Berta Sándor

Lehetséges a távolból feltörni egy autót?

Egy ismert autóhacker egy nyári biztonsági konferencián nyilvánosan bebizonyítaná, hogy a kérdésre igen a válasz.

Charlie Miller korábban öt éven át dolgozott az Amerikai Egyesült Államok Nemzetbiztonsági Hivatalánál (NSA), ezután több Apple-terméket is feltört, majd a Twitter biztonsági szakértője lett. 2013 óta kísérletezik azzal, hogy miként lehet számítógép segítségével átvenni az ellenőrzést más emberek autói felett. Miller - aki a világ legismertebb járműhackerének számít - és Chris Valasek augusztusban a DEF CON konferencián akarja bebizonyítani, hogy egy a kereskedelmi forgalomban kapható gépkocsit a távolból is fel lehet törni és át lehet venni az ellenőrzést a központi vezérlőrendszere fölött.


Ezeket lehet megcsinálni egy Toyota Priussal: dudálás, a sebesség és az üzemanyagszint-mérő átállítása, fékezés, a biztonsági övek megfeszítése stb.

A két férfi 2013-ban végezte első autófeltörésüket, amelyet a Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) finanszírozott. Miller és Valasek a laptopjuk segítségével egy Ford és egy Toyota fékjét is ki tudták iktatni. Akkor mindketten a gépkocsikban ültek és egy bizonyos interfészen keresztül kapcsolódtak a járművekhez. A gyártók nem örültek az eredménynek, de nem is igazán fogadták aggodalommal az eseményeket.

A következő években nyilvánosságra hoztak egy listát, amelyen 24 olyan autó szerepelt, amelyek kisebb vagy nagyobb mértékben támadhatók. A részleteket egy 92 oldalas dokumentumban foglalták össze. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a nyáron melyik gyártó modellje lesz a célpont. Az eddigi autófeltörési kísérletekre laboratóriumi körülmények vagy meghatározott feltételek mellett között került sor.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #5
    Manapsag mar nem annyira fontos a failsafe tervezes, tehat olyanra epiteni egy autot, hogy szandekosan is csak nagyon nehezen lehessen elrontani es a vezetonek/utasoknak mindig legyen kezi felulbiralasi lehetoseguk (veszleallito gomb).

    Tekintve, hogy a legtobb auto varhatoan amugy is automata lesz par even belul, igy a gyartok inkabb a meglevo tavvezerlo rendszerek biztonsagosabba tetelere koncentralnak inkabb. Ezert is nem kerul a legtobb autoba ma mar veszleallito sem, ami a palyaautoknal meg sok helyen kotelezo, a regi autokban pedig a gyujtaskapcsolo reszet kepezte.

    Ha nem javul a tavvezerlesi rendszerek biztonsaga, akkor egyre tobb gyerek jatszik majd karambolosat a kornyekukon mozgo autokkal.
  • Ender Wiggin #4
    remélhetőleg ez extra lesz csupán, mint most, és ha nem, akkor remélhetőleg ki lehet valahogy iktatni... a rádiójeles ajtónyitókat elég régóta lehet machinálni, úgyhogy az internet már csak egy apró lépés a fostengerben, amit a 21. század technológiájának erőszakos térnyerése jelent.
  • Elmin #3
    Ha belerakják az autókba az internet elérést, és azon keresztül el lehet érni az elektronikát akkor már elég csak az érzékelők adatait módosítani és már majdnem mindent megtehetnek. Sajnos.
  • Lapajka #2
    Szuper csak egy pici baj van, hogy ha nem vagy ott, akkor hogy viszed el a kocsit..? :D
  • barret #1
    Nem kell neki ezt megengedni,és már nem is létezik ez a probléma :D
    Nem az én hozzáállásom,hanem az autógyártóké.