Berta Sándor
Támogatja az online játékok fejlesztését Kína
A kínai kormány eltökélte, hogy az országban elsősorban saját fejlesztésű online játékok lesznek a lakosság számára elérhetők. Döntésüket azzal indokolják, hogy erőteljes fellépésre van szükség az országot elborító "importált" játékokkal szemben.
Az ázsiai állam kormánya azonban megpróbál nem csak ígérni, hanem tenni is valamit a kínai játékfejlesztés fellendítéséért. Jó példa erre a mostani program is, amelynek a keretében az állam körülbelül két milliárd jüannal, vagyis átszámítva mintegy 241 millió amerikai dollárral támogatja a kínai online játékok fejlesztését. Minderről a GAPP nevű kínai tájékoztatási szervezet számolt be.
Jelenleg - a kínai kormány álláspontja szerint - az online játékoknak csupán a tíz százaléka készül az ázsiai országban, a többi mind "importált áru". Miután az internetes játékok Kínában nagy népszerűségnek örvendenek, így érhető, hogy az ország vezetése nem nézi túl jó szemmel, hogy a kínaiak a "nyugati termékeken nőnek fel".
Az internetes játékok piaca egyébként óriási bevételt hozó területnek számít az országban, hiszen az ilyen játékok forgalmazói és az online játékoldalak üzemeltetői csak a tavalyi esztendőben 1,3 milliárd jüanos, vagyis mintegy 159 millió dolláros bevételre tettek szert.
A GAPP helyettes vezetőjének, Yu Yongzhan-nak a tájékoztatása szerint az új programban körülbelül ötven kínai szoftverfejlesztő cég vesz részt. Mivel ez egy dinamikusan fejlődő terület és az előrejelzések szerint néhány éven belül Kína lesz a világ első számú online játék-piaca, érthető, hogy az ötven vállalat kiválasztása nem ment zökkenőmentesen. A játékfejlesztő stúdiók részéről óriási volt az érdeklődés és a túljelentkezés, ám csak a legjobb kínai cégek kerülhettek be a programba.
Az ázsiai állam kormánya azonban megpróbál nem csak ígérni, hanem tenni is valamit a kínai játékfejlesztés fellendítéséért. Jó példa erre a mostani program is, amelynek a keretében az állam körülbelül két milliárd jüannal, vagyis átszámítva mintegy 241 millió amerikai dollárral támogatja a kínai online játékok fejlesztését. Minderről a GAPP nevű kínai tájékoztatási szervezet számolt be.
Jelenleg - a kínai kormány álláspontja szerint - az online játékoknak csupán a tíz százaléka készül az ázsiai országban, a többi mind "importált áru". Miután az internetes játékok Kínában nagy népszerűségnek örvendenek, így érhető, hogy az ország vezetése nem nézi túl jó szemmel, hogy a kínaiak a "nyugati termékeken nőnek fel".
Az internetes játékok piaca egyébként óriási bevételt hozó területnek számít az országban, hiszen az ilyen játékok forgalmazói és az online játékoldalak üzemeltetői csak a tavalyi esztendőben 1,3 milliárd jüanos, vagyis mintegy 159 millió dolláros bevételre tettek szert.
A GAPP helyettes vezetőjének, Yu Yongzhan-nak a tájékoztatása szerint az új programban körülbelül ötven kínai szoftverfejlesztő cég vesz részt. Mivel ez egy dinamikusan fejlődő terület és az előrejelzések szerint néhány éven belül Kína lesz a világ első számú online játék-piaca, érthető, hogy az ötven vállalat kiválasztása nem ment zökkenőmentesen. A játékfejlesztő stúdiók részéről óriási volt az érdeklődés és a túljelentkezés, ám csak a legjobb kínai cégek kerülhettek be a programba.