Gyurkity Péter

Itt az Intel grafikus kártyája

A világot ugyan nem váltja meg, viszont nagyobb erőt kínál az új fejlesztés.

A grafikus kártyák területén hónapokig vártunk az újabb fontos bejelentésekre, amelyekre az nVidia, majd pedig az AMD esetében is sor került, most pedig az Intel követte őket a sorban, mégpedig első, immár saját diszkrét megoldásának bemutatásával. A fontosabb számokat megismerjük, viszont nagy durranást nem várhatunk a fejlesztéstől.

Az persze a területet figyelemmel követők számára eddig is világos volt, hogy nem számíthatunk hatalmas előrelépésre, hiszen a cég eleve nem a játékokra kihegyezett csúcsmegoldásokat célozta meg saját típusával. Az első körben az integrált szerepkörre szánt Intel Xe mutatkozott be, ez még az idei évben több, szerényebb fogyasztású (és teljesítményű) laptopban helyet kap, természetesen a 11. generációs Core-chipek részeként, miközben a GPU-k terén ő maga már a 12. generációt képviseli. Október utolsó napján az Intel az Xe Max típust, annak fontosabb jellemzőit is ismertette, amely korábban a DG1 kódnév alatt szerepelt a különböző kiszivárogtatásokban, ezt viszont a különféle összevetésekben az nVidia GeForce MX350 típussal szerepeltették együtt, ami már rögtön jelezte, hogy nagyjából mire számíthatunk a teljesítmény terén.


A bejelentésben arról olvashatunk, hogy 96 számítási egységre, 1,65 GHz-es órajelre, 4 GB LPDDR4x-memóriára, valamint 68 GB/s-os sávszélességre támaszkodik a kártya, amely a Dynamic Power Share és Deep Link funkciók révén a Tiger Lake CPU és az integrált Xe GPU erejére is építhet, hiszen bizonyos feladatokon együtt dolgozhatnak majd, bár ez leginkább a tartalomkészítés területén valósul meg, 2021 első felében, vagyis nem rögtön a piaci megjelenés időpontjától. A játékok terén az 1080p-felbontás alatt ígérnek tűrhető élményt, viszont itt több érdekes részletet is látni, hiszen a DOTA 2 esetében még az integrált vezérlő is megveri a különálló változatot – az Intel arra tett ígéretet, hogy számos játékot tesztelnek majd, így kellően hosszú lista lesz ezekről, garantálva, hogy minden esetben a legjobb, legerősebb egység veszi majd át a fő feladatokat, a névtől függően váltogatva az integrált és a különálló megoldás között.

Egyelőre tehát a játékosok helyett a tartalomkészítőket célozzák meg, mégpedig a 900-1000 dollár körüli árakon megjelenő laptopokkal, a jövőre élesedő, fent említett funkciókkal.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #13
    Én anno csapattam intel vga kártyával. A hp8200 Elitben volt egy integrált intel hd tököm tudja milyen kártya, de pl. a Rage 720p-ben fullra húzva hozta simán a 30-35fps-t. Ami azért egy integrált szartól nem rossz eredmény. Egy átlagos felhasználónak már a 7-8 évvel ezelőtti intel vga is bőven sok volt.
  • Tntmaxy #12
    Hagyjátok rá szegényre, nem volt gyerekszobája. :)
  • Tetsuo #11
    Hogy egy ilyen cikknél is az AMD-t fikázod, azért sokat elárul rólad. ;-)
  • SanMaster #10
    Ez mehet is a szanalmas.hu-ra. 1 milliárd dollár elköltése után! Az Intel az új Nokia :D
  • wraithLord #9
    Nekem most is az van a PII-es gépemben. Nem konkrétan az, amivel anno játszottam, de egy olyan.
    Én is játszottam Quake 3 (id Tech 3) engine-es játékokkal rajta, de nekem nem kellett rá ventit rakni.
  • sárkánylovag #8
    Ez nem az Intel grafikus kártyája
    az a DG2 meg ha igaz a DG3.
    96 egység édes kevés lenne grafikus kártyának ez egy 1050 teljesítmény csak.
    Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2020.11.02. 21:16:47
  • yesname #7
    Hát öreg amiket írtál az pont az ellenkezőjét bizonyítja annak amit állítasz magadról. Skizofrén is vagy netán? :D
  • Cefet #6
    Se Intel, se nv fan nem vagy, de büdös nagy bunkó az vagy...
    Már az első mondatodban fikázol, meg hülyézel. És kicsit sem vagy elfogult? Aha.
    Amúgy meg biztosan digitális-áramkör tervező mérnök vagy gondolom, hogy így tudod, hogy ki mit b.szott el.
    Egy szánalom vagy jóbarát.
  • Gabbbbbbbbbbbb #5
    Első 3d gyorsításra képes VGA-m egy Intel 740-es kártya volt. Gyárilag passzív hűtéssel szerelték, kókányoltam rá egy ventilátort, hogy ne füstöljön el. Q3 & UT szuperül futott rajta :-) A sajtó lehúzta, már akkoriban is, de jól futottak rajta a kor játékai, 1998 februárjában jött ki. Simán versenyben maradhattak volna, ha nem lépnek ki a piacról.
  • zola2000 #4
    Hát aki tartalomgyártó, és erős GPU kell neki az miért választaná ezt?

    Pl DAZ3Dre ez kevés főleg hogy NVidia irayre van optimalizálva.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2020.11.02. 14:58:04