Berta Sándor

Kalifornia lett a robotautó-tesztelés központja

A Google mellett az Audi, a Mercedes, a Tesla és a Bosch is az amerikai államban próbálja ki automata vezérlést lehetővé tévő technikáit.

A Mercedes-Benz már 1996 óta működtet irodát a Szilícium-völgyben. A fejlesztők nincsenek egyszerű helyzetben, a hó vagy a tartós eső egyaránt megzavarhatja a fedélzeti szoftvert, így az nem ismeri fel a kátyúkat és más úthibákat. De ugyanilyen hatást válthatnak ki a térképeken nem szereplő utcanevek és az útépítési területek is, a napfény pedig elvakíthatja a kamerákat. A cég a Concord haditengerészeti támaszponton teszteli a gépkocsijait. A terület olyan, mint egy hatalmas szellemváros. A nyilvánosság elől elzárt 850 hektáron utak, házak, jelzőlámpák találhatók. Axel Gem, a Mercedes önálló vezetési kutatócsoportjának vezetője azt ecsetelte, hogy néha nyaktörő helyzetekben dolgoznak.

A Bosch szintén Kaliforniában teszteli a megoldásait és a robotautóját. A német konszern 2015 elejére ígéri azt a dugókban használható digitális asszisztenst, amely biztosítja, hogy egy jármű pontosan 60 kilométer/órás sebességgel kövesse az előtte haladó gépkocsit. Készül az a rendszer is, amely lehetővé teszi a teljesen automata parkolást, úgy, hogy a vezető az autó mellett állhat és az okostelefonjával irányítja azt. Az autópályákon, nagy sebesség mellett is alkalmazható robotpilóták 2018-tól jelenhetnek meg.


A Tesla olyan modellt akar piacra dobni a következő években, amely a megtett kilométerek 90 százalékát képes önállóan megtenni. Az Audi 2012 óta tesztel Nevadában és néhány hete Floridában is. Kaliforniában két héttel ezelőtt kapott engedélyt az Audi, a Mercedes és a Google arra, hogy a közúti közlekedésben is használhassák a robotautóikat. Az Audi és a Mercedes 2-2, míg a Google és a Lexus közösen 25 gépkocsit állítottak forgalomba.

A helyi illetékes hivatal, a California Department of Motor Vehicles májusban hozta nyilvánosságra a robotautók közutakon való tesztelésével kapcsolatos irányelveket. Az Amerikai Egyesült Államokban jelenleg Arizonában, Kaliforniában, Floridában és Michiganben engedélyezik az autópályákon vagy a városokban a kamerákkal, radarokkal és szenzorokkal felszerelt gépkocsik közlekedését. Csupán két előírás van: az egyik, hogy a vezetőnek vészhelyzet esetén be kell avatkoznia, míg a másik, hogy minden autót ötmillió dollárra kell biztosítani. 2015-től bárkinek eladhatók lesznek a robotpilóta funkcióval ellátott gépkocsik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Petko #5
    Arra célzott az első hozzászóláshoz kapcsolódóan, hogy azok Európai cégek.
  • Ender Wiggin #4
    A Bosch nem autómárka, de ők is dolgoznak az autmatizáláson. Einstein...

    A cikkhez meg csak annyit, hogy California remek teszthelyszín, csak alkalmatlan a rendszerek valós képességeinak felmérése, mert nincs csapadék, az utak jó minőségűek és egyenesek. Az itt leszűrt adatokat a világ többi részén nem igazán lehet kamatoztatni.
  • royaljerry #3
    "Audi, a Mercedes, és a Bosch "

    ezek mijen autómárkák einstein
  • duke #2
    Jonnek a robotautok.

  • Cat #1
    Európa lemarad ugyanúgy, ahogy őssejtkutatásban, élelmiszeriparban, online szolgáltatásokban stb.