Gyurkity Péter
Az Adobe is online szövegszerkesztővel újít
Nagy meglepetést váltott ki az Adobe a szakértők és felhasználók körében azon bejelentésével, miszerint felvásárolják a Buzzword nevű online szövegszerkesztőt. A cég ezzel a Microsoft és a Google konkurensévé válik.
A hivatalos közlemény szerint az Adobe megállapodott a Virtual Ubiquity nevű kis amerikai cég megszerzéséről, amely eddig a Buzzword online szoftvert fejlesztette. Ez tulajdonképpen egy internetes szövegszerkesztő program, amely a Google Docs megoldásához hasonlóan lehetővé teszi a közös munkát egy-egy dokumentumon, mindent a világhálón keresztül intézve.
Az Adobe ezzel valóban meglepő lépésre szánta el magát, hiszen eddig a céget elsősorban az Acrobat csomag révén ismerték, és kevesen gondoltak arra, hogy az irodai programok terén fel tudják, fel akarják venni a versenyt akár a redmondi szoftvercéggel, akár az olyan új, ám gyorsan erősödő jövevényekkel, mint a Google. Most pedig úgy tűnik, hogy valóban ez a cél, és a Buzzword lehetővé teszi, hogy egy kész megoldással jelenjenek meg az internetes piacon. A hangsúly a kollaboráción, a közös munkán van, amit az internetes eléréssel rendelkezők könnyen megvalósíthatnak.
A programot nem akárkik fejlesztik, hiszen a csapat túlnyomó része azon szakemberekből áll, akik a nyolcvanas években még a Lotus Manuscipt-en is dolgoztak. Ez a DOS-alapú szövegszerkesztő volt sorrendben a második Lotus szofter, közvetlenül az 1-2-3 táblázatkezelő után. Az IBM aztán 1995-ben a cég felvásárlásával tette rá a kezét a Lotus Notes-ra, amely már a későbbi évek fejlesztése volt.
Az Adobe állítása szerint a Buzzword tökéletesítésével tudatosíthatják a felhasználókban, hogy a szövegszerkesztők jóval többre képesek annál, mint amit eddig megszokhattak. A programot online és offline is használhatjuk, a kinézet mindkét esetben megegyezik, mindezt pedig kiegészíti a cég új fájlcserélő szolgáltatása, a "Share", amely lehetővé teszi a dokumentumok és egyéb anyagok közzétételét, megosztását egy központi hálózaton keresztül.
A hivatalos közlemény szerint az Adobe megállapodott a Virtual Ubiquity nevű kis amerikai cég megszerzéséről, amely eddig a Buzzword online szoftvert fejlesztette. Ez tulajdonképpen egy internetes szövegszerkesztő program, amely a Google Docs megoldásához hasonlóan lehetővé teszi a közös munkát egy-egy dokumentumon, mindent a világhálón keresztül intézve.
Az Adobe ezzel valóban meglepő lépésre szánta el magát, hiszen eddig a céget elsősorban az Acrobat csomag révén ismerték, és kevesen gondoltak arra, hogy az irodai programok terén fel tudják, fel akarják venni a versenyt akár a redmondi szoftvercéggel, akár az olyan új, ám gyorsan erősödő jövevényekkel, mint a Google. Most pedig úgy tűnik, hogy valóban ez a cél, és a Buzzword lehetővé teszi, hogy egy kész megoldással jelenjenek meg az internetes piacon. A hangsúly a kollaboráción, a közös munkán van, amit az internetes eléréssel rendelkezők könnyen megvalósíthatnak.
A programot nem akárkik fejlesztik, hiszen a csapat túlnyomó része azon szakemberekből áll, akik a nyolcvanas években még a Lotus Manuscipt-en is dolgoztak. Ez a DOS-alapú szövegszerkesztő volt sorrendben a második Lotus szofter, közvetlenül az 1-2-3 táblázatkezelő után. Az IBM aztán 1995-ben a cég felvásárlásával tette rá a kezét a Lotus Notes-ra, amely már a későbbi évek fejlesztése volt.
Az Adobe állítása szerint a Buzzword tökéletesítésével tudatosíthatják a felhasználókban, hogy a szövegszerkesztők jóval többre képesek annál, mint amit eddig megszokhattak. A programot online és offline is használhatjuk, a kinézet mindkét esetben megegyezik, mindezt pedig kiegészíti a cég új fájlcserélő szolgáltatása, a "Share", amely lehetővé teszi a dokumentumok és egyéb anyagok közzétételét, megosztását egy központi hálózaton keresztül.