Berta Sándor

Nem bíznak a Steam Machines sikerében a gyártók

Több gyártó szerint is kérdéses, hogy a Steam operációs rendszer számára készített gépek egyáltalán termelnek-e majd profitot..

A Valve tavaly szeptember végén jelentette be a Steam Machines koncepciót, ami a Steam OS operációs rendszerre épülhet. 2013 októberében a Valve nyilvánosságra hozta a Steam Machines specifikációit. A Consumer Electronics Show (CES) 2014 kiállításon bemutatott kínálat meglepte a rajongókat. A piacon várhatóan 13 konfiguráció jelenik meg.

Frank Azor, az Alienware képviselője meglehetősen drasztikusan fogalmazott: a Steam Machines az összes általuk értékesített rendszer közül várhatóan a legkevesebb nyereséget hozza majd. Problémát jelent az árképzés, hiszen az új gépeknek az aktuális konzolokkal (PlayStation 4, Xbox One) kell versenyezniük, ami nem lesz könnyű, hiszen ezek ára 400 dollár körül van.

A gyártók emellett attól tartanak, hogy az eltérő konfigurációk és hardverspecifikációk miatt ezek a termékek kevésbé lesznek vonzók a felhasználóknak. A Valve már korábban sem zárta ki annak a lehetőségét, hogy saját hardvereket adjon el, de eddig csupán a tesztelőknek gyártott néhány prototípust. A konzolokat - a dolgok jelenlegi állása alapján - kizárólag partnerei kínálnak majd. A cégek ennek ellenére készen állnak a kihívásra és bíznak abban, hogy a Valve jelenlegi 75 millió aktív felhasználója biztosítani fogja a Steam Machines koncepció sikerét. Elemzők ráadásul azt az álláspontot képviselik, hogy középtávon eltűnhetnek a piacról a CD lemezeken értékesített hagyományos termékek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zero 7th #15
    A helyzet az, hogy egy konzolosnak még tűnhet is vonzónak. PC teljesítményt és lehetőségeket ígér konzolos kényelemmel.

    Igaz, hogy a PC kényelmetlensége egy konzolos mítosz mindenféle alap nélkül, de ettől még vannak sokan, akik elhiszik azt a hülyeséget, és őket lehet, hogy meg lehet etetni azzal, hogy ez itt most egy kényelmes PC.
  • cateran #14
    1000 eve mar hogy bemutattak a Steam Machine konfigokat 600-6000 us dollar kozotti ar, mert nincs 2 egyforma konfig, sot! Annyira kozel lesz a PC-hez, hogy ez 1 PC, ha meg nem tunt volna fel...es a konzolokat szeretnek visszaszoritani? Rohej...
  • Józsibácsi #13
    Ha közel lesz a PC-hez, és teljesítményben is állja a sarat, továbbá valami emberi árakon lesznek tölthetők a játékok; akkor egyáltalán nem lesz hülyeség ez ám, két okból sem. 1. mert sok eddig PC-s gamer, meglehet hogy átáll erre. Továbbá ha az ár is jó lesz, meglehet hogy a warezt visszaszorítja....
  • sanyicks #12
    Pontosan tudom mi van az új konzolokban. Nem csak úgy össze lett forrasztva egy gpu és egy cpu, hanem annál jóval több, egy APU-ról van szó, közös memóriavezérlővel és eléréssel. Az ahol csak 1 lapra raktak egy gpu-t és cpu-t az az X360 kései szériái de ugyanúgy teljesen különálló cuccok maradtak, mert csak a lapka volt közös.
    A cell rohadtul nem volt csak a konzolra készült fejlesztés, mert szerverekhez készült, csak közben bekerült a PS3-ba is. Nagy hiba volt ugyanis a gyakorlati teljesítménye töredéke az elméletinek, az elcseszett architektúra miatt. Gyak emiatt ha a PS3 kihal, a cell együtt hal vele, mert bár próbálták tolni máshova, de nem nagyon kellett senkinek.

    Az új APU-s konzolok a CELL-t gondolják tovább, annak hibái nélkül. Ugyan csak van 8 db általános célú jaguar x86 mag(de lehetne akár ARM is már ha lett volna készen akkoriban ilyen megoldása az AMD-nek, az tuti sokkal olcsóbb lett volna), és sok kisebb mag párhuzamos számításokra (GPGPU rész), csak éppen közös memóriavezérlővel(így nem kell a másolgatással szopni, na meg azzal sem hogy a feladat beférjen 256kbyte cache-be, na meg 1 általános célú mag helyett 8 van, így könnyebben "etethetők" a GPGPU magok), és jóval nagyobb összteljesítménnyel. Visszafelé kompatibilis a PC megoldásokkal, így a játékok PC-s változatait simán pár hónap alatt átgányolhatták az új generációs konzolokra, ami látszik is, mivel grafikán kívül nem használja másra a gpgpu magokat, na meg a közös memória címtér előnyeit sem használják még ki, viszont egy gyors port legalább könnyen és olcsón összejön, és legalább van rá valami, nem kellett minden játékot kukázni és újrakezdeni.
  • Zero 7th #11
    " egy game os-t ami win kompatibilis."

    Ennek mi értelme is van? M$ nem fog magának konkurrenciát gyártani. Akkor már inkább egy Windows kompatibilis Steambox, de azt meg nehéz kimagyarázni, hogy nem csak egy custom PC.

    Mondjuk ami azt illeti, jelenlegi felállással is elég nehéz...
  • ugh #10
    ..magok..
  • ugh #9
    En nem viszont te lealhatnal mar a tudatmodositokkal vagy ha nem szedsz akkor allj ra.
    Sokkal dragabb megterveztetni egy full uj cuccot (lsd cell) mint egy meglevo technologiat felhasznalni ami eladhato a pc piacon is.
    Tekintve, hogy a konzolokba rakott amd cucc egy resze (pizsi4 7870, one 7790-asszem) mar reg kifejleszett cumo volt pc-n csak egy lapkara kellett pakolni a jaguar maggal es megnyirbalni a fogyasztast.
    Raadasul ezeket pc-n is lehet majd kapni szinte tuti igy ebben a formaban.
    Amugy nem tudom vagod e hogy a kabini es kaveri cuccokban ezeka jaguar amgok dolgoznak.
    De ha az elmult 1 evet egy gimubelsoben sikerult eltolteni termeszetsen nem szoltam.
    Szoval ki is van bebaszva?
  • ugh #8
    "Bill gates meg tok hulye nem ert hozza, hogy kell penzt csinalni."
    Ez ironia kart lenni.
    Ezert is volt utana ez:
    "Pedig o is szabadnulna tole"
    Ha rajta mulna mar reg bezart volna a reszleget mert latja anyagilag becsoffadni elete muvet ..
    Na igy ok?
  • Macropus Rufus #7
    az x86 szériákkal az a királyságos, hogy minden létező pc-be ez van szerelve, tehát nem kell külön architektúrát fejeleszteni, szemben a CEL procival, ami ugyan nagyon atomnak tünt az elején, csak geci nehéz programozni. + a gyártása is marha drága, és ugye a programozási gondjai miatt a Sonynak külön képzést kellett tartani a programozó csapatnak. Ez összességében marha drágává tette az egész miskulanciát.
    Jelen esetben közönséges x86-os AMD platformok vannak, meg merem kockáztatni, hogy ezek a cpu-k más AMD gépekben is meg lesznek találhatóak, tehát a gyártási költségük hamar le fog esni, ellentétben pl. a CEL rendszerrel amit csak a PS3-ban találhatsz meg. Ez így viszont már rohadt drágává tette az egészet.
    Meg azért azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek a konzolok nem high-end vasak, a cpu középkategóriás benne, mint ahogy az összes többi komponense is.
  • Macropus Rufus #6
    "Bill gates meg tok hulye nem ert hozza, hogy kell penzt csinalni."
    azért az a majd 20ezer milliárd forintos vagyon más mutat :D