Berta Sándor
Időjárási adatgyűjtővé válhatnak az autók
A jövőben akár utcára lebontott időjárás-előrejelzés jöhet és a meteorológia nemcsak pontosabb, de személyre szabottabb is lehet, amiben a gépkocsik szenzorai egyre fontosabb szerepet kaphatnak.
A Volkswagen járművei a jövőben klímaadatokat szállíthatnak a Tennet nevű áramhálózat-üzemeltetőnek, amely az információk alapján jobban vezérelné a rendszereit. Egyik cég sem gondolja, hogy adatvédelmi problémák merülhetnek fel, mivel a rendszerhez nincs szükség személyes adatokra. A Tennet több mint 22 000 kilométer hosszú nagyfeszültségű vezetékkel rendelkezik. A hálózatot a Volkswagen vezetőivel kötött együttműködésnek köszönhetően a jövőben hatékonyabban lehet vezérelni és ezáltal költségeket lehet megtakarítani. A kooperációval kapcsolatos végső döntés még az idén megszülethet.
Az elképzelés az, hogy a Volkswagen autóiban lévő eső-, fény- és napfényszenzorok időjárási adatokat fognak gyűjteni és a Tennet számára valós időben átadni. A holland-német cég ezután az információk alapján elkészíti az időjárás-előrejelzését nem csupán Németország, hanem Európa számára is. Az így kidolgozott rövid távú prognózis lehetővé teszi, hogy a Tennet szinte percnyi pontossággal előre láthassa a napelemes rendszerek árambetáplálásait a hálózatba.
Urban Keussen, a Tennet vezetője közölte, hogy ha az időjárás-előrejelzések rosszak, akkor nagyobb biztonságra van szükség. A négy Volkswagen Golf bevonásával végrehajtott tavaly augusztusi braunschweigi teszt sikeres volt. Kiderült, hogy a megtakarítás jelentős lehet. Keussen szerint eddig egy központi szoftvervilág állt szemben egy decentralizált energiavilággal, és ők az elsők, akik ötvözik a kettőt.
A Volkswagen járművei a jövőben klímaadatokat szállíthatnak a Tennet nevű áramhálózat-üzemeltetőnek, amely az információk alapján jobban vezérelné a rendszereit. Egyik cég sem gondolja, hogy adatvédelmi problémák merülhetnek fel, mivel a rendszerhez nincs szükség személyes adatokra. A Tennet több mint 22 000 kilométer hosszú nagyfeszültségű vezetékkel rendelkezik. A hálózatot a Volkswagen vezetőivel kötött együttműködésnek köszönhetően a jövőben hatékonyabban lehet vezérelni és ezáltal költségeket lehet megtakarítani. A kooperációval kapcsolatos végső döntés még az idén megszülethet.
Az elképzelés az, hogy a Volkswagen autóiban lévő eső-, fény- és napfényszenzorok időjárási adatokat fognak gyűjteni és a Tennet számára valós időben átadni. A holland-német cég ezután az információk alapján elkészíti az időjárás-előrejelzését nem csupán Németország, hanem Európa számára is. Az így kidolgozott rövid távú prognózis lehetővé teszi, hogy a Tennet szinte percnyi pontossággal előre láthassa a napelemes rendszerek árambetáplálásait a hálózatba.
Urban Keussen, a Tennet vezetője közölte, hogy ha az időjárás-előrejelzések rosszak, akkor nagyobb biztonságra van szükség. A négy Volkswagen Golf bevonásával végrehajtott tavaly augusztusi braunschweigi teszt sikeres volt. Kiderült, hogy a megtakarítás jelentős lehet. Keussen szerint eddig egy központi szoftvervilág állt szemben egy decentralizált energiavilággal, és ők az elsők, akik ötvözik a kettőt.