Berta Sándor
Internet az Egyesült Arab Emirátusok repülőgépein
Az Emirates nemzetközi légitársaság lehet a világon az első olyan cég, amelynek repülőgépeinek fedélzetén már jövő januártól lehet majd böngészni a világhálón és e-maileket írni, illetve fogadni.
Az Egyesült Arab Emirátusok légitársasága bejelentette, hogy a tervek szerint hamarosan átalakítják az egyik Boeing 777-es utasszállító repülőgépet. A munkákkal jövő januárra végezni is akarnak. Amennyiben mindez megvalósul, akkor az Emirates lesz a világon az első, menetrend szerinti forgalomban internetezési lehetőséget kínáló légitársaság.
A vállalat ezzel megelőzné a hasonló terveket dédelgető British Midland és Air France légitársaságokat, amelyeknél az első átalakított, immár internetezésre is alkalmas repülőgépek csak jövő tavasszal állnak majd forgalomba. Persze nem szabad elfelejteni, hogy minden hasonló rendszer esetében a végső, döntő szót mint repülésbiztonsági hatóság, a nemzetközi repülésfelügyelet mondja majd ki.
Az Emirates az AeroMobile megoldásait építi majd be a repülőgépeibe, ezzel szemben a British Midland és az Air France az OnAir vállalat termékeinek szavaztak bizalmat. Az AeroMobile megoldásainak előnye, hogy a már meglévő kommunikációs csatornák adatátviteli képességeit bővíti, illetve használja ki.
Ezek a csatornák az Immersat műholdas rendszeren alapulnak. Szintén előny, hogy ez a rendszer az Emirates minden meglévő repülőgépébe már be van építve. A kiépített hálózat öt utas egyidejű mobil beszélgetéseit vagy mobil internetezését teszi majd lehetővé, de a kapcsolatot a személyzet bármelyik tagja bármikor megszakíthatja.
"Ez egy történelmi lépés a repülés történetében" - mondta David Coiley, az AeroMobile stratégiai kapcsolatokért felelős igazgatója. A szakember hozzátette, hogy már most járatonként legalább 25-35 utas folytat telefonbeszélgetéseket és van igény a mobil internetezésre is. A rendszert később tovább fogják fejleszteni, így támogatni fogja a GPRS-technológiát, a Blackberry- és PDA használatát és a notebook tulajdonosoknak is meglesz a lehetőségük az internetezésre, az elektronikus levelek fogadására illetve küldésére.
David Coiley arra ugyanakkor nem tért ki, hogy az utasoknak kell-e majd és ha igen, mennyit fizetniük az új szolgáltatás igénybe vételéért.
Az Egyesült Arab Emirátusok légitársasága bejelentette, hogy a tervek szerint hamarosan átalakítják az egyik Boeing 777-es utasszállító repülőgépet. A munkákkal jövő januárra végezni is akarnak. Amennyiben mindez megvalósul, akkor az Emirates lesz a világon az első, menetrend szerinti forgalomban internetezési lehetőséget kínáló légitársaság.
A vállalat ezzel megelőzné a hasonló terveket dédelgető British Midland és Air France légitársaságokat, amelyeknél az első átalakított, immár internetezésre is alkalmas repülőgépek csak jövő tavasszal állnak majd forgalomba. Persze nem szabad elfelejteni, hogy minden hasonló rendszer esetében a végső, döntő szót mint repülésbiztonsági hatóság, a nemzetközi repülésfelügyelet mondja majd ki.
Az Emirates az AeroMobile megoldásait építi majd be a repülőgépeibe, ezzel szemben a British Midland és az Air France az OnAir vállalat termékeinek szavaztak bizalmat. Az AeroMobile megoldásainak előnye, hogy a már meglévő kommunikációs csatornák adatátviteli képességeit bővíti, illetve használja ki.
Ezek a csatornák az Immersat műholdas rendszeren alapulnak. Szintén előny, hogy ez a rendszer az Emirates minden meglévő repülőgépébe már be van építve. A kiépített hálózat öt utas egyidejű mobil beszélgetéseit vagy mobil internetezését teszi majd lehetővé, de a kapcsolatot a személyzet bármelyik tagja bármikor megszakíthatja.
"Ez egy történelmi lépés a repülés történetében" - mondta David Coiley, az AeroMobile stratégiai kapcsolatokért felelős igazgatója. A szakember hozzátette, hogy már most járatonként legalább 25-35 utas folytat telefonbeszélgetéseket és van igény a mobil internetezésre is. A rendszert később tovább fogják fejleszteni, így támogatni fogja a GPRS-technológiát, a Blackberry- és PDA használatát és a notebook tulajdonosoknak is meglesz a lehetőségük az internetezésre, az elektronikus levelek fogadására illetve küldésére.
David Coiley arra ugyanakkor nem tért ki, hogy az utasoknak kell-e majd és ha igen, mennyit fizetniük az új szolgáltatás igénybe vételéért.