Gyurkity Péter

Lemond a saját játékokról a Google

A Stadia nem kap exkluzív játékokat a cégtől, ezek ugyanis túl sokba kerülnének.

A Google streamingplatformja kapcsán még decemberben számoltunk be arról, hogy az itthon is elérhetővé vált, így hirtelen számunkra is sokkal érdekesebbé vált a kezdeményezés. A cég eredetileg úgy tervezte, hogy saját, házon belül kifejlesztett játékokkal is bővítik majd a platformot, erre azonban egy friss döntés értelmében mégsem kerítenek sort.

Az illetékesek egy hosszabb blogbejegyzésben közölték az érdeklődőkkel, hogy lefújták a tervet, ami egyben a Montreal és Los Angeles városában eddig üzemeltetett saját stúdiók további jövőjét is megkérdőjelezi. A két helyszín várhatóan megszűnik, az ott dolgozó munkatársakat más projektekre irányítják majd át, eközben azonban távozik a cégtől a montreali vezető, Jade Raymond, aki az ágazatban valódi régi motorosnak számít. Az indoklás szerint a saját játékok kifejlesztése hosszú időt (éveket), valamint komoly pénzeket igényel, a befektetés viszont nem éri meg, így nincs sok értelme ilyen exkluzív ajánlatokkal bővíteni a kínálatot – még akkor sem, ha annak méretét amúgy éri némi kritika.

A Stadia Games & Entertainment néven futó divízió ezáltal elesik a további támogatásoktól, az anyagi háttértől, így kijelenthető, hogy tulajdonképpen minden eddigi erőfeszítés felesleges volt. Igaz, korábban már kiadtak olyan játékokat, mint az Orcs Must Die! 3, az Outcasters, valamint a Submerged: Hidden Depths, innentől kezdve azonban kizárólag a külsős partnerek által fejlesztett és kiadott címekre koncentrálnak majd, amit nyilván az is indokol, hogy az ezen partnerekkel folytatott együttműködést eleve igyekeznek minél szorosabbra fűzni, hogy azok minél több területen legyenek a platformra utalva.

Maga a szolgáltatás ettől még nem változik, annak további fejlesztése mellett most is elkötelezték magukat, így a Stadia jövője megalapozottnak, biztosnak tűnik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #2
    Mert az input lag a létező egyik legundorítóbb dolog, ahhoz hogy input lag nélkül lehessen streamelni assetet ahhoz semmi helyzetelőnyük nincs .
  • zola2000 #1
    Ez pont olyan mint amikor a 80as években nem jött be a kék-piros 3D TV, aztán 2010 körül újra elővették a 3Dt, ismét megbukott.
    A 90es években nem jött be a VR játék, aztán 2015 körül újra elővették, megint megbukott.

    Ugyanígy: 2010 körül bukott az onlive-gaikai, aztán most újra elővették újra megbukott. Mondjuk ez nem tudom miért, próbáljátok ki a free2play destiny 2t stadián, teljesen jól működik:
    stadia.google.com/games/destiny-2

    Vagy csak arra jöttek rá hogy nem érdemes 100millió dollárokért AA exkluzívokat fejleszteni egy (gyengélkedő) platformra, egyszerűbb az eddig konzolexkluzív judgementet kiadni stadiára a pc verzió előtt, több felhasználót hoz.