Berta Sándor

Gyárat épít Michiganben a Waymo

A vállalkozás sorozatgyártású modelleket alakítana át autonóm járművekké.

A Waymo úgy döntött, hogy Michigan délkeleti részén hozza létre az új üzemét. Az Alphabet leányvállalatának választása azért esett arra a régióra, mert egyrészt nagyon tehetségesek a helyi munkások, másrészt kiválóak a hóviszonyok és az utóbbi dolog különösen fontos a további tesztek szempontjából.

Az amerikai szövetségi állam természetesen örömmel fogadta az elképzelést. A Michigan Economic Development Corporation (MEDC) bejelentette, hogy a projekt költségvetése 13,6 millió dollár és a segítségével akár 400 új munkahely is létrejöhet. Amennyiben a terv megvalósul, akkor az MEDC 8 millió dolláros támogatást biztosít a beruházáshoz.


A Waymo jelenleg egy konkrét helyszínt keres az új létesítménye számára, továbbá próbál mérnököket, szakértőket és flottakoordinátorokat toborozni. A szakemberekre meghatározó szerep hárul majd az önálló közlekedési vezetési rendszerek fejlesztésében. A társaság a világ első olyan gyárát akarja létrehozni, amely száz százalékig négyes szintű autonóm autókat készíthet sorozatgyártás keretében. A folyamatban kiemelt szerep juthat a Magna nevű beszállítócégnek, amely a Waymo partnere.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #5
    Ne légy ilyen agymosott sznob... Bárki véleménye van ugyanolyan értékes mint akármelyik agyon sztárolt sznobé.
  • defiant9 #4
    "amikor még vagy 20 év van a teljes autonómiáig"
    Nyilván azért építenek üzemet mert ők már látják hogyan működik a rendszer, ezzel szemben a te állításod meglapozottsága erősen kérdőjeles. Több nagy autógyártó 2020-at prognosztizált az L4-es önvezető rendszerükre, láthatóan a waymo halad legjobban a fejlesztéssel.
  • Ender Wiggin #3
    minek erre gyárat építeni most, amikor még vagy 20 év van a teljes autonómiáig? de lehet, hogy az is optimista...
  • defiant9 #2
    A Magna a Lyft-be invesztált tavaly aki meg a Waymo konkurense. Az azért látszik hogy ilyen sok szálon futó párhuzamos fejlesztés viszi a pénzt, de a versenypiac már csak ilyen.A jövőben arra számítok hogy a fejlesztésben lemaradók elkezdenek majd összeolvadni/felvásárolni egymást, és nem lesz 68 önvezető platform.
  • kvp #1
    Az eredeti cikkben delkelet Michigan van. Azaz Detroit es vonzaskorzete. Mondjuk ertheto, hogy oda vinnek a gyarat, mert ott van boven munkanelkuli autoipari munkas olcso munkaberrel es hasznalaton kivuli ures gyarepulet ingyen. (a helyi onkormanyzat ingyen ad telket es epuletet barkinek aki hajlando odakoltozni, meg jelentos adokedvezmenyeket is)