Gyurkity Péter
Közelebb hozza a PC-t az Xboxhoz a Microsoft
A platform helyett ugyanis a jövőben a játékokra koncentrálnának.
A Microsoft kapcsán folyamatosan számolunk be a konzolos és a PC-s szegmens, valamint a saját streamingplatform területén megjelenő fejleményekről és hírekről, ez utóbbiról például nemrég kiderült, hogy a szolgáltatás Windows alatt is jön. Időközben az ingyenes játékok multiplayer-módjánál törölték az előfizetés szükségességét, a Sony viszont azt jelezte, hogy több exkluzív játék jön a PS5-re, ami ezzel ellentétes irányú lépéseket vetít előre. A redmondi cég most azt közölte, hogy a jövőben kevésbé koncentrálnának az egyes platformokra, azok elkülönítésére.
Az Xbox hivatalos oldalán egy részletes blogbejegyzésben adják tudtunkra, hogy miként képzelik el az ezen a területen, vagyis a játékok piacán várható lépéseket, a házon belüli irányt. Ebből kiderül, hogy a különálló hardveres platformok helyett kifejezetten a játékokra, illetve magukra a játékosokra helyeznék a hangsúlyt, ami a gyakorlatban azt jelentené, hogy jobb lesz az átjárhatóság a Windows és az Xbox között, az eddig többnyire az ez utóbbi családon belül elérhető funkciókat áthoznák a PC-s szegmensbe, az egyes játékok pedig jóval kevesebb különbséget mutatnának az eltérő hardvereken. Példaként említik a Halo Infinite játékot, amely a PC-s téren is nagyobb figyelmet kap, ennek révén pedig itt is elérhető lesz az ultrawide és a super ultrawide, vagyis a 21:9-es és a 32:9-es képarány, illetve a a tripla billentyűkombinációk.
A minden korábbinál részletesebb, valósághűbb grafika PC-exkluzív funkcióként bukkan majd fel, ennek ellenére azonban jobb lesz az átjárás a konzolos család friss generációja, valamint a Windows-platform között, amihez az Xbox Cloud Gaming fent említett kiterjesztése társul, vagyis ez utóbbi szolgáltatás a Windows- és az iOS-készülékeken is elérhető lesz, mégpedig az olyan böngészők támogatása révén, mint a Chrome, az Edge, valamint a Safari. A külsős fejlesztők dolgát az Auto HDR és a DirectStorage PC-s támogatásával könnyítenék meg, vagyis ezek követnék a sorban a DirectX12 Agility SDK-ját, amely már most is a legújabb funkciók gyors telepítését teszi lehetővé, anélkül hogy ehhez magát az operációs rendszert kellene frissíteni.
A bejegyzésben további lépéseket is megemlítenek, ezek egy része az év második felében válik majd elérhetővé PC-n.
A Microsoft kapcsán folyamatosan számolunk be a konzolos és a PC-s szegmens, valamint a saját streamingplatform területén megjelenő fejleményekről és hírekről, ez utóbbiról például nemrég kiderült, hogy a szolgáltatás Windows alatt is jön. Időközben az ingyenes játékok multiplayer-módjánál törölték az előfizetés szükségességét, a Sony viszont azt jelezte, hogy több exkluzív játék jön a PS5-re, ami ezzel ellentétes irányú lépéseket vetít előre. A redmondi cég most azt közölte, hogy a jövőben kevésbé koncentrálnának az egyes platformokra, azok elkülönítésére.
Az Xbox hivatalos oldalán egy részletes blogbejegyzésben adják tudtunkra, hogy miként képzelik el az ezen a területen, vagyis a játékok piacán várható lépéseket, a házon belüli irányt. Ebből kiderül, hogy a különálló hardveres platformok helyett kifejezetten a játékokra, illetve magukra a játékosokra helyeznék a hangsúlyt, ami a gyakorlatban azt jelentené, hogy jobb lesz az átjárhatóság a Windows és az Xbox között, az eddig többnyire az ez utóbbi családon belül elérhető funkciókat áthoznák a PC-s szegmensbe, az egyes játékok pedig jóval kevesebb különbséget mutatnának az eltérő hardvereken. Példaként említik a Halo Infinite játékot, amely a PC-s téren is nagyobb figyelmet kap, ennek révén pedig itt is elérhető lesz az ultrawide és a super ultrawide, vagyis a 21:9-es és a 32:9-es képarány, illetve a a tripla billentyűkombinációk.
A minden korábbinál részletesebb, valósághűbb grafika PC-exkluzív funkcióként bukkan majd fel, ennek ellenére azonban jobb lesz az átjárás a konzolos család friss generációja, valamint a Windows-platform között, amihez az Xbox Cloud Gaming fent említett kiterjesztése társul, vagyis ez utóbbi szolgáltatás a Windows- és az iOS-készülékeken is elérhető lesz, mégpedig az olyan böngészők támogatása révén, mint a Chrome, az Edge, valamint a Safari. A külsős fejlesztők dolgát az Auto HDR és a DirectStorage PC-s támogatásával könnyítenék meg, vagyis ezek követnék a sorban a DirectX12 Agility SDK-ját, amely már most is a legújabb funkciók gyors telepítését teszi lehetővé, anélkül hogy ehhez magát az operációs rendszert kellene frissíteni.
A bejegyzésben további lépéseket is megemlítenek, ezek egy része az év második felében válik majd elérhetővé PC-n.