Berta Sándor
Lehetséges a távolból feltörni egy autót?
Egy ismert autóhacker egy nyári biztonsági konferencián nyilvánosan bebizonyítaná, hogy a kérdésre igen a válasz.
Charlie Miller korábban öt éven át dolgozott az Amerikai Egyesült Államok Nemzetbiztonsági Hivatalánál (NSA), ezután több Apple-terméket is feltört, majd a Twitter biztonsági szakértője lett. 2013 óta kísérletezik azzal, hogy miként lehet számítógép segítségével átvenni az ellenőrzést más emberek autói felett. Miller - aki a világ legismertebb járműhackerének számít - és Chris Valasek augusztusban a DEF CON konferencián akarja bebizonyítani, hogy egy a kereskedelmi forgalomban kapható gépkocsit a távolból is fel lehet törni és át lehet venni az ellenőrzést a központi vezérlőrendszere fölött.
Ezeket lehet megcsinálni egy Toyota Priussal: dudálás, a sebesség és az üzemanyagszint-mérő átállítása, fékezés, a biztonsági övek megfeszítése stb.
A két férfi 2013-ban végezte első autófeltörésüket, amelyet a Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) finanszírozott. Miller és Valasek a laptopjuk segítségével egy Ford és egy Toyota fékjét is ki tudták iktatni. Akkor mindketten a gépkocsikban ültek és egy bizonyos interfészen keresztül kapcsolódtak a járművekhez. A gyártók nem örültek az eredménynek, de nem is igazán fogadták aggodalommal az eseményeket.
A következő években nyilvánosságra hoztak egy listát, amelyen 24 olyan autó szerepelt, amelyek kisebb vagy nagyobb mértékben támadhatók. A részleteket egy 92 oldalas dokumentumban foglalták össze. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a nyáron melyik gyártó modellje lesz a célpont. Az eddigi autófeltörési kísérletekre laboratóriumi körülmények vagy meghatározott feltételek mellett között került sor.
Charlie Miller korábban öt éven át dolgozott az Amerikai Egyesült Államok Nemzetbiztonsági Hivatalánál (NSA), ezután több Apple-terméket is feltört, majd a Twitter biztonsági szakértője lett. 2013 óta kísérletezik azzal, hogy miként lehet számítógép segítségével átvenni az ellenőrzést más emberek autói felett. Miller - aki a világ legismertebb járműhackerének számít - és Chris Valasek augusztusban a DEF CON konferencián akarja bebizonyítani, hogy egy a kereskedelmi forgalomban kapható gépkocsit a távolból is fel lehet törni és át lehet venni az ellenőrzést a központi vezérlőrendszere fölött.
Ezeket lehet megcsinálni egy Toyota Priussal: dudálás, a sebesség és az üzemanyagszint-mérő átállítása, fékezés, a biztonsági övek megfeszítése stb.
A két férfi 2013-ban végezte első autófeltörésüket, amelyet a Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) finanszírozott. Miller és Valasek a laptopjuk segítségével egy Ford és egy Toyota fékjét is ki tudták iktatni. Akkor mindketten a gépkocsikban ültek és egy bizonyos interfészen keresztül kapcsolódtak a járművekhez. A gyártók nem örültek az eredménynek, de nem is igazán fogadták aggodalommal az eseményeket.
A következő években nyilvánosságra hoztak egy listát, amelyen 24 olyan autó szerepelt, amelyek kisebb vagy nagyobb mértékben támadhatók. A részleteket egy 92 oldalas dokumentumban foglalták össze. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a nyáron melyik gyártó modellje lesz a célpont. Az eddigi autófeltörési kísérletekre laboratóriumi körülmények vagy meghatározott feltételek mellett között került sor.