Franczy
Indul a Windows XP reklámkampánya
A Microsoft vezetői a tegnapi nap folyamán bejelentették, hogy a közeljövőben napvilágot látó újgenerációs operációs rendszer, a Windows XP széleskörű reklámkampánya a jövő héten kezdődik meg, valamint, hogy az eredetileg tervezett "Prepare to Fly" helyett a "Yes You Can" szlogenre építik fel a szoftver reklámhadjáratát. Erre azért kerül sor, mert az eredeti reklámszlogen a szeptember 11-én New York és Washington ellen elkövetett repülőgépes terrortámadások után nagyon rossz szájízt kelthetne.
Aki esetleg nem tudná, a legújabb Windows, a Windows XP hivatalosan október 25-én debütál majd, azonban a komplett számítógépek vásárlói pár hete már hozzájuthattak a Microsoft ezen szoftveréhez, melyet egyébként így vagy úgy, de lényegében az egész szakma izgatottan vár.
Stephanie Ferguson, a Microsoft marketingazgatója elmondta, hogy a Windows XP első reklámfilmjét, október 15-én kezdik vetíteni a televíziókban, mely egyébként mindössze tizenöt másodperc hosszú lesz, ezt a reklámot ugyanis csak figyelemfelkeltésre szeretnék felhasználni. Október 18-tól kezdve vetítik majd a második és harmadik Windows XP reklámfilmet, melyek hatvan, illetve harminc másodpercesek lesznek, és különböző tájak felett, valamint irodákban repkedő embereket mutatnak be. Itt tehát némileg visszaköszön az eredeti "Prepare to Fly" reklámszlogen, ám a Microsoft vezetői úgy gondolták, hogy elég, ha csak a szlogent változtatják meg, és a reklám képanyagát változatlanul hagyják. A rövid reklámfilmekben egyébként a Micorsoft utalásokat tesz a Windows XP olyan képességeire, mint például a videokonferencia rendezés, vagy a videofilmek szerkesztése.
Ennyit a Windows XP reklámszlogenjéről és képanyagáról, most pedig térjünk át az új Microsoft operációs rendszer reklámfilmjeiben hallható zenére. A Microsoft a Windows 95 esetében ez ügyben nem volt szűkmarkú, hiszen több millió dollárt fizetett ki a The Rolling Stones együttesnek a "Start Me Up" című dalért. Ferguson elmondása szerint kollégáival több száz olyan zenei felvételt hallgattak meg, melyek eséllyel pályáztak a Windows XP reklámfilmek betétdalának szerepére, ám végül egybehangzóan Madonna "Ray of Light" című száma mellett döntöttek, arról azonban nem szólnak a híradások, hogy Madonna mennyi pénzt kap ezért a szoftveróriásról.
"A "Ray of Light" egy nagyon dinamikus, vidám, pozitív hangvételű zeneszám, mely szerintünk nagyon jól passzol a "Yes You Can" reklámszlogenhez" - nyilatkozta Ferguson.
Aki esetleg nem tudná, a legújabb Windows, a Windows XP hivatalosan október 25-én debütál majd, azonban a komplett számítógépek vásárlói pár hete már hozzájuthattak a Microsoft ezen szoftveréhez, melyet egyébként így vagy úgy, de lényegében az egész szakma izgatottan vár.
Stephanie Ferguson, a Microsoft marketingazgatója elmondta, hogy a Windows XP első reklámfilmjét, október 15-én kezdik vetíteni a televíziókban, mely egyébként mindössze tizenöt másodperc hosszú lesz, ezt a reklámot ugyanis csak figyelemfelkeltésre szeretnék felhasználni. Október 18-tól kezdve vetítik majd a második és harmadik Windows XP reklámfilmet, melyek hatvan, illetve harminc másodpercesek lesznek, és különböző tájak felett, valamint irodákban repkedő embereket mutatnak be. Itt tehát némileg visszaköszön az eredeti "Prepare to Fly" reklámszlogen, ám a Microsoft vezetői úgy gondolták, hogy elég, ha csak a szlogent változtatják meg, és a reklám képanyagát változatlanul hagyják. A rövid reklámfilmekben egyébként a Micorsoft utalásokat tesz a Windows XP olyan képességeire, mint például a videokonferencia rendezés, vagy a videofilmek szerkesztése.
Ennyit a Windows XP reklámszlogenjéről és képanyagáról, most pedig térjünk át az új Microsoft operációs rendszer reklámfilmjeiben hallható zenére. A Microsoft a Windows 95 esetében ez ügyben nem volt szűkmarkú, hiszen több millió dollárt fizetett ki a The Rolling Stones együttesnek a "Start Me Up" című dalért. Ferguson elmondása szerint kollégáival több száz olyan zenei felvételt hallgattak meg, melyek eséllyel pályáztak a Windows XP reklámfilmek betétdalának szerepére, ám végül egybehangzóan Madonna "Ray of Light" című száma mellett döntöttek, arról azonban nem szólnak a híradások, hogy Madonna mennyi pénzt kap ezért a szoftveróriásról.
"A "Ray of Light" egy nagyon dinamikus, vidám, pozitív hangvételű zeneszám, mely szerintünk nagyon jól passzol a "Yes You Can" reklámszlogenhez" - nyilatkozta Ferguson.