Németh Szabolcs
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
A GSC több évnyi kínlódás után 2007-ben végre piacra dobta a S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl-t. Éppen ezért esett le mindenkinek az álla, amikor a fejlesztőgárda az E3-on 2008 első negyedévére tervezve bejelentette a játék folytatását a S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky-t.
A csernobili katasztrófa napja szinte mindenkinek örökre bevésődött az agyába, hiszen még a világ gátlástalan, és kapzsi vezetői is megálltak pár pillanatra gondolkodni a tragédia hallatán. Igaz hatvan másodperc múlva már azon agyaltak, hogy hogyan lehetne ebből is hasznot húzni. A GSC az addig üsd a vasat amíg meleg irányvonalat megfogadva úgy döntött, hogy nem teketóriázik, és a S.T.A.L.K.E.R-t már végiggyűrő játékosok kegyeibe ismét beférkőzik.
A Clear Sky nem nevezhető igazi folytatásnak, hiszen nem a jövőt, hanem a múltat ismerhetjük meg benne. Az első rész számtalan kérdést hagyott nyitva, ezért a folytatás - nem véletlenül - a pusztító katasztrófa előtti évbe kalauzol el minket, amikor még megvolt az esély arra, hogy néhányan megakadályozzák a probléma eszkalálódását.
A fejlesztők szerint a bejárható terep mérete nem, viszont a minősége sokban változik majd. Az épületek, építmények, területek ötven százalékát egyszerűen átemelték az elődből, viszont a fennmaradó másik felén komoly munka folyik, hogy minél részletesebb és változatosabb legyen a terep az önjelölt stalkereknek. Nagy örömünkre a játék fontos helyszínei, mint a Vörös Erdő vagy Limansk elveszett városa teljesen át lesznek dolgozva, hiszen az egy évvel korábbi állapotok szerint egészen más várja majd stalkerünket, mint az első részben. A GSC munkatársainak nyilatkozataiból az is kiderül, hogy egyes területek ezúttal zárva vannak, míg olyanok, amelyek a Shadow of Chernobyl-ban rejtve maradtak, nyitva lesznek előttünk.
A történet igen egyszerűen épül fel. A célunk nem más, mint Strelok megtalálása és megállítása, mielőtt a mindenkit elpusztító katasztrófa megtörténne. Ebben egy-egy csoport lesz a segítségünkre, mert a Clear Sky-ban az egymással rivalizáló csoportok egyikébe be kell épülnünk, ugyanis egyedül esélytelenek vagyunk a győzelemre. Különféle küldetések elvégzésével növelhetjük a csoporton belüli reputációnkat, amivel fontos információk birtokába juthatunk.
Természetesen az eddig felsorolt újítások egy kiegészítőben is elférnének, ezért a fejlesztők még jó néhány új dologgal operálnak. Továbbfejlesztett mesterséges intelligencia, új fegyverek fejlesztési lehetőségekkel, finomabb mozgások, átírt grafikai motor, élethűbb megjelenítés, a HUD és a PDA-rendszer kezelhetőbbé tétele, az A-Life rendszer teljes átdolgozása mind-mind tervbe van véve.
A kérdés már csak, az, hogy a jól hangzó ígéretekből mi valósul meg 2008 első negyedévére. Mert a GSC váltig állítja, hogy szó sem lesz eltolásról, ha a játékot 2008 első negyedére ígérik, akkor az meg is fog jelenni akkor. Hát... ismerve a program előéletét, mi kicsit szkeptikusak vagyunk, de lepjenek meg minket!
S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky
A csernobili katasztrófa napja szinte mindenkinek örökre bevésődött az agyába, hiszen még a világ gátlástalan, és kapzsi vezetői is megálltak pár pillanatra gondolkodni a tragédia hallatán. Igaz hatvan másodperc múlva már azon agyaltak, hogy hogyan lehetne ebből is hasznot húzni. A GSC az addig üsd a vasat amíg meleg irányvonalat megfogadva úgy döntött, hogy nem teketóriázik, és a S.T.A.L.K.E.R-t már végiggyűrő játékosok kegyeibe ismét beférkőzik.
A Clear Sky nem nevezhető igazi folytatásnak, hiszen nem a jövőt, hanem a múltat ismerhetjük meg benne. Az első rész számtalan kérdést hagyott nyitva, ezért a folytatás - nem véletlenül - a pusztító katasztrófa előtti évbe kalauzol el minket, amikor még megvolt az esély arra, hogy néhányan megakadályozzák a probléma eszkalálódását.
A fejlesztők szerint a bejárható terep mérete nem, viszont a minősége sokban változik majd. Az épületek, építmények, területek ötven százalékát egyszerűen átemelték az elődből, viszont a fennmaradó másik felén komoly munka folyik, hogy minél részletesebb és változatosabb legyen a terep az önjelölt stalkereknek. Nagy örömünkre a játék fontos helyszínei, mint a Vörös Erdő vagy Limansk elveszett városa teljesen át lesznek dolgozva, hiszen az egy évvel korábbi állapotok szerint egészen más várja majd stalkerünket, mint az első részben. A GSC munkatársainak nyilatkozataiból az is kiderül, hogy egyes területek ezúttal zárva vannak, míg olyanok, amelyek a Shadow of Chernobyl-ban rejtve maradtak, nyitva lesznek előttünk.
A történet igen egyszerűen épül fel. A célunk nem más, mint Strelok megtalálása és megállítása, mielőtt a mindenkit elpusztító katasztrófa megtörténne. Ebben egy-egy csoport lesz a segítségünkre, mert a Clear Sky-ban az egymással rivalizáló csoportok egyikébe be kell épülnünk, ugyanis egyedül esélytelenek vagyunk a győzelemre. Különféle küldetések elvégzésével növelhetjük a csoporton belüli reputációnkat, amivel fontos információk birtokába juthatunk.
Természetesen az eddig felsorolt újítások egy kiegészítőben is elférnének, ezért a fejlesztők még jó néhány új dologgal operálnak. Továbbfejlesztett mesterséges intelligencia, új fegyverek fejlesztési lehetőségekkel, finomabb mozgások, átírt grafikai motor, élethűbb megjelenítés, a HUD és a PDA-rendszer kezelhetőbbé tétele, az A-Life rendszer teljes átdolgozása mind-mind tervbe van véve.
A kérdés már csak, az, hogy a jól hangzó ígéretekből mi valósul meg 2008 első negyedévére. Mert a GSC váltig állítja, hogy szó sem lesz eltolásról, ha a játékot 2008 első negyedére ígérik, akkor az meg is fog jelenni akkor. Hát... ismerve a program előéletét, mi kicsit szkeptikusak vagyunk, de lepjenek meg minket!
S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky