Berta Sándor

Az Amazon uralja az okoshangszóró-piacot

Az Apple ezen a piacon nem tudott újat nyújtani, mert ugyan hangzása jó, de okos funkciók terén tudása elmarad a versenytársak mögött.

A kaliforniai cég tavaly júniusban a WWDC 2017 keretében mutatta be a HomePod készüléket, amely az Amazon Echo és a Google Home eszközökre hasonlít, hiszen otthoni, szórakoztatói funkciókat is ellátó hangszóró. A HomePodot a belső tér automatikus felmérése, a további HomePod egységek észlelése és azok közös munkája, az Apple Music és a Siri támogatása, valamint a szóbeli utasítások értelmezése és azok végrehajtása jellemzi. Nem kelendő a termék, amelyből számos fontos funkció hiányzik, és a csekély kereslet miatt az Apple visszafogta a gyártást.

A HomePod fogadtatássa vegyes: egyrészt rendkívül jó hangzást kínál, de az okosfunkciói nem tudnak lépést tartani a konkurens készülékekkel, ami azonban az Apple eszközök rajongói közül csak keveseket tántorított el a vásárlástól. Most a Strategy Analytics adataiból kiderült, hogy az esztendő első negyedévében 600 000 darabot értékesítettek az okoshangszóróból, amely így 6 százalékos piaci részesedésre tett szert. Az első számú gyártó az Amazon, amely ugyanebben az időszakban 9,2 millió okoshangszórót értékesített, a második a Google, a harmadik pedig az Alibaba.


A piaci torta mérete egy év alatt a háromszorosára nőtt

A HomePod eredménye olyan szempontból mindenképpen figyelemre méltó, hogy csak február elején kezdték el árulni. Az Amazon és annak 43,6 százalékos piaci részesedése az Apple számára gyakorlatilag utolérhetetlennek tűnik, de a Google 26,5 százalékos piaci részesedését sem tudja majd rövid időn belül megközelíteni a kaliforniai társaság. A webes konszern egyébként az elmúlt egy év nagy nyertese, hiszen a piaci részesedését sikerült ebben az időszakban a kétszeresére növelnie, míg az eladási számai 709 százalékkal nőttek. A HomePod helyzetét nehezíti, hogy 349 dolláros árával jóval drágább mind az Amazon, mind a Google hasonló termékeinél, ráadásul az Amazon készülékei jelenleg sokkal több országban érhetők el.

David Watkins, a Strategy Analytics igazgatója rámutatott, hogy a kínai okoshangszóró-piac erősen növekszik, s ott az Alibaba és a Xiaomi a meghatározó. David Mercer, a Strategy Analytics alelnöke hozzátette, hogy napjaink okoshangszórói még nem kész eszközök, de a következő években látható lesz a villámgyors fejlődés elsősorban a dizájn és a funkciók területén. A világ egyértelműen afelé a jövő felé halad, amelyben a hang egyre inkább a technológiai interakciók szabványa lesz, éppúgy, ahogy napjainkban az a billentyűzet, az egér és az érintőképernyő is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!