Gyurkity Péter
Rohamosan terjednek a hordozható lejátszók
Egy friss előrejelzés szerint a hordozható zenelejátszók forgalma az egy évvel ezelőtti eredmény megduplázását követően az idei évben várhatóan 57 százalékkal nő.
Az iSuppli kutatócég előrejelzésében nemcsak az idei évet, hanem az elkövetkezendő öt évet illetően is jóslásokba bocsátkozott: a cég szerint az mp3-lejátszók száma a jelenlegi 36,8 millióról 2009-re 132 millió darabra nő. A növekedés figyelemreméltó, még akkor is, ha a tavalyi évben - elsősorban az iPod sikerének köszönhetően - 116 százalékkal nőtt a lejátszók forgalma. A kutatócég előrejelzésében hangsúlyozzák, hogy a vásárlók a viszonylagos drágaság ellenére továbbra is növekvő mértékben vásárolnak majd hordozható lejátszókat, és - csakúgy, mint a mobiltelefonoknál - az esetek nagy részében a márkanév nagyobb hangsúllyal esik latba, mint a készülék ára.
Ezt a körülményt az Apple sikeresen használta ki, és a Sony is erre számít új lejátszóinak népszerűsítésében. "Az iPod kezdetben igen drága volt, de a forgalom növekedésével az Apple fokozatosan csökkentette az árat. Ezzel egy időben újabb és újabb készülékek jelentek meg, amelyek meglehetősen gyorsan felváltották elődeiket" - áll az iSuppli összefoglalójában.
Érdekességként említik, hogy bár napjainkban a legtöbb gyártó flash memóriát használ háttértárolóként, az iSuppli szerint az elkövetkezendő években egyre nagyobb szerepet játszanak majd a kisméretű merevlemezekkel felszerelt készülékek, ahogy beindul ezek sorozatgyártása.
A kutatócég azonban óvta a gyártókat attól, hogy túl sok funkciót építsenek lejátszóikba. "Ez a megközelítés bizonyítottan nem működik a hordozható lejátszóknál. Az elmúlt években elsősorban az egyszerű, könnyen kezelhető és elegáns termékek nyerték meg a vásárlók tetszését, míg az összetett, számos funkciót magában foglaló lejátszók sorra megbuktak a piacon" - figyelmeztetett előrejelzésében a vállalat.
Márpedig ilyen komplex készülékekkel nem kisebb név próbálkozott, mint a Samsung, sőt még az Apple is piacra dobta az iPod Photo névre hallgató lejátszóját, ami egy digitális fotóalbumot is magában foglal.
Az iSuppli kutatócég előrejelzésében nemcsak az idei évet, hanem az elkövetkezendő öt évet illetően is jóslásokba bocsátkozott: a cég szerint az mp3-lejátszók száma a jelenlegi 36,8 millióról 2009-re 132 millió darabra nő. A növekedés figyelemreméltó, még akkor is, ha a tavalyi évben - elsősorban az iPod sikerének köszönhetően - 116 százalékkal nőtt a lejátszók forgalma. A kutatócég előrejelzésében hangsúlyozzák, hogy a vásárlók a viszonylagos drágaság ellenére továbbra is növekvő mértékben vásárolnak majd hordozható lejátszókat, és - csakúgy, mint a mobiltelefonoknál - az esetek nagy részében a márkanév nagyobb hangsúllyal esik latba, mint a készülék ára.
Ezt a körülményt az Apple sikeresen használta ki, és a Sony is erre számít új lejátszóinak népszerűsítésében. "Az iPod kezdetben igen drága volt, de a forgalom növekedésével az Apple fokozatosan csökkentette az árat. Ezzel egy időben újabb és újabb készülékek jelentek meg, amelyek meglehetősen gyorsan felváltották elődeiket" - áll az iSuppli összefoglalójában.
Érdekességként említik, hogy bár napjainkban a legtöbb gyártó flash memóriát használ háttértárolóként, az iSuppli szerint az elkövetkezendő években egyre nagyobb szerepet játszanak majd a kisméretű merevlemezekkel felszerelt készülékek, ahogy beindul ezek sorozatgyártása.
A kutatócég azonban óvta a gyártókat attól, hogy túl sok funkciót építsenek lejátszóikba. "Ez a megközelítés bizonyítottan nem működik a hordozható lejátszóknál. Az elmúlt években elsősorban az egyszerű, könnyen kezelhető és elegáns termékek nyerték meg a vásárlók tetszését, míg az összetett, számos funkciót magában foglaló lejátszók sorra megbuktak a piacon" - figyelmeztetett előrejelzésében a vállalat.
Márpedig ilyen komplex készülékekkel nem kisebb név próbálkozott, mint a Samsung, sőt még az Apple is piacra dobta az iPod Photo névre hallgató lejátszóját, ami egy digitális fotóalbumot is magában foglal.