolunk" - jelentette ki magabiztosan Jodi Sally, a Toshiba America marketingért felelős alelnöke. Hozzátette azonban, hogy megvizsgálják a nemrégiben végrehajtott újabb árcsökkentések pontos piaci hatását és ennek fényében döntenek majd a további lépésekről. Vagyis nem zárják ki teljesen a váltás lehetőségét, ám erről még véletlenül sem beszélnek a döntés meghozataláig.
A lavinát a Warner januári döntése indította el, ezt követően pedig számos forgalmazó és internetes cég jelentette be, hogy a jövőben szintén kizárólag a Sony táborát támogatja, illetve helyezi előtérbe, a HD DVD pedig a sarokban meghúzódva várhatja, hogy a vásárlók egyáltalán észrevegyék. A legújabb "áruló" az amerikai Wal-Mart üzletlánc, amely péntektől kezdve az újonnan megjelenő termékek esetében kizárólag Blu-ray kiadványokat árul, csatlakozva a Netflix és Best Buy korábbi hasonló döntéséhez. Állításuk szerint a vásárlói igényekre reagálnak, ezért szórják ki a maradék készletet júniusig, hogy ezt követően egyetlen formátumra koncentráljanak a nagy felbontású szegmensben.
A források kiemelik, hogy a Toshiba mindent megpróbált. A Super Bowl alatt megjelent reklám 2,7 millió dollárt emésztett fel, ám még ez sem volt elég a fokozatos visszaszorulás megállításához. A veszteségek hatására így a cég hamarosan elismerheti vereségét, és megkezdődhet a Blu-ray egyeduralma.