Szekeres Viktor
Tök alsó - Európai turné - újabb pisi-kaki vígjáték
Rég került a mozikba igazi, kimondottan pisi-kaki vígjáték. A műfaj hiánya okozta fájdalmasan tátongó űrt végre betölti Rob Schneider Deuce Bigelow-jának újabb megpróbáltatásai.
Deuce Bigelow ismét támad, a férfiprostik gyöngye, a hímringyók csimborasszója, a selyemfiúk antiadonisza visszatért a moziba. A helyszín változott, de a téma örök: a szex. Mi más? Főleg az olyan szex, amiért fizetnek a nők. Csak valamiért szegény Deuce Bigelow-nak valahogy mindig sikerül kifognia azokat a hölgyeket, akik valami testi, lelki vagy egyéb elváltozásban szenvednek. Ebben a részben sincs ez másképp, bár némely karakter kitalálása olyan erőltetettre sikerült, hogy szinte sajnáltuk a forgatókönyvírót, bizonyos Rob Schneidert.
A film sztorija szerint hősünk miután gondatlanságból legyilkolja az Alkony utcai nyugdíjas csoport pár túlélő tagját, a hatóságok elől kénytelen ismeretlen terepre menekülni. Célpontul Hollandiát, azon belül is a varázssüti hazáját, illetve a selyemfiúk Mekkáját, Amszterdamot választja. Persze döntését erőteljesen megkönnyíti, hogy a régi span TJ (Eddig Griffin - a film első részéből) is ott futtatja fiait (a selymeket), akiket titokzatos gyilkos tizedel. A történet további részleteit botorság lenne elárulni, mert egyrészt nem lenne mit, másrészt kvázi krimi lévén az olvasó sosem szereti előre tudni, hogy az inas a gyilkos.
Szegény Rob Schneider nem elég, hogy filmjeiben gyakran megy le kutyába, de a magyar címadói leleményesség miatt bekerült abba a skatulyába, amit előtte csak Pauly Shore neve fémjelzett (ld. Kőbunkó, Kő kövön, Kőkemény igazság, Kasza-kő, Kő egy csapat...). Mindenesetre tény, hogy idehaza Schneider pályafutása éppen a Deuce Bigelow-val, vagyis a Tök alsóval indult amelyet követett a Tök állat és a Tökös csaj is (és közbe frankón elfeledjük, hogy Schneider anno fontos szerepben tűnt fel a Stallone-féle Dredd bíróban).
A Tök alsó korrekt bevételt hozott, pláne egy akkor még a nagyközönség előtt mozivásznon teljesen ismeretlen komédiáshoz képest, aki később saját filmjei mellett mindig cameozott Adam Sandlernél (ld. rövid szerep a Csontdarálóban), aki cserébe megjelent Rob Schneider filmjeiben. Cikkünk tárgyát viszont valamiért kihagyta, cserébe Norm MacDonald jelenik meg rövid szerepben.
Mindenesetre színészileg Schneider - és örökös magyar hangja Józsa Imre is - hozza magát, elbolondoznak ők ketten. A vicces néger szerepét alakító vicces néger színész (fent említett Eddie Griffin) valóban néger és olykor még vicces is, bár a sokadik homokos poén már nála sem üt igazán - igaz a sok rokonértelmű szó, amivel a péniszt írja le olykor igen kreatívan magyarosodott. A színészgárda maradék része eléggé nemzetközi, hiszen teuton bika (Til Schweiger) mellett található a stábban görög csődör, ausztrál telivér és Costa Rica-i herélt is, valamint jó holland és belga modellek is, akik közül természetesen a szebbik nem képviselői mutatnak jobban a vásznon, még ha színészi képességeik kissé korlátozottak is.
Érdemes azonban megjegyezni, hogy az már a sci-fi kategóriájába tartozik, hogy miképpen sikerült megnyerni egy Deuce Bigelow kalandjait feldolgozó film elkészítésére egy Michael Bigelow nevű rendezőt, aki bármennyire is elsőfilmes és fake nevű rendezőnek hat, mégis élő személy - tényleg létezik.
Sajnos a kritikusnak nehéz erről filmről igazán újat mondania. Vagyis éppen hogy nem nehéz, hiszen nagy összegben lehet arra fogadni, hogy a kritikák háromnegyede arról fog szólni, hogy mennyire alja film is a Tök alsó 2, meg hogy mennyire is alja ember, aki ezt megnézi - pláne, ha még tetszik is neki. (Őket nevezik a rajongók előszeretettel sznoboknak, pedig e titulus nem csak jóízlés kérdése).
Mindenesetre a maradék egynegyede hosszadalmasan fogja fejtegetni, hogy a film nem akar több lenni, ami, vagyis egy borzasztóan idétlen, pisi-kaki-sperma-hüvelyváladék poénokkal operáló komédia (és igen, törpe is van benne), amit nem elemezni, szétcincálni kell, hanem ha olyan az ember kedve, akkor teli pofával beleröhögni a pattogatott kukoricát vagy a csilis nacsót (chillis nachót, a nyelvtanosok kedvéért) az előttünk ülő hajába - hiszen kikapcsolódásnak tökéletes 75 perc a film és nyilván, aki beül, hogy megnézze nem egy Arábiai Lawrence-i magasságokban repkedő műremeket vár, hanem inkább azt, hogy a péniszorrú nő szerszáma mikor találja már meg az utat a lyukas torkú nő nyakába (orvos kollegák kisegíthetnének, hogy mi is az, amikor az ember csak a nyakát borotválva tud beszélni :>)
Arany középút nincs, így még ha nem is ismerjük el, hogy a Tök alsó második része rossz film, azt hiszem azzal nem nagyon lövök mellé, ha azt mondom, hogy az első rész jobb volt. Ez alapján mindenki nyugodtan eldöntheti, hogy őt akkor mennyire is érdekli Deuce Bigelow európai turnéja, ami meglepő módon ismét inkább a magyar címadók hozzáértését jelzi, hiszen szegény Deuce nem indul turnéra, hanem az egész filmben egyetlen városban dekkol.
Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése
Deuce Bigelow ismét támad, a férfiprostik gyöngye, a hímringyók csimborasszója, a selyemfiúk antiadonisza visszatért a moziba. A helyszín változott, de a téma örök: a szex. Mi más? Főleg az olyan szex, amiért fizetnek a nők. Csak valamiért szegény Deuce Bigelow-nak valahogy mindig sikerül kifognia azokat a hölgyeket, akik valami testi, lelki vagy egyéb elváltozásban szenvednek. Ebben a részben sincs ez másképp, bár némely karakter kitalálása olyan erőltetettre sikerült, hogy szinte sajnáltuk a forgatókönyvírót, bizonyos Rob Schneidert.
A film sztorija szerint hősünk miután gondatlanságból legyilkolja az Alkony utcai nyugdíjas csoport pár túlélő tagját, a hatóságok elől kénytelen ismeretlen terepre menekülni. Célpontul Hollandiát, azon belül is a varázssüti hazáját, illetve a selyemfiúk Mekkáját, Amszterdamot választja. Persze döntését erőteljesen megkönnyíti, hogy a régi span TJ (Eddig Griffin - a film első részéből) is ott futtatja fiait (a selymeket), akiket titokzatos gyilkos tizedel. A történet további részleteit botorság lenne elárulni, mert egyrészt nem lenne mit, másrészt kvázi krimi lévén az olvasó sosem szereti előre tudni, hogy az inas a gyilkos.
Szegény Rob Schneider nem elég, hogy filmjeiben gyakran megy le kutyába, de a magyar címadói leleményesség miatt bekerült abba a skatulyába, amit előtte csak Pauly Shore neve fémjelzett (ld. Kőbunkó, Kő kövön, Kőkemény igazság, Kasza-kő, Kő egy csapat...). Mindenesetre tény, hogy idehaza Schneider pályafutása éppen a Deuce Bigelow-val, vagyis a Tök alsóval indult amelyet követett a Tök állat és a Tökös csaj is (és közbe frankón elfeledjük, hogy Schneider anno fontos szerepben tűnt fel a Stallone-féle Dredd bíróban).
A Tök alsó korrekt bevételt hozott, pláne egy akkor még a nagyközönség előtt mozivásznon teljesen ismeretlen komédiáshoz képest, aki később saját filmjei mellett mindig cameozott Adam Sandlernél (ld. rövid szerep a Csontdarálóban), aki cserébe megjelent Rob Schneider filmjeiben. Cikkünk tárgyát viszont valamiért kihagyta, cserébe Norm MacDonald jelenik meg rövid szerepben.
Mindenesetre színészileg Schneider - és örökös magyar hangja Józsa Imre is - hozza magát, elbolondoznak ők ketten. A vicces néger szerepét alakító vicces néger színész (fent említett Eddie Griffin) valóban néger és olykor még vicces is, bár a sokadik homokos poén már nála sem üt igazán - igaz a sok rokonértelmű szó, amivel a péniszt írja le olykor igen kreatívan magyarosodott. A színészgárda maradék része eléggé nemzetközi, hiszen teuton bika (Til Schweiger) mellett található a stábban görög csődör, ausztrál telivér és Costa Rica-i herélt is, valamint jó holland és belga modellek is, akik közül természetesen a szebbik nem képviselői mutatnak jobban a vásznon, még ha színészi képességeik kissé korlátozottak is.
Érdemes azonban megjegyezni, hogy az már a sci-fi kategóriájába tartozik, hogy miképpen sikerült megnyerni egy Deuce Bigelow kalandjait feldolgozó film elkészítésére egy Michael Bigelow nevű rendezőt, aki bármennyire is elsőfilmes és fake nevű rendezőnek hat, mégis élő személy - tényleg létezik.
Sajnos a kritikusnak nehéz erről filmről igazán újat mondania. Vagyis éppen hogy nem nehéz, hiszen nagy összegben lehet arra fogadni, hogy a kritikák háromnegyede arról fog szólni, hogy mennyire alja film is a Tök alsó 2, meg hogy mennyire is alja ember, aki ezt megnézi - pláne, ha még tetszik is neki. (Őket nevezik a rajongók előszeretettel sznoboknak, pedig e titulus nem csak jóízlés kérdése).
Mindenesetre a maradék egynegyede hosszadalmasan fogja fejtegetni, hogy a film nem akar több lenni, ami, vagyis egy borzasztóan idétlen, pisi-kaki-sperma-hüvelyváladék poénokkal operáló komédia (és igen, törpe is van benne), amit nem elemezni, szétcincálni kell, hanem ha olyan az ember kedve, akkor teli pofával beleröhögni a pattogatott kukoricát vagy a csilis nacsót (chillis nachót, a nyelvtanosok kedvéért) az előttünk ülő hajába - hiszen kikapcsolódásnak tökéletes 75 perc a film és nyilván, aki beül, hogy megnézze nem egy Arábiai Lawrence-i magasságokban repkedő műremeket vár, hanem inkább azt, hogy a péniszorrú nő szerszáma mikor találja már meg az utat a lyukas torkú nő nyakába (orvos kollegák kisegíthetnének, hogy mi is az, amikor az ember csak a nyakát borotválva tud beszélni :>)
Arany középút nincs, így még ha nem is ismerjük el, hogy a Tök alsó második része rossz film, azt hiszem azzal nem nagyon lövök mellé, ha azt mondom, hogy az első rész jobb volt. Ez alapján mindenki nyugodtan eldöntheti, hogy őt akkor mennyire is érdekli Deuce Bigelow európai turnéja, ami meglepő módon ismét inkább a magyar címadók hozzáértését jelzi, hiszen szegény Deuce nem indul turnéra, hanem az egész filmben egyetlen városban dekkol.
Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése