SG.hu

Injustice: Gods Among Us



Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: NetherRealm Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E6600 2,4 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5400+ processzor, Nvidia GeForce 8800 GTS vagy ATI Radeon HD 3850 grafikus kártya, 2 GB RAM, 22 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: InIntel Core i5-750 Quad 2,66 GHz-es vagy AMD Phenom II X4 965 processzor, Nvidia GeForce GTX 560 vagy ATI Radeon HD 6950 grafikus kártya, 4 GB RAM, 22 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Mortal Kombat, Street Fighter IV
Kategória: akció

Nem lehet okuk panaszra idén azoknak a PC-s játékosoknak, akik szeretik a klasszikus árkád verekedős játékokat, hiszen a Street Fighter IV kibővített újrakiadása mellett a Netherrealm Studios már második alkalommal lepi meg a platform szerelmeseit egy efféle alkotással. A Mortal Kombat után ugyanis néhány nappal ezelőtt az Injustice: Gods Among Us számítógépes változatai is felkerültek a boltok polcaira, aminek köszönhetően egy rendkívül sajátos és különleges videojátékot illeszthetnek gyűjteményükbe a rajongók. A DC képregények szuperhőseit a középpontba állító alkotás bár az alapokat tekintve megmaradt a klasszikus útvonalon, de több olyan sajátos ötletet is felvonultatnak benne a fejlesztők, amelyek kiemelik az átlagból a végeredményt. Természetesen a műfaj forradalmasításától még mindig mérföldekre vagyunk, de az alkotók így is mindent elkövettek annak érdekében, hogy elrugaszkodjanak a kliséktől.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy az Injustice: Gods Among Us legtöbb stílustársával ellentétben egy nagyszerű történettel rendelkezik. A sztori a párhuzamos univerzumokon és számtalan konfliktuson alapul, a lényeg azonban, hogy a képregényekből és filmekből jól ismert erőviszonyok a játékban teljesen felborulnak, így példának okáért Superman és Batman nem egymás oldalán, hanem egymás ellen indulnak harcba, így egyáltalán ne lepődjünk majd meg azon, ha például a Denevérember Lex Luthortól kér segítséget.

Ezt a kaotikus történeti szálat a fejlesztőknek szerencsére sikerült egy letisztult és egészen sajátos cselekménnyé kovácsolniuk - érződik, hogy a DC emberei segítettek a háttérben -, amit a sztori mód keretein belül apró fejezetekre szaggatva ismerhetünk meg, méghozzá más és más szuperhősök oldaláról. Még ennél is nagyszerűbb, hogy nem csak a kampány, hanem nagyon sokszor a többi egyjátékos mód is kapcsolódik valamilyen szinten a történethez - ha másként nem is, legalább kiegészíti a cselekményt -, így például a S.T.A.R. Labs karakter- és képesség-specifikus küldetései vagy a szimpla küzdelmek, amelyeket igyekeztek szintén apró újdonságokkal feldobni a Netherrealm Studios emberei.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Amennyiben ugyanis úgy határozunk, hogy nem a történetet göngyölítjük fel, hanem csak belecsapunk egy-egy ütközetbe, akkor is többféle lehetőség közül válogathatunk. A Battle mód keretein belül minden egyes harc alapja, hogy legyőzzünk 10 felsorakoztatott ellenfelet. Ezeket az összecsapásokat azonban olyan apróságok nehezíthetik, mint amilyen például a folyamatosan visszafelé pergő óra, egy mérgezés, vagy éppenséggel az, hogy egyetlen életerőcsíkkal indul a küzdelem. Természetesen az Injustice: Gods Among Us keretein belül soha és semmilyen formában sem beszélhetünk átlagos összecsapásokról, hiszen már a kampány mód első pályáján rádöbbenünk arra, hogy itt többről, de sokkal inkább másról van szó, mint a legtöbb verekedős játékban. A küzdelmek például lényegesen intenzívebbek és változatosabbak, sőt még csak nem is kell bonyolult kombókat memorizálnunk ahhoz, hogy látványos mozdulatokkal tudjuk kiütni ellenfeleinket. Természetesen minden egyes karakternek lesz legalább egy speciális támadása, amivel alaposan lefaraghatja az ellenfél életerőcsíkjait - Superman például képes lesz kiütni minket a világűrbe -, de még ennél is jobban feldobják a küzdelmeket a rombolható, illetve interaktív pályaelemek, amelyeknek köszönhetően gyakran drasztikusan átalakíthatjuk az arénákat. Az alkotásban tehát mindennapos lesz hozzávágni az ellenfélhez egy autót, vagy összetörni rajta egy berendezési tárgyat, de az sem lesz ritka eset, hogy a harc hevében egy egészen más pályára repülünk át egy fal kitörésével vagy egy elementáris erejű ütés következtében.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A csatákat színesítik mindemellett a DC univerzum sokszínű karakterei, akik nem csak a képregényekben, hanem a játékban is valóban nagyon különböznek egymástól, sőt mi több, a fejlesztők nem ódzkodtak a hősök és gonosztevők speciális képességei mellett azok fegyvereinek alkalmazásától sem. Így például Zöld Íjász legtöbb speciális támadása az íján alapul, Csodanő pedig úgy kapja elő a kardját és a pajzsát, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga egy verekedős játékban. Ez a pozitívum azonban sajnálatos módon egy negatívumot is magával hozott, hiszen éppen ebből a sokszínűségből kifolyólag a karakterek közötti egyensúly sajnos borzalmasan rossz. Flash például elképesztő gyorsasága miatt bárkit könnyedén sarokba kényszerít, Lobo fegyverének folyamatos elsütésével esélyt sem hagyhatunk az ellenfelek számára, de szinte teljes mértékben legyőzhetetlen karakternek tekinthetjük Deathstroke-ot is, aki pisztolyával távolról tudja kiiktatni támadóit úgy, hogy azok a közelébe sem kerülhetnek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az Injustice: Gods Among Us esetében azonban ezt némileg feledtetni tudja velünk, hogy PC-re egy alaposan kibővített változatot kaptunk a Netherrealm Studios részéről, így már az alapfelhozatalban megtalálhatjuk azokat a harcosokat, amelyeket a fejlesztők korábban letölthető tartalmak formájában vásároltattak meg a konzolosokkal. Ezek között találhatjuk többek között Lobót, Batgirlt, General Zodot, de Scorpion, a Mortal Kombat sztárja is felbukkan a nívós listán. Grafika: Bármennyire is tekinthető azonban kellemesnek az Injustice: Gods Among Us játékmenete, a kinézetről sajnos ezt már egyáltalán nem lehetne elmondani. A modern grafikus motorokhoz képest egyre gyengébb teljesítményre képes Unreal Engine 3 ugyanis hiába futtatja a harcokat még gyengébb gépeken is masszív 60 fps-sel, ha a látványon már érződnek a hiányosságok. Így főként a karakterek modelljei, az animációk, a mozdulatok és a textúrák esetében beszélhetünk valódi középszerűségről, de az átvezetők sem hozzák a kötelezően elvárható szintet.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A kezelőfelület és az irányíthatóság tekintetében az Injustice: Gods Among Us igyekezett hasznos újdonságokat a középpontba állítani, így például a numerikus billentyű használata vagy a letisztult, mindössze néhány gombra koncentráló harcrendszer nagyszerűnek tekinthetők. Külön öröm lehet sokak számára, hogy a bonyolult kombók helyett itt végre valóban néhány egyszerűen megjegyezhető billentyűkombinációval is látványos küzdelmeket kivitelezhetünk már a betanító mód átélését követően is.

Játszhatóság: A játékidő szempontjából az Injustice: Gods Among Us igencsak tartós szórakozást biztosít, hiszen bár a sztori mód nem sikerült túl hosszúra - nagyjából 6-8 óra alatt átélhető -, de a számtalan egyjátékos, és a kissé szürke többjátékos módnak köszönhetően hetekre, sőt mi több, akár hónapokra elegendő szórakozást is biztosíthat számunkra.

Intelligencia, nehézség: A különféle nehézségi szintek nagyszerűen elkülönülnek egymástól a játékban, és a mesterséges intelligenciával sincs különösebb probléma, ellenben annál nagyobb baj, hogy a különféle harcosok kiegyensúlyozottsága erőteljesen hullámzó, így vannak elképesztően gyengék, de akadnak olyan hősök is, akik szinte legyőzhetetlenek, ha kiismerjük őket.

Hangok, zene: Zeneileg nem tekinthető világmegváltónak az Injustice: Gods Among Us, az ütközetek alatt hallható dallamok ugyanis teljesen átlagosak, ellenben a különféle karakterek szinkronszínészei nagyszerű munkát végeztek, így szó szerint élmény lesz hallgatni őket az átvezető animációk során.

Összegzés: Vannak ugyan hibái a Netherrealm Studios legújabb alkotásának, de mivel PC-n igencsak komoly hiányt szenvedünk nem csak az újító szándékú, hanem nagy általánosságban mindenféle verekedős játéktól, ezért az Injustice: Gods Among Us minden hibája ellenére is könnyen megszerethető. Ha te is imádtad a Mortal Kombatot, és szeretnéd megtudni, hogy milyen a DC-képregények legismertebb karaktereivel laposra verni egymást, akkor biztosan neked is okoz majd kellemes perceket a végeredmény. Soha rosszabbat!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zombee #11
    Lobo hogy győzi le Supermant?
  • Lunki88 #10
    Most lebuktam mennyire nem vagyok jártas a képregények terén... :D Akkor nem szóltam. :)
  • tomsolo #9
    Van ilyen képregény:

    DC Superman: RED SON

    Játék kép
  • Lunki88 #8
    Érdekes hogy ezt bele merik tenni egy játékba. Bezzeg a horogkereszt az a sátánnal egyenlő...
  • tomsolo #7
    Solomon Grundy meg egészen pontosan sarló + kalapáccsal a kezében + a fején vörös csillagos sapkával vigyorog :)
  • Evoluti0N #6
    PC-re az Ultimate Edition jelent meg. Ebben van egy ilyen oroszos skincsomag, amit majdnem minden karakter megkap. Valamelyik karakternek (talán Batman-nek) a ruháján ilyenkor a sarló+kalapács szimbólum szerepel. Emiatt van betiltva a PC-s verzió Magyarországon.
  • Peet81 #5
    kommunista embléma miatt
  • Darth Sith #4
    lol, hogy-hogy be van tiltva?
  • Narxis #3
    Nem mernek.
  • Peet81 #2
    arról miért nem irtok hogy magyarországon bevan tiltva játék hadd kérdezzem?!!