Berta Sándor
Nem segíti az Apple autóprojektjét sem a BMW sem a Daimler
A BMW és a Daimler illetékesei megszakították az Apple képviselőivel folytatott tárgyalásokat egy elektromos gépkocsi közös kifejlesztéséről.
Mindkét gyártó jelezte, hogy nem érdekli az amerikai konszern projektje. A Handelsblatt gazdasági újság arról számolt be, hogy a tárgyalások elsősorban amiatt rekedtek meg, mert a két fél nem tudott abban megállapodni egymással, hogy ki ellenőrizhesse a jármű segítségével összegyűjtendő adatokat. Emellett abban is vita volt, hogy ki vezesse a programot.
Az Apple a Titan nevű projekthez egy saját felhőinfrastruktúrát akar kiépíteni és az elektromos autó szorosan ehhez csatlakozna. Ezzel szemben a BMW és a Daimler esetében az ügyfelek adatainak védelme a jövőbeli stratégia egyik kulcseleme lenne. A BMW illetékeseivel egy lehetséges együttműködésről folytatott egyeztetések már tavaly zsákutcába jutottak, míg a Daimler menedzserei csupán nemrég mondtak le a kooperációról. Mindkét társaság szakemberei egy olyan nagy mértékben hálózatba kötött gépkocsiról beszéltek, amely részben önállóan közlekedne.
Az információ egyben azt is jelenti, hogy az Apple kénytelen lesz új autóipari partnereket keresni. A legvalószínűbbnek az osztrák Magna tűnik, amely korábban a BMW és a Mercedes-Benz számára is készített közúti járműveket. Az Apple elsősorban olyan beszállítókat keres, akik a szükséges alkatrészeket és szenzorokat szállítanák, s a sikerhez létrehozott Berlinben egy fejlesztőlaboratóriumot is. A Handelsblatt cikkét a BMW, a Daimler, az Apple és a Magna illetékesei sem akarták kommentálni.
Mindkét gyártó jelezte, hogy nem érdekli az amerikai konszern projektje. A Handelsblatt gazdasági újság arról számolt be, hogy a tárgyalások elsősorban amiatt rekedtek meg, mert a két fél nem tudott abban megállapodni egymással, hogy ki ellenőrizhesse a jármű segítségével összegyűjtendő adatokat. Emellett abban is vita volt, hogy ki vezesse a programot.
Az Apple a Titan nevű projekthez egy saját felhőinfrastruktúrát akar kiépíteni és az elektromos autó szorosan ehhez csatlakozna. Ezzel szemben a BMW és a Daimler esetében az ügyfelek adatainak védelme a jövőbeli stratégia egyik kulcseleme lenne. A BMW illetékeseivel egy lehetséges együttműködésről folytatott egyeztetések már tavaly zsákutcába jutottak, míg a Daimler menedzserei csupán nemrég mondtak le a kooperációról. Mindkét társaság szakemberei egy olyan nagy mértékben hálózatba kötött gépkocsiról beszéltek, amely részben önállóan közlekedne.
Az információ egyben azt is jelenti, hogy az Apple kénytelen lesz új autóipari partnereket keresni. A legvalószínűbbnek az osztrák Magna tűnik, amely korábban a BMW és a Mercedes-Benz számára is készített közúti járműveket. Az Apple elsősorban olyan beszállítókat keres, akik a szükséges alkatrészeket és szenzorokat szállítanák, s a sikerhez létrehozott Berlinben egy fejlesztőlaboratóriumot is. A Handelsblatt cikkét a BMW, a Daimler, az Apple és a Magna illetékesei sem akarták kommentálni.