Berta Sándor
A Facebook is bejelentkezett a Twitterért
Úgy tűnik, hogy már csak két komoly érdeklődő maradt. Egyértelműen a Facebook mellett van több érv, de ehhez pénzügyileg is értékelhető ajánlatot kell tenniük.
Néhány nappal ezelőtt írtunk arról, hogy október végéig döntenek a Twitter eladásáról. A társaság október 27-én hozza nyilvánosságra a harmadik pénzügyi negyedév aktuális számait és legkésőbb akkor jelenti be a menedzsment azt is, hogy eladják-e a társaságot és ha igen, melyik piaci szereplőnek. A felvásárlási versenyből nemrég a Disney és a Google kiszállt, így maradt a Salesforce és az elmúlt napokban lehetséges új jelöltként megjelent a Facebook.
A két közösségi platform elvileg kiválóan kiegészítené egymást, hiszen a Facebook-bejegyzések közvetlenül átvihetők lennének a Twitterre és a mind a két fél profitálhatna a másik jelentős felhasználói táborából. Ráadásul a mikroblog esetleges integrálása a Facebookba szintén azt eredményezhetné, hogy tovább lehetne növelni a felhasználók számát. Ezek egyértelműen a Facebook mellett szóló érvek.
Van még egy terület, ami miatt a közösségi oldalnak jól jöhet a Twitter, ez pedig a reklámok piaca. A Facebook nagyon sok célzott hirdetést használ, ezek kifejezetten az adott felhasználókhoz és igényeikhez alkalmazkodnak. A Twitter ugyanakkor szintén sok információval rendelkezik a saját tagjaival kapcsolatban, s ezek az adatok segíthetnek a Facebooknak abban, hogy még inkább személyre szabott reklámokat kínálhasson. Végül azt sem szabad elfelejteni, hogy a két platform alapvetően más célcsoportokat szólít meg, ezért közösen még nagyobb területet fedhetnének le.
Néhány nappal ezelőtt írtunk arról, hogy október végéig döntenek a Twitter eladásáról. A társaság október 27-én hozza nyilvánosságra a harmadik pénzügyi negyedév aktuális számait és legkésőbb akkor jelenti be a menedzsment azt is, hogy eladják-e a társaságot és ha igen, melyik piaci szereplőnek. A felvásárlási versenyből nemrég a Disney és a Google kiszállt, így maradt a Salesforce és az elmúlt napokban lehetséges új jelöltként megjelent a Facebook.
A két közösségi platform elvileg kiválóan kiegészítené egymást, hiszen a Facebook-bejegyzések közvetlenül átvihetők lennének a Twitterre és a mind a két fél profitálhatna a másik jelentős felhasználói táborából. Ráadásul a mikroblog esetleges integrálása a Facebookba szintén azt eredményezhetné, hogy tovább lehetne növelni a felhasználók számát. Ezek egyértelműen a Facebook mellett szóló érvek.
Van még egy terület, ami miatt a közösségi oldalnak jól jöhet a Twitter, ez pedig a reklámok piaca. A Facebook nagyon sok célzott hirdetést használ, ezek kifejezetten az adott felhasználókhoz és igényeikhez alkalmazkodnak. A Twitter ugyanakkor szintén sok információval rendelkezik a saját tagjaival kapcsolatban, s ezek az adatok segíthetnek a Facebooknak abban, hogy még inkább személyre szabott reklámokat kínálhasson. Végül azt sem szabad elfelejteni, hogy a két platform alapvetően más célcsoportokat szólít meg, ezért közösen még nagyobb területet fedhetnének le.