Szekeres Viktor
Lost - amerikai kultuszsorozat az RTL-en
Végre mindenki láthatja idehaza is, hogy mitől lett akkora siker a Lost az Egyesült Államokban - a szűk körű hazai vetítések után, végre országos tévén a tavalyi év egyik legnagyobb tévés sikere.
Az RTL Klub az eddigi AXN-es magyar alcímet, a Pokoli édent elhagyva az Eltűntek alcím mellett döntött, ami nagyjából le is festi, hogy miről szól a sorozat. Az alapszituáció szerint ugyanis egy repülőgép-katasztrófát túlélő 48 ember rádöbben, hogy valahol a semmi közepén, egy lakatlannak tűnő szigetre kerültek, miközben mellettük füstölögnek a lezuhant gép roncsai. Az eltűntek, vagyis a túlélők kisvártatva furcsa, vérfagyasztó és egyre közelítő hangokat hallanak meg az erdőből. Több információt azonban vétek lenne elárulni a sorozatról, hiszen az az egyik készítőtől elvárt módon (J.J. Abrams - az Alias készítője és a jövő évi permier Mission: Impossible 3 rendezője) rengeteget épít a meglepetésekre és a folyamatos feszültségkeltésre.
A sorozat sikerét és népszerűségét jelzi, hogy minden egyes epizód megtalálható volt az aktuális heti amerikai toplista első 10 helyezettje között. A Lost 90 perces nyitóepizódjának első része a 2004/2005-ös amerikai tévés idény egyik legnézettebb premierje volt tavaly szeptemberben a maga 18,65 millió nézőjével és a nézettség a szezonzáró duplaepizódra sem esett vissza, sőt, majd 2 millió nézővel még nőtt is. Szintén jellemző adat, hogy a sorozattal az ABC az utóbbi kilenc év messze legnézettebb drámapremierjét produkálta.
Elemzők szerint a sorozat népszerűségét leginkább annak köszönheti, hogy nagyszerűen vegyítette a rejtélyes elemeket az emberi drámával és humorral, valamint, hogy be merte vállalni a meglepően nagy, 14 főt számláló főszereplő gárda használatát még úgy is, hogy azt jobbára (2004-ig) ismeretlenebb tévészínészek alkották. A siker másik fontos tényezője, hogy az egyes részek általában úgy fejeződnek be, hogy a néző egyszerűen nem tudja megtenni, hogy ne kapcsolja be a rákövetkező héten is a tévét, mivel kíváncsi a rejtélyek megoldásaira. A rajongói táborra jellemző, hogy a sorozat már jóval a hazai premier előtt is beszédtéma volt (lásd. a mára már több, mint 500 hozzászólást megélt SG fórumot.
Kérdés, hogy a hazai nézőket mennyire érdekli az amerikai ízlés, illetve a konkurens csatornán adott több mint tíz éves népszerű vígjáték. Mindenesetre az RTL Klub semmit sem bíz a véletlenre és hatalmas promócióval próbálja bereklámozni új sorozatát. A számtalan tévés spot és Fókusz-promó mellett óriásplakátokon, szupermarketekben elhelyezett bevásárlókocsikon elhelyezett reklámokkal próbálja az embereknek jelezni hogy nagy durranásra készülnek. Mindezek mellett már állomásokon is megjelentek a sorozat szereplőit köröző "ELTŰNT" feliratú plakátok, falragaszok, sőt az Est Média még egy Pesti Est-klón különszámot is készített a sorozatnak a csatorna megbízásából.
Zárójelben azért érdemes megjegyezni, hogy az AXN csatorna - melyet inkább csak kisebb szolgáltatók (valamint a UPC Direct) kínálnak csomagjukban - már az év elején, az amerikai sugárzással párhuzamosan elkezdte adni a sorozatot Lost - Pokoli éden címmel, de az adó korlátozott vétellehetőségei miatt az nem juthatott el nagyon sok nézőhöz. Persze ezen feltehetőleg kissé javítani fog az a T-Online akció, miszerint ADSL-előfizetéssel az interneten keresztül nézhető lesz a csatorna, ha az előfizető a cég multimédiás csomagjára fizet elő. Ugyancsak biztosra vehető, hogy az AXN már az RTL Klub adásával párhuzamosan elkezdi adni a sorozat második évadjának részeit.
A lényeg, hogy péntek este 21 órakor, aki egy kicsit is kedveli a sorozatokat és van bő másfél óra szabadideje (a csatorna egyben adja le a kétrészes nyitó epizódot) az nyomkodja bőszen a távirányítón az RTL Klubhoz rendelt kis nyomógombot és biztosan nem fog csalódni a Lost - Eltűntek-ben. A rend kedvéért érdemes megjegyezni, hogy a konkurens TV2 sem tétlenkedett, hiszen az egészséges verseny szellemében nagy valószínűséggel még idén útjára indítja az idei év másik sikersorozatát, a magyar keresztségben Született feleségek-nek (Desperate Housewives) elenevezett krimi-vígjátéksorozatot.
A sorozat előzetesének letöltése
Az RTL Klub az eddigi AXN-es magyar alcímet, a Pokoli édent elhagyva az Eltűntek alcím mellett döntött, ami nagyjából le is festi, hogy miről szól a sorozat. Az alapszituáció szerint ugyanis egy repülőgép-katasztrófát túlélő 48 ember rádöbben, hogy valahol a semmi közepén, egy lakatlannak tűnő szigetre kerültek, miközben mellettük füstölögnek a lezuhant gép roncsai. Az eltűntek, vagyis a túlélők kisvártatva furcsa, vérfagyasztó és egyre közelítő hangokat hallanak meg az erdőből. Több információt azonban vétek lenne elárulni a sorozatról, hiszen az az egyik készítőtől elvárt módon (J.J. Abrams - az Alias készítője és a jövő évi permier Mission: Impossible 3 rendezője) rengeteget épít a meglepetésekre és a folyamatos feszültségkeltésre.
A sorozat sikerét és népszerűségét jelzi, hogy minden egyes epizód megtalálható volt az aktuális heti amerikai toplista első 10 helyezettje között. A Lost 90 perces nyitóepizódjának első része a 2004/2005-ös amerikai tévés idény egyik legnézettebb premierje volt tavaly szeptemberben a maga 18,65 millió nézőjével és a nézettség a szezonzáró duplaepizódra sem esett vissza, sőt, majd 2 millió nézővel még nőtt is. Szintén jellemző adat, hogy a sorozattal az ABC az utóbbi kilenc év messze legnézettebb drámapremierjét produkálta.
Elemzők szerint a sorozat népszerűségét leginkább annak köszönheti, hogy nagyszerűen vegyítette a rejtélyes elemeket az emberi drámával és humorral, valamint, hogy be merte vállalni a meglepően nagy, 14 főt számláló főszereplő gárda használatát még úgy is, hogy azt jobbára (2004-ig) ismeretlenebb tévészínészek alkották. A siker másik fontos tényezője, hogy az egyes részek általában úgy fejeződnek be, hogy a néző egyszerűen nem tudja megtenni, hogy ne kapcsolja be a rákövetkező héten is a tévét, mivel kíváncsi a rejtélyek megoldásaira. A rajongói táborra jellemző, hogy a sorozat már jóval a hazai premier előtt is beszédtéma volt (lásd. a mára már több, mint 500 hozzászólást megélt SG fórumot.
Kérdés, hogy a hazai nézőket mennyire érdekli az amerikai ízlés, illetve a konkurens csatornán adott több mint tíz éves népszerű vígjáték. Mindenesetre az RTL Klub semmit sem bíz a véletlenre és hatalmas promócióval próbálja bereklámozni új sorozatát. A számtalan tévés spot és Fókusz-promó mellett óriásplakátokon, szupermarketekben elhelyezett bevásárlókocsikon elhelyezett reklámokkal próbálja az embereknek jelezni hogy nagy durranásra készülnek. Mindezek mellett már állomásokon is megjelentek a sorozat szereplőit köröző "ELTŰNT" feliratú plakátok, falragaszok, sőt az Est Média még egy Pesti Est-klón különszámot is készített a sorozatnak a csatorna megbízásából.
Zárójelben azért érdemes megjegyezni, hogy az AXN csatorna - melyet inkább csak kisebb szolgáltatók (valamint a UPC Direct) kínálnak csomagjukban - már az év elején, az amerikai sugárzással párhuzamosan elkezdte adni a sorozatot Lost - Pokoli éden címmel, de az adó korlátozott vétellehetőségei miatt az nem juthatott el nagyon sok nézőhöz. Persze ezen feltehetőleg kissé javítani fog az a T-Online akció, miszerint ADSL-előfizetéssel az interneten keresztül nézhető lesz a csatorna, ha az előfizető a cég multimédiás csomagjára fizet elő. Ugyancsak biztosra vehető, hogy az AXN már az RTL Klub adásával párhuzamosan elkezdi adni a sorozat második évadjának részeit.
A lényeg, hogy péntek este 21 órakor, aki egy kicsit is kedveli a sorozatokat és van bő másfél óra szabadideje (a csatorna egyben adja le a kétrészes nyitó epizódot) az nyomkodja bőszen a távirányítón az RTL Klubhoz rendelt kis nyomógombot és biztosan nem fog csalódni a Lost - Eltűntek-ben. A rend kedvéért érdemes megjegyezni, hogy a konkurens TV2 sem tétlenkedett, hiszen az egészséges verseny szellemében nagy valószínűséggel még idén útjára indítja az idei év másik sikersorozatát, a magyar keresztségben Született feleségek-nek (Desperate Housewives) elenevezett krimi-vígjátéksorozatot.
A sorozat előzetesének letöltése