Gyurkity Péter

Elérhetetlen marad a négychipes SLI?

Talán nem túlzottan meglepő, hogy dacára a hangzatos bejelentéseknek és a magabiztos nyilatkozatoknak, a négyprocesszoros SLI felállások egyelőre távolinak és legalább ennyire feleslegesnek tűnnek.

A korábban beígért és a közeljövőben várható rendszerekről készített rövid összeállítást az X-bit Labs, megállapítva, hogy jelenleg mindössze egyetlen cég szállít ilyen asztali megoldást. A brutális összeállítások egyelőre feleslegesnek tűnnek, pláne, hogy a nyilatkozatokban már nem is a minden korábbinál nagyobb teljesítményt, hanem a minőséget igyekeznek kihangsúlyozni. A kétchipes grafikus kártyákra épülő megoldások többsége csak a következő hónapokban érkezik.

Csak a gyors körültekintést követően derült ki, hogy egyetlen észak-amerikai cég, a Falcon Northwest szállít ilyen asztali megoldásokat, a többiek egyelőre késnek saját változatukkal. Nem mintha túlzottan nagy igény mutatkozna a piacon: sokak szemében a hagyományos kétprocesszoros SLI is túlzásnak tűnik, főleg ára és a fogyasztás miatt. Érdekes módon a négychipes változatnál már nem is a brutális teljesítmény, hanem a 32x-es antialiasing, illetve az óriási, 2560x1600-as felbontás kap kiemelt szerepet, amely a legtöbb felhasználó számára valóban teljességgel felesleges.


Quad SLI működés közben

Amint arról beszámoltunk, a Dell az Nvidiával közösen már januárban bejelentette saját megoldását, amely a túlhúzott órajelű ikermagos processzorral igyekszik kiegészíteni a grafikus szörnyeteg igényeit. Akkor még két GeForce 7800 GTX grafikus chipet tartalmazó 1 GB-os kártya alkalmazásáról volt szó, ez most nagy valószínűséggel módosul, és inkább a vadonatúj GeForce 7900 GX2-őt használják fel, hiszen az eredeti sorozat máris kifutóban van. Az Alienware szintén jelezte, hogy meglepetéssel készül, ám ezek a rendszerek legkorábban májusban mutatkozhatnak be a nagyközönség előtt.

Az Nvidia még ennyit sem volt hajlandó elárulni a részletekről. Többen a hét közepén várják a vállalat új SLI megoldását, a GX2-őt, ám a vállalat egyelőre mélyen hallgat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • irkab1rka #27
    de rühellem, amikor egy cikkiro megmondja, hogy mit gondolok.
    nem, nem elég a 2560x1600 és a 32x antialiasing.
    igen, igen gáz, hogy nincs fizikai processzor a gépemben.
    igen, nagyon gáz, hogy még kapni sem lehet AI chippet.

    Próbálj már 30 millió buborékot kirakni egy hullámzó vizfelszin alatt, hogy a látvány megközelitse az igazit...

    ha nem kéne a fejlesztés, akkor még mindig doom2-t játszanánk 2x4M rammal 320x200-ban, ami tök jó volt, de "f yr f face off", azért a CS:S 2048x1024 akadozás nélkül mégis csak userigény nem? És akkor még a szél egyetlen szaros levelet sem fújt le a fáról, nincs homokvihar a dust2-n, és a viz még mindig úgy fröcsög, mint a tomb raider 1-ben :))))

  • vax #26
    több mint egy milliáért azért nem piskóta ez a cuccos.
  • BiroAndras #25
    Én azt unnám nagyon, ha nem kéne cserélni.
    Egyébként, ha belegondolsz, hogy 10 éve milyen technológiák voltak, és mi van ma, akkor láthatod, hogy teljesen reménytelen, amit kérsz.
  • fawcet #24
    Inkább legyen már olyan kari ami 1 évtizedig nem kéne lecserélni. Uncsi hogy mindig csere van.
  • arty #23
    már várom a 8 és a 256 kártyás SLI rendszereket! talán azokból majd veszek!

    nekem a maximális teljesitmény kell ;)
  • Szefmester #22
    én ezt nagyon jól tudom csak kis példa volt hogy mire lehet értelmesen használni, mivel játkra ez már túl sok...
  • Zsoltika 007 #21
    De mi nem?
  • Emmegki #20
    fél év alatt elavul ez is...
  • Mice #19
    valaki postoljon pls ilyen magas képet
    engem érdekelne
  • CSOCSO #18
    nekem kifolyik a szemem 23xaa es 2560x1600 felbontas alatt.. szal FUCK!