Berta Sándor
Okos kerékpárt készített a Samsung
A kerékpársávot vetítő lézerprojektorokkal felszerelt közlekedési eszközt a Samsung olasz részlege mutatta be.
Az ISTAT olasz statisztikai hivatal szerint a kerékpárok számítanak Olaszországban a legkevésbé biztonságos közlekedési eszköznek. A Samsung helyi részlegének reményei szerint új termékük megjelenésével és elterjedésével javulhat a helyzet, mivel annak fejlesztése során a fő cél a biztonság volt. A Samsung Maestros Academy projekt keretében megalkotott kerékpár koncepciója egy okostelefonon alapul. A kormányra mágnesesen rögzíthető eszközön megjeleníthető a hátrafelé irányított kamera képe, és ez vezérli a beépített akkumulátort, illetve lehetővé teszi a Wi-Fi/Bluetooth kapcsolódást. A rendszer lehetővé teszi a felhasználó napi útvonalának feljegyzését a GPS-egység segítségével, így a hivatalok például közlekedési statisztikákat készíthetnek arról, hogy hol érdemes kerékpárutakat építeni vagy kijelölni.
Különlegessége mégsem ez, hanem hogy négy lézerprojektort szereltek rá. Ezek virtuális kerékpársávot tudnak vetíteni az úttestre, ami azt biztosítja, hogy a közlekedő járművek nagyobb távolságot tartsanak a kerékpártól. A fejlesztők úgy vélik, hogy ezáltal a kerékpáros akkor is látható marad, ha például holttérben tartózkodik. A koncepció szerint a rendszer automatikusan felismeri a külső viszonyokat (napszak, fényviszonyok stb.) és bekapcsolja a lézerprojektorokat, ha erre szükség van.
Az ISTAT olasz statisztikai hivatal szerint a kerékpárok számítanak Olaszországban a legkevésbé biztonságos közlekedési eszköznek. A Samsung helyi részlegének reményei szerint új termékük megjelenésével és elterjedésével javulhat a helyzet, mivel annak fejlesztése során a fő cél a biztonság volt. A Samsung Maestros Academy projekt keretében megalkotott kerékpár koncepciója egy okostelefonon alapul. A kormányra mágnesesen rögzíthető eszközön megjeleníthető a hátrafelé irányított kamera képe, és ez vezérli a beépített akkumulátort, illetve lehetővé teszi a Wi-Fi/Bluetooth kapcsolódást. A rendszer lehetővé teszi a felhasználó napi útvonalának feljegyzését a GPS-egység segítségével, így a hivatalok például közlekedési statisztikákat készíthetnek arról, hogy hol érdemes kerékpárutakat építeni vagy kijelölni.
Különlegessége mégsem ez, hanem hogy négy lézerprojektort szereltek rá. Ezek virtuális kerékpársávot tudnak vetíteni az úttestre, ami azt biztosítja, hogy a közlekedő járművek nagyobb távolságot tartsanak a kerékpártól. A fejlesztők úgy vélik, hogy ezáltal a kerékpáros akkor is látható marad, ha például holttérben tartózkodik. A koncepció szerint a rendszer automatikusan felismeri a külső viszonyokat (napszak, fényviszonyok stb.) és bekapcsolja a lézerprojektorokat, ha erre szükség van.