Napi Online
A Tele2 megtéveszti a fogyasztókat?
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) által kiadott közlemény szerint az elmúlt napokban panaszok sokasága érkezett az OEF-hez a Tele2 fogyasztókat megtévesztő, tisztességtelen magatartásával kapcsolatban. A Tele2 közelményben reagált.
A panaszáradatból kitűnik: a Tele2 ügynökei az egyik jelentős hazai piaci szereplőről azt terjesztik, hogy a közeljövőben kivonul a piacról, emellett a fogyasztóknak az eddigieknél kedvezőbb percdíjakat ígérve igyekeznek őket váltásra bírni. A panaszosok jelentős része idős, egyedülálló ember, akiktől különböző megtévesztő ígéretekkel csikartak ki aláírást, illetve igyekeztek őket fizetésre bírni, de akadtak olyan esetek is, amikor az ügynök minden jel szerint egyszerűen aláhamisította a fogyasztó aláírását. Volt, amikor a Tele2 a telefonos megkeresést követően - szerződés megkötése nélkül - azonnal csekket postázott a fogyasztónak. Sajnos több fogyasztó, annak ellenére, hogy nem kötött szerződést, és nem is állt szándékában elfogadni a cég ajánlatát, a csekken szereplő összeget befizette - olvasható a közleményben.
A meglehetősen súlyos vádakról megkérdeztük a Tele2 ügyfélszolgálati igazgatóját. Ducsai Evelin közölte, hogy ő maga is újságíróktól értesült a fönt említett panaszokról, melyekkel kapcsolatban közleményt adtak ki. "A Tele2 elutasítja, hogy értékesítési ügynökei megtévesztik a fogyasztókat: sem a Tele2, sem az értékesítési munkatársai (ügynökei) nem érdekeltek a hamis szerződések megkötésében, mivel a Tele2 jutalékot csak a hosszú távon aktív (szolgáltatásainkat igénybevevő) ügyfelek után fizet" - olvasható a cég hivatalos közleményében.
"A szolgáltatás aktiválásáról a TELE2 külön levélben és automata hívásban értesíti a fogyasztókat, melytől (ha meggondolta magát vagy az ügynök félretájékoztatta) 8 munkanapon belül elállhat. Erről a társaság tájékoztatja ügyfeleit az írásbeli szerződés ügyfélnél maradó másolati példányán is" - írja a társaság közleményében. "A TELE2 csekket csak érvényes szerződéssel (hang vagy írásbeli) rendelkező és a szolgáltatást használó ügyfeleknek küld. A társaság minden reklamációt kivizsgál, és ha felmerül a gyanúja a megtévesztésnek, akkor az ügyfél javára dönt és az érintett ügynöktől azonnal megválik."
"A Fogyasztóvédelem által társaságunkhoz eljuttatott megkeresések alapján egy tucatnyi ügyről tud, melyek a szerződések megkötésével kapcsolatosak. A TELE2 nehezményezi, hogy az OFE egyeztetés nélkül kiad egy ilyen hangvételű sajtóközleményt, mindezt úgy, hogy a TELE2 minden megkeresésükre, határidőre válaszol és eddig a TELE2-vel semmilyen elmarasztaló határozatot nem közöltek" - zárja sorait a közlemény.
A panaszáradatból kitűnik: a Tele2 ügynökei az egyik jelentős hazai piaci szereplőről azt terjesztik, hogy a közeljövőben kivonul a piacról, emellett a fogyasztóknak az eddigieknél kedvezőbb percdíjakat ígérve igyekeznek őket váltásra bírni. A panaszosok jelentős része idős, egyedülálló ember, akiktől különböző megtévesztő ígéretekkel csikartak ki aláírást, illetve igyekeztek őket fizetésre bírni, de akadtak olyan esetek is, amikor az ügynök minden jel szerint egyszerűen aláhamisította a fogyasztó aláírását. Volt, amikor a Tele2 a telefonos megkeresést követően - szerződés megkötése nélkül - azonnal csekket postázott a fogyasztónak. Sajnos több fogyasztó, annak ellenére, hogy nem kötött szerződést, és nem is állt szándékában elfogadni a cég ajánlatát, a csekken szereplő összeget befizette - olvasható a közleményben.
A meglehetősen súlyos vádakról megkérdeztük a Tele2 ügyfélszolgálati igazgatóját. Ducsai Evelin közölte, hogy ő maga is újságíróktól értesült a fönt említett panaszokról, melyekkel kapcsolatban közleményt adtak ki. "A Tele2 elutasítja, hogy értékesítési ügynökei megtévesztik a fogyasztókat: sem a Tele2, sem az értékesítési munkatársai (ügynökei) nem érdekeltek a hamis szerződések megkötésében, mivel a Tele2 jutalékot csak a hosszú távon aktív (szolgáltatásainkat igénybevevő) ügyfelek után fizet" - olvasható a cég hivatalos közleményében.
"A szolgáltatás aktiválásáról a TELE2 külön levélben és automata hívásban értesíti a fogyasztókat, melytől (ha meggondolta magát vagy az ügynök félretájékoztatta) 8 munkanapon belül elállhat. Erről a társaság tájékoztatja ügyfeleit az írásbeli szerződés ügyfélnél maradó másolati példányán is" - írja a társaság közleményében. "A TELE2 csekket csak érvényes szerződéssel (hang vagy írásbeli) rendelkező és a szolgáltatást használó ügyfeleknek küld. A társaság minden reklamációt kivizsgál, és ha felmerül a gyanúja a megtévesztésnek, akkor az ügyfél javára dönt és az érintett ügynöktől azonnal megválik."
"A Fogyasztóvédelem által társaságunkhoz eljuttatott megkeresések alapján egy tucatnyi ügyről tud, melyek a szerződések megkötésével kapcsolatosak. A TELE2 nehezményezi, hogy az OFE egyeztetés nélkül kiad egy ilyen hangvételű sajtóközleményt, mindezt úgy, hogy a TELE2 minden megkeresésükre, határidőre válaszol és eddig a TELE2-vel semmilyen elmarasztaló határozatot nem közöltek" - zárja sorait a közlemény.