Berta Sándor
Kínai tulajdonba került az Opera
Meghiúsult a teljes cég értékesítése, így csak a böngésző üzletágat adták el.
Egy kínai konzorcium vásárolta meg 600 millió dollárért az Opera Software böngészőrészlegét. A norvég vállalat azt nem árulta el, hogy miért hiúsult meg az eredeti elképzelés, vagyis a teljes társaság eladása. Az mindenesetre közrejátszhatott a dologban, hogy hiányzott a kínai felügyeleti szervek és a külföldi befektetéseket ellenőrző bizottság (Committee on Foreign Investment in the United States - CFIUS) jóváhagyása. Utóbbira azért lett volna szükség, mert az Opera reklám üzletágának székhelye a kaliforniai San Mateóban található.
A megkötött egyezség alapján a kínai konzorcium csak az Opera mobil és asztali böngészőjét, a teljesítmény- és adatvédelmi alkalmazását, valamint technológiai licenceit veszi meg. Szintén kínai kézbe kerül az Opera részesedése a kínai nHorizonban is. A tranzakció nem vonatkozik ugyanakkor az Opera Mediaworks reklám- és marketingrészlegére. Az átadás-átvétel az év harmadik negyedévének második felében várható.
A norvég társaság igazgatótanácsa már elfogadta a megállapodást és annak feltételeit. Az üzlet célja, hogy a kínai piacot megnyissák a böngésző előtt, míg a konzorcium tagjai könnyebben tudjanak terjeszkedni külföldön. A Kunqi nevű kínai konzorcium tagja a Golden Brick Silk Road Equity Investment Fund II LLP befektetési alap, a Qihoo 360 Technology Co. biztonsági cég és a Beijing Kunlun Tech Co mobil játékfejlesztő vállalat. A Golden Brick Silk Road Equity Investment Fund II LLP 10,5 milliárd norvég koronás, vagyis körülbelül 1,2 milliárd dolláros ajánlatot tett.
Egy kínai konzorcium vásárolta meg 600 millió dollárért az Opera Software böngészőrészlegét. A norvég vállalat azt nem árulta el, hogy miért hiúsult meg az eredeti elképzelés, vagyis a teljes társaság eladása. Az mindenesetre közrejátszhatott a dologban, hogy hiányzott a kínai felügyeleti szervek és a külföldi befektetéseket ellenőrző bizottság (Committee on Foreign Investment in the United States - CFIUS) jóváhagyása. Utóbbira azért lett volna szükség, mert az Opera reklám üzletágának székhelye a kaliforniai San Mateóban található.
A megkötött egyezség alapján a kínai konzorcium csak az Opera mobil és asztali böngészőjét, a teljesítmény- és adatvédelmi alkalmazását, valamint technológiai licenceit veszi meg. Szintén kínai kézbe kerül az Opera részesedése a kínai nHorizonban is. A tranzakció nem vonatkozik ugyanakkor az Opera Mediaworks reklám- és marketingrészlegére. Az átadás-átvétel az év harmadik negyedévének második felében várható.
A norvég társaság igazgatótanácsa már elfogadta a megállapodást és annak feltételeit. Az üzlet célja, hogy a kínai piacot megnyissák a böngésző előtt, míg a konzorcium tagjai könnyebben tudjanak terjeszkedni külföldön. A Kunqi nevű kínai konzorcium tagja a Golden Brick Silk Road Equity Investment Fund II LLP befektetési alap, a Qihoo 360 Technology Co. biztonsági cég és a Beijing Kunlun Tech Co mobil játékfejlesztő vállalat. A Golden Brick Silk Road Equity Investment Fund II LLP 10,5 milliárd norvég koronás, vagyis körülbelül 1,2 milliárd dolláros ajánlatot tett.