Gyurkity Péter
HD DVD kampánnyal erősít a Toshiba
A formátum legfőbb támogatója tengerentúli túrával szeretné erősíteni helyzetét, ám jelezte, hogy az első két széria nem tartalmaz majd minden funkciót. A Blu-ray tábor eközben megállapodott a másolásvédelemről.
A Toshiba legújabb lépéséről a Reuters számolt be a Hollywood Reporter értesülésére hivatkozva. Eszerint a gyártó egy összefogott marketing-hadjárattal szeretné erősíteni saját üdvöskéje esélyeit, bár jelezte, hogy kezdetben nem lesz teljes a beígért funkciók listája. Az első két lejátszó (Toshiba HD-XA1 és HD-A1) megjelenését a tengerentúlon márciusban ígérik.
Toshiba HD-XA1 és HD-A1 - klikk a képekre a nagyobb változathoz
A lejátszók mellé a három társult filmstúdió - Warner, Paramount és Universal - révén még a következő hónapban megérkeznek az első nagy felbontású filmek. A kedvező fogadtatás érdekében több, mint 40 amerikai városban tartanak majd előadásokat, demonstrációt, ahol természetesen a vásárlói kedv növelése lesz majd a legfőbb cél. A hadjárat holnap, 21-én indul, és szerdán folytatódik - a nagyobb állomások között szerepel New York, Boston, Chicago és San Francisco. A különböző reklámanyagok a nyomtatott és online sajtóban, valamint a televíziócsatornákon egyaránt megjelennek majd. A programot természetesen a szabvány nagyobb támogatói - úgy mint a Microsoft, a HP, a Sanyo és a NEC - szintén segítik.
A vállalat részéről azonban az is elhangzott, hogy néhány interaktív funkció nem lesz elérhető a lejátszók első két generációjánál. Ezt a hiányosságot csak a firmware későbbi frissítésével küszöbölhetjük majd ki - arról nem esett szó, hogy pontosan mely funkciók hiányoznak majd a palettáról. A konkurens Blu-ray tábor a legújabb értesülések szerint viszont megegyezett az AACS szövetséggel a formátumnál alkalmazandó másolásvédelmet illetően. Arról már beszámoltunk, hogy ez több bonyodalmat is okozhat vásárlói oldalon, a gyártók számára viszont ennél fontosabb, hogy ezzel elhárult az utolsó akadály az első termékek megjelenése elől.
Ezt azonban némileg későbbre, a nyári hónapokra ígérik, konkrét időpont még mindig nem hangzott el.
A Toshiba legújabb lépéséről a Reuters számolt be a Hollywood Reporter értesülésére hivatkozva. Eszerint a gyártó egy összefogott marketing-hadjárattal szeretné erősíteni saját üdvöskéje esélyeit, bár jelezte, hogy kezdetben nem lesz teljes a beígért funkciók listája. Az első két lejátszó (Toshiba HD-XA1 és HD-A1) megjelenését a tengerentúlon márciusban ígérik.
Toshiba HD-XA1 és HD-A1 - klikk a képekre a nagyobb változathoz
A lejátszók mellé a három társult filmstúdió - Warner, Paramount és Universal - révén még a következő hónapban megérkeznek az első nagy felbontású filmek. A kedvező fogadtatás érdekében több, mint 40 amerikai városban tartanak majd előadásokat, demonstrációt, ahol természetesen a vásárlói kedv növelése lesz majd a legfőbb cél. A hadjárat holnap, 21-én indul, és szerdán folytatódik - a nagyobb állomások között szerepel New York, Boston, Chicago és San Francisco. A különböző reklámanyagok a nyomtatott és online sajtóban, valamint a televíziócsatornákon egyaránt megjelennek majd. A programot természetesen a szabvány nagyobb támogatói - úgy mint a Microsoft, a HP, a Sanyo és a NEC - szintén segítik.
A vállalat részéről azonban az is elhangzott, hogy néhány interaktív funkció nem lesz elérhető a lejátszók első két generációjánál. Ezt a hiányosságot csak a firmware későbbi frissítésével küszöbölhetjük majd ki - arról nem esett szó, hogy pontosan mely funkciók hiányoznak majd a palettáról. A konkurens Blu-ray tábor a legújabb értesülések szerint viszont megegyezett az AACS szövetséggel a formátumnál alkalmazandó másolásvédelmet illetően. Arról már beszámoltunk, hogy ez több bonyodalmat is okozhat vásárlói oldalon, a gyártók számára viszont ennél fontosabb, hogy ezzel elhárult az utolsó akadály az első termékek megjelenése elől.
Ezt azonban némileg későbbre, a nyári hónapokra ígérik, konkrét időpont még mindig nem hangzott el.