Berta Sándor

Eltűnik a klasszikus televízió?

Németországban elindult a Netflix. Az amerikai konszern vezetője szerint a címben jelölt korszakváltás 20 éven belül bekövetkezik.

Reed Hastings, a cég alapító-vezérigazgatója elmondta, hogy az ingyenes - reklámok révén finanszírozott - televíziócsatornák nagy száma miatt Németország nehezebb terep az előfizetéses online filmkölcsönzőknek, mint az Amerikai Egyesült Államok. A menedzser szerint "a klasszikus, lineáris televíziózás" a legnagyobb versenytársuk. Hastings azzal indokolta, hogy csak most léptek be a német piacra, hogy szükségük volt megfelelő tartalmakra és úgy érezték, hogy most jött el az idő. A legtöbb helyi felhasználó egyszerre több szolgáltatásra is előfizet, ráadásul a németek abban is különböznek másoktól, hogy szeretik jobban az ellenőrzésük alatt tartani a televíziós élményeket. Sokkal kevesebb például a beltéri egység, mint más országokban és meglepően sokan fogadják el a klasszikus televíziózást, ahol a sugárzott programoknak rögzített kezdési időpontja van.

"A legfontosabb kérdés az, hogy mit csinálnak a felhasználók, ha hazamennek, hogyan kapcsolódnak ki. Elmennek futni? Játszanak? Tévét néznek? Vagy a Netflixet választják? Hatalmas választék van különböző lehetőségekből. Egyetlen vetélytársunkat sem emeljük ki, de az biztos, hogy a fiatalabb felhasználók kapcsán figyelembe kell venni az internetes kalózkodást. A klasszikus televíziózás körülbelül 20 éven belül mindenképpen el fog tűnni. Még a sportközvetítések is az online alkalmazásokon keresztül lesznek elérhetők. Kiválaszthatunk majd kameranézeteket és lehetőségünk lesz arra is, hogy akár az egyes játékosokra vagy csapatokra koncentráljunk."


"Egy labdarúgó-világbajnokság például soha nem lesz látható a Netflixen, mert a közvetítés túl drága és túl nagy a verseny a közvetítési jogokért. Hosszú távon a filmekre és a sorozatokra összpontosítunk. Emellett a kényelmet a jövőben nem lehet majd a televíziós programtól függetlenül kezelni. Tanulunk abból, hogy az emberek miket szeretnek nézni és utána a megfelelő tartalmakkal bővítjük a kínálatunkat. Figyeljük azt is, hogy milyen illegális másolatok érhetők el az olyan szolgáltatásokon keresztül, mint a BitTorrent. Nem az a lényeg, hogy a piacon az első, a második vagy a harmadik helyen vagyunk. Az Amerikai Egyesült Államokban a háztartások egyharmada az előfizetőnk. Azt reméljük, hogy ezt a szintet 5-7 év alatt elérhetjük Németországban is" - fejtette ki a Netflix alapító-vezérigazgatója.

Reed Hastings hozzátette, hogy az európai központjuk Hollandiában van, ahol ugyanolyan szigorúak az adatvédelmi előírások, mint Németországban. Nem értékesítenek reklámokat és nem adják el az előfizetőik adatait a reklámügynökségeknek. Az információkat kizárólag arra használják fel, hogy személyre szabott programajánlásokat fogalmazzanak meg. Németországban is akarnak majd tartalmakat készíteni, ez része a stratégiájuknak. A következő néhány évben jobban meg fogják ismerni a piacot, felvásárlásokat viszont nem terveznek. Ez az elmúlt 15 esztendőben sem volt rájuk jellemző és ezután sem lesz.

Májusban derült ki, hogy a Netflix újabb európai államokban, Németországban, Ausztriában, Svájcban, Franciaországban, Belgiumban és Luxemburgban, lesz elérhető. Nemrég pedig az Ericsson jelentésében olyan adatok jelentek meg, amik alátámasztják Hastings szavait. A valós idejű, streaming adatátvitel egyre inkább felzárkózik a lineáris tévézéshez: a heti médiafogyasztás tekintve már csak mindössze két százalékpontos különbség van köztük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • shownomarcy #6
    Regisztráltam az egyik nemzetközi sportcsatornára egy hónapra. Gondoltam nem agyonreklámozott ingyen streamet keresek. Nem lehetett nyelvet választani és a minőség sem volt épp hd. (Maradt a tv.) Amíg ezt kínálják, ráadásul drágán, addig bizony van érvényesülési joga a tv-nek. Az élő meccseket illetően egyébként sincs meg az a plusz értéke a netnek, hogy bármikor visszanézheted, hiszen ha élőben megy, azt mindenki real time szeretné látni.
  • duke #5
    Ez mar felmerult parszor, hogy feleslegesen fizetunk egy rakas csatornaert, mikozben kb 10 csatorna a tobbsegnek eleg lenne. Es erre az volt a furcsa magyarazat, hogy a kevesbe nepszeru tv-k csodbe menenek, ha nem volna ez a kotelezo elofizeteses rendszer, vagy pedig irrealisan magas lenne ezen csatornak elofizetesi dija.
    Tehat vagy az lenne, hogy megszunne a tv-k 80 %,(a tobbseg veszitene valamit) vagy pedig a magas elofizetesi dij miatt, ugyan annyit vagy tobbet fizetnenek az emberek a kevesebb csatornaert.
    Nem tunik teljesen logikatlannak az erveles, mikozben en se fizetek szivesen olyan csatornakert, amiket nem nezek, es legszivesebben inkabb felgyujtanek, lebombaznek, es biztos ami biztos, meg egy atombombat is ledobnek rajuk. (rtlklub, tv2)
  • hypno #4
    2-3 hír, ugyanennyi sport, természetfilm és 5-6 mozicsatorna. Ennyi az igényem.

    Ehhez képest van 80 fölötti, amire csak azért fizetek elő, mert még véletlenül sem fordul elő, hogy az engem érdeklő műsorok kisebb csomagban együtt forduljanak elő.
  • Tetsuo #3
    Nekem már eltűnt rég. Tizenévesen néztem utoljára...
  • Danecay #2
    Csak néha azt is nehezen dönti el az ember, hogy mit is akar nézni :)
  • Borg18754 #1
    Én sem nézek már tévét, 80 csatorna volt rajta, szinte sosem találtam rajta semmi érdekeset, ha mégis akkor 30 másodpercen belül egy 10-15 perces reklám jött. Neten meg akkor és azt nézek meg amit akarok REKLÁM NÉLKÜL