Berta Sándor
Kaliforniában szigorították a drónrepülések feltételeit
A helyi parlament elfogadott egy törvényt, amely korlátozza a robotrepülőgépek magánbirtokok feletti repüléseit.
Az SB 142-es számú jogszabályt nagy többséggel szavazta meg a kaliforniai parlament. Ez kimondja, hogy egy birtok fölött 106 méteres magasságig megvalósított repülések birtokháborítást jelentenek, ha a pilóta nem rendelkezik a szükséges engedélyekkel. A törvényt még alá kell írnia Jerry Brown kormányzónak is.
Problémát jelenthet, hogy hiába emelték fel 122 méterről 152 méterre a maximális repülési magasságot, de a hobbi pilótáknak csak a 107 és 122 méter magasság közötti sáv áll rendelkezésükre, ami túl szűk. Ezért ha például egy légtérben több jármű találkozik, akkor akár össze is ütközhetnek vagy veszélyessé válhat a helyzet.
A szakmai szervezetek azonnal támadták a döntést. Az Association for Unmanned Vehicle Systems International (AUVSI) például mélységesen csalódott az SB 142 elfogadása miatt és azt az álláspontot képviselte, hogy a törvény ellentmondásos a szövetségi szabályozással, ezért összezavarja a drónüzemeltetőket és árt a kaliforniai gazdaságnak.
Tovább súlyosbíthatja a helyzetet az SB 271-es számú törvénytervezet elfogadása, ez ugyanis konkrétan bűncselekménnyé minősítené a robotrepülőgépek engedély nélküli repüléseit az iskolák és az óvodák felett. A tilalmi időszak mindennap a tanítás megkezdése előtt egy órával lépne életbe és a tanítás végét követő első óráig tartana. Aki ebben az időszakban még felvételeket is készítene a drónjával, az újabb bűncselekményt követne el.
Az SB 142-es számú jogszabályt nagy többséggel szavazta meg a kaliforniai parlament. Ez kimondja, hogy egy birtok fölött 106 méteres magasságig megvalósított repülések birtokháborítást jelentenek, ha a pilóta nem rendelkezik a szükséges engedélyekkel. A törvényt még alá kell írnia Jerry Brown kormányzónak is.
Problémát jelenthet, hogy hiába emelték fel 122 méterről 152 méterre a maximális repülési magasságot, de a hobbi pilótáknak csak a 107 és 122 méter magasság közötti sáv áll rendelkezésükre, ami túl szűk. Ezért ha például egy légtérben több jármű találkozik, akkor akár össze is ütközhetnek vagy veszélyessé válhat a helyzet.
A szakmai szervezetek azonnal támadták a döntést. Az Association for Unmanned Vehicle Systems International (AUVSI) például mélységesen csalódott az SB 142 elfogadása miatt és azt az álláspontot képviselte, hogy a törvény ellentmondásos a szövetségi szabályozással, ezért összezavarja a drónüzemeltetőket és árt a kaliforniai gazdaságnak.
Tovább súlyosbíthatja a helyzetet az SB 271-es számú törvénytervezet elfogadása, ez ugyanis konkrétan bűncselekménnyé minősítené a robotrepülőgépek engedély nélküli repüléseit az iskolák és az óvodák felett. A tilalmi időszak mindennap a tanítás megkezdése előtt egy órával lépne életbe és a tanítás végét követő első óráig tartana. Aki ebben az időszakban még felvételeket is készítene a drónjával, az újabb bűncselekményt követne el.