Berta Sándor
Nem kelendő az Apple HomePod
Számos fontos funkció hiányzik, ezért alig van kereslet a kérdéseket megválaszoló hangszórójukra. Tele vannak a raktárak, visszafogták a gyártást.
A kaliforniai cég tavaly júniusban a WWDC 2017 keretében mutatta be a HomePod készüléket, amely az Amazon Echo és a Google Home eszközökre hasonlít, hiszen otthoni, szórakoztatói funkciókat is ellátó hangszóró. A HomePodot a belső tér automatikus felmérése, a további HomePod egységek észlelése és azok közös munkája, az Apple Music és a Siri támogatása, valamint a szóbeli utasítások értelmezése és azok végrehajtása jellemzi.
Most ismertté vált, hogy a hangszóró értékesítése nem a várt mértékben halad. Az Amerikai Egyesült Államokban, Ausztráliában és Nagy-Britanniában folyamatosan növekednek a raktárkészletek, ezért az Apple úgy döntött, hogy visszafogja a gyártást - minderről Mark Gurman, a Bloomberg jól értesült szerkesztője számolt be. Az információkat több olyan személy is megerősítette, akik a kereskedelemben vagy a beszállítói láncban dolgoznak.
Az eddigi eladási számok azt a feltételezést támasztották alá, hogy sok hűséges Apple-vásárló döntött a HomePod megvásárlása mellett, de az érdeklődés gyorsan csökkent. Az előrendelések rendben lezajlottak és az első napon sikerült 5200 terméket eladni. Január utolsó hetében a HomePod piaci részesedése még 30 százalék volt, az első tíz hét után ez 10 százalékra csökkent. Az ok nagyon egyszerű: az eladás kezdete óta drasztikusan visszaestek az értékesítési számok. Az Apple a második napon már csupán 500, míg a harmadikon csak 200 terméket tudott eladni. Az USA-ban néhány Apple Store boltban már csupán 10 HomePodot értékesítenek naponta. Ez mindössze 4 százalékos piaci részesedésnek felel meg. Ezzel szemben a Slice Intelligence adatai alapján az Amazon Echo részesedése 73 százalék volt, míg a Google Home 14, a Sonos One pedig 2 százalékos részesedéssel rendelkezett.
Az elemzők úgy vélik, hogy több oka is van az alacsony eladási számoknak. Az Echo-használók például a hangszóróikat ételrendelésekre vagy kérdések megválaszolására is alkalmazzák. A Siri ezen a területen jelentősen le van maradva a vetélytársai mögött. Ráadásul a konkurens termékek jóval olcsóbbak is a HomePodnál, amely kizárólag az Apple Music stream-szolgáltatás kínálatát tudja lejátszani, még a Spotify-t sem támogatja. Ezen a területen szintén többet nyújtanak a vetélytársak. További hátrány, hogy míg a konkurens rendszerek évek óta összeilleszthetők sztereó- vagy multiroom-szettekké, addig az Apple e funkció integrálását először elhalasztotta, az majd csak később lesz elérhető az idén frissítés útján.
Gene Munster, a Loup Ventures társalapítója azzal számolt, hogy a HomePod eladási adatai elsősorban idén karácsonykor nőni fognak. A szakember év végéig 7 millió, míg 2019-re vonatkozóan 11 millió értékesített HomePodot prognosztizált. Ebben az időszakban az Amazon Echo hangszóróból 29, illetve 39 millió darabot adhatnak el, míg a Google Home modellből 18, illetve 32 millió darabot.
A kaliforniai cég tavaly júniusban a WWDC 2017 keretében mutatta be a HomePod készüléket, amely az Amazon Echo és a Google Home eszközökre hasonlít, hiszen otthoni, szórakoztatói funkciókat is ellátó hangszóró. A HomePodot a belső tér automatikus felmérése, a további HomePod egységek észlelése és azok közös munkája, az Apple Music és a Siri támogatása, valamint a szóbeli utasítások értelmezése és azok végrehajtása jellemzi.
Most ismertté vált, hogy a hangszóró értékesítése nem a várt mértékben halad. Az Amerikai Egyesült Államokban, Ausztráliában és Nagy-Britanniában folyamatosan növekednek a raktárkészletek, ezért az Apple úgy döntött, hogy visszafogja a gyártást - minderről Mark Gurman, a Bloomberg jól értesült szerkesztője számolt be. Az információkat több olyan személy is megerősítette, akik a kereskedelemben vagy a beszállítói láncban dolgoznak.
Az eddigi eladási számok azt a feltételezést támasztották alá, hogy sok hűséges Apple-vásárló döntött a HomePod megvásárlása mellett, de az érdeklődés gyorsan csökkent. Az előrendelések rendben lezajlottak és az első napon sikerült 5200 terméket eladni. Január utolsó hetében a HomePod piaci részesedése még 30 százalék volt, az első tíz hét után ez 10 százalékra csökkent. Az ok nagyon egyszerű: az eladás kezdete óta drasztikusan visszaestek az értékesítési számok. Az Apple a második napon már csupán 500, míg a harmadikon csak 200 terméket tudott eladni. Az USA-ban néhány Apple Store boltban már csupán 10 HomePodot értékesítenek naponta. Ez mindössze 4 százalékos piaci részesedésnek felel meg. Ezzel szemben a Slice Intelligence adatai alapján az Amazon Echo részesedése 73 százalék volt, míg a Google Home 14, a Sonos One pedig 2 százalékos részesedéssel rendelkezett.
Az elemzők úgy vélik, hogy több oka is van az alacsony eladási számoknak. Az Echo-használók például a hangszóróikat ételrendelésekre vagy kérdések megválaszolására is alkalmazzák. A Siri ezen a területen jelentősen le van maradva a vetélytársai mögött. Ráadásul a konkurens termékek jóval olcsóbbak is a HomePodnál, amely kizárólag az Apple Music stream-szolgáltatás kínálatát tudja lejátszani, még a Spotify-t sem támogatja. Ezen a területen szintén többet nyújtanak a vetélytársak. További hátrány, hogy míg a konkurens rendszerek évek óta összeilleszthetők sztereó- vagy multiroom-szettekké, addig az Apple e funkció integrálását először elhalasztotta, az majd csak később lesz elérhető az idén frissítés útján.
Gene Munster, a Loup Ventures társalapítója azzal számolt, hogy a HomePod eladási adatai elsősorban idén karácsonykor nőni fognak. A szakember év végéig 7 millió, míg 2019-re vonatkozóan 11 millió értékesített HomePodot prognosztizált. Ebben az időszakban az Amazon Echo hangszóróból 29, illetve 39 millió darabot adhatnak el, míg a Google Home modellből 18, illetve 32 millió darabot.