Gyurkity Péter
Indul Japán saját internetes keresője
A szigetország felelős minisztériuma nagyvállalatokkal és oktatási intézményekkel összefogva lát hozzá saját internetes keresőjének kidolgozásához, amellyel a tengerentúli monopóliumok térhódítását szeretnék megelőzni.
Tisztviselők által tett kijelentések alapján már tudjuk, hogy a fejlesztésért felelős csoport a japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium felügyelete alatt alakul meg. Ez a társulás a minisztériumon kívül magában foglal mintegy 20 vállalatot, egyetemet és távközlési céget is, amelyek saját szakembereikkel mind hozzájárulnak majd a közös munkához. A cél a Google és társai erőfölényének kiküszöbölése, illetve ellensúlyozása, és megakadályozni, hogy a többségében amerikai keresők Japánban is behozhatatlan fölényre tegyenek szert.
"Az információkeresés tevékenysége mára jövedelemforrássá vált - szeretnénk megvizsgálni, hogy a japán cégek mihez tudnak kezdeni egy olyan területen, ahol jelenleg tengerentúli erők dominálnak" - jelentette ki a minisztérium egyik tisztviselője, aki azonban egyben névtelenségét is szerette volna megőrizni. Az együttműködők között olyan neves IT-vállalatok vannak, mint a Matsushita Electric, a Hitachi, az NEC és a Fujitsu, míg a telekommunikációs ágazatot a Nippon Telegraph and Telephone és az NHK képviseli. Őket egészíti ki a Tokiói Egyetem és több más intézmény, amelyek szintén részt vesznek a munkában.
A Nihon Keizai Shimbun napilap mai jelentése szerint a kormányzat három-öt éves projekt keretében tartja elképzelhetőnek a saját kereső megalkotását, amelyre több tízmillió dollárt szánnak. A munkálatok a 2007-es pénzügyi év elején, vagyis most áprilisban indulnak és a kész kereső reményeik szerint az amerikai vállalkozásokhoz hasonlóan jókora bevételeket hoz majd kiagyalóinak. Nem akarnak azonban feltétlenül versenyezni a már jó ideje piacon lévő erőkkel, az elsődleges cél inkább egy egyedi, hazai megoldás létrehozása.
Tisztviselők által tett kijelentések alapján már tudjuk, hogy a fejlesztésért felelős csoport a japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium felügyelete alatt alakul meg. Ez a társulás a minisztériumon kívül magában foglal mintegy 20 vállalatot, egyetemet és távközlési céget is, amelyek saját szakembereikkel mind hozzájárulnak majd a közös munkához. A cél a Google és társai erőfölényének kiküszöbölése, illetve ellensúlyozása, és megakadályozni, hogy a többségében amerikai keresők Japánban is behozhatatlan fölényre tegyenek szert.
"Az információkeresés tevékenysége mára jövedelemforrássá vált - szeretnénk megvizsgálni, hogy a japán cégek mihez tudnak kezdeni egy olyan területen, ahol jelenleg tengerentúli erők dominálnak" - jelentette ki a minisztérium egyik tisztviselője, aki azonban egyben névtelenségét is szerette volna megőrizni. Az együttműködők között olyan neves IT-vállalatok vannak, mint a Matsushita Electric, a Hitachi, az NEC és a Fujitsu, míg a telekommunikációs ágazatot a Nippon Telegraph and Telephone és az NHK képviseli. Őket egészíti ki a Tokiói Egyetem és több más intézmény, amelyek szintén részt vesznek a munkában.
A Nihon Keizai Shimbun napilap mai jelentése szerint a kormányzat három-öt éves projekt keretében tartja elképzelhetőnek a saját kereső megalkotását, amelyre több tízmillió dollárt szánnak. A munkálatok a 2007-es pénzügyi év elején, vagyis most áprilisban indulnak és a kész kereső reményeik szerint az amerikai vállalkozásokhoz hasonlóan jókora bevételeket hoz majd kiagyalóinak. Nem akarnak azonban feltétlenül versenyezni a már jó ideje piacon lévő erőkkel, az elsődleges cél inkább egy egyedi, hazai megoldás létrehozása.