Gyurkity Péter
Sony: a kapkodás vezetett az akkumulátorhibákhoz
A japán óriáscég elnöke elismerte, hogy túl gyorsan szerették volna kielégíteni a nagy kapacitású laptop akkumulátorok iránt mutatkozó igényeket, a hibák elhárítása viszont nem történt meg kellő sebességgel.
"Vállalatunknak jóval gyorsabban ki kellett volna vizsgálnia az akkumulátorok meghibásodásainak ügyét" - jelentette ki Ryoji Chubachi elnök a Mainchi Shimbun napilapnak adott interjújában. A vezér tehát a kellő gyorsaságot hiányolja, a sorozatos visszahívásokat előidéző okokat viszont éppen ez, pontosabban a kapkodás eredményezte. A Sony ugyanis túlságosan gyorsan szerette volna kielégíteni a gyártók részéről jelentkező, egyre nagyobb volumenű igényeket a nagy kapacitású laptopakkumulátorok iránt, miközben a minőségre nem fordítottak, nem fordíthattak kellő figyelmet.
Egy konferencián magától felgyulladt laptop
Az interjúból kiderül, hogy éppen ez, a termelés gyors felfuttatása vezetett a visszahívásokhoz, amelyek elsőként a két legnagyobb vásárlónál, a Dellnél, valamint az Apple-nél jelentkeztek, majd terjedtek át fokozatosan a többi gyártóra. Emlékeztetőül: a sort a Dell nyitotta meg rekordméretű akciójával, a sorra csatlakozó egyéb partnerek (Dell, Lenovo, Toshiba, Hitachi stb.) pedig végül 10 millióra emelték a visszahívott termékek számát. A hibát tovább súlyosbítja, hogy a Sony már egy éve tudott a problémás esetekről, ennek ellenére azonban elmulasztották megvizsgálni a többi cégnek leszállított példányokat.
A vállalat nemrég 444 millió dollárt különített el a visszahívási akciók fedezésére, ami még számukra is jelentős tétel. A helyzet talán nem durvult volna el ennyire, ha kellő körültekintéssel járnak el a termelés növelésében. "Voltak bizonyos problémáink a piaci igények kielégítése kapcsán" - ismerte el Chubachi elnök, a részletek említése nélkül. Hozzátette, hogy ennek árát most duplán megfizetik, hiszen az eredmény a fokozott óvatosság az akkumulátorokkal szemben, a vásárlói igények csökkenése.
"Vállalatunknak jóval gyorsabban ki kellett volna vizsgálnia az akkumulátorok meghibásodásainak ügyét" - jelentette ki Ryoji Chubachi elnök a Mainchi Shimbun napilapnak adott interjújában. A vezér tehát a kellő gyorsaságot hiányolja, a sorozatos visszahívásokat előidéző okokat viszont éppen ez, pontosabban a kapkodás eredményezte. A Sony ugyanis túlságosan gyorsan szerette volna kielégíteni a gyártók részéről jelentkező, egyre nagyobb volumenű igényeket a nagy kapacitású laptopakkumulátorok iránt, miközben a minőségre nem fordítottak, nem fordíthattak kellő figyelmet.
Egy konferencián magától felgyulladt laptop
Az interjúból kiderül, hogy éppen ez, a termelés gyors felfuttatása vezetett a visszahívásokhoz, amelyek elsőként a két legnagyobb vásárlónál, a Dellnél, valamint az Apple-nél jelentkeztek, majd terjedtek át fokozatosan a többi gyártóra. Emlékeztetőül: a sort a Dell nyitotta meg rekordméretű akciójával, a sorra csatlakozó egyéb partnerek (Dell, Lenovo, Toshiba, Hitachi stb.) pedig végül 10 millióra emelték a visszahívott termékek számát. A hibát tovább súlyosbítja, hogy a Sony már egy éve tudott a problémás esetekről, ennek ellenére azonban elmulasztották megvizsgálni a többi cégnek leszállított példányokat.
A vállalat nemrég 444 millió dollárt különített el a visszahívási akciók fedezésére, ami még számukra is jelentős tétel. A helyzet talán nem durvult volna el ennyire, ha kellő körültekintéssel járnak el a termelés növelésében. "Voltak bizonyos problémáink a piaci igények kielégítése kapcsán" - ismerte el Chubachi elnök, a részletek említése nélkül. Hozzátette, hogy ennek árát most duplán megfizetik, hiszen az eredmény a fokozott óvatosság az akkumulátorokkal szemben, a vásárlói igények csökkenése.