SG.hu

Mobilalkalmazással generál jelszót a CIB Bank

A CIB Bank új, innovatív megoldásként közvetlenül mobil eszközre letölthető jelszógeneráló alkalmazást kínál ügyfelei részére CIB mobilToken néven az elektronikus szolgáltatások biztonságos használatához.

A cég közleménye szerint az új alkalmazás használatának előnye, hogy az ügyfeleknek csak egyetlen, általuk megadott PIN kódot kell megjegyezniük. A mobilToken alkalmazás gyorsan letölthető és regisztrálható az ügyfél mobileszközére. A sikeres regisztrációt követően egy PIN kódot kell megadni, amely után az alkalmazás, a "Jelszó" menüpont kiválasztásával automatikusan hozza létre az Elektronikus szolgáltatások használatához szükséges jelszavakat (kódokat).

"A szolgáltatás előnye a korábbi jelszavas azonosításhoz képest, hogy nem szükséges megjegyezni a belépési és a megbízások megerősítéséhez szükséges kódokat, kizárólag a PIN kódot kell fejben tartani. Fontos hangsúlyozni, hogy a mobilToken által generált jelszó biztonságos, mivel az eszköz mindig csak bizonyos ideig érvényes, egyszer használható jelszót ad. A CIB Bank mobiltToken alkalmazása helytelen PIN kóddal generált jelszóval nem engedi meg az elektronikus szolgáltatásokba történő belépést vagy a megbízások megerősítését." - mondta Horváth Krisztián a CIB Bank lakossági üzletágának vezetője. Az ügyfeleknek erre, a token által generált jelszóra (kódra) van szükségük az Elektronikus szolgáltatásokba történő belépéshez, illetve megbízások megerősítéséhez.

Az okostelefonok és táblagépek egyre nagyobb elterjedésével változnak az ügyfelek igényei is, ezáltal minden szolgáltatónál előtérbe kerülnek az olyan újítások, amelyek az ügyfelek könnyebb, gyorsabb ügyintézését segítik elő e készülékek használatán keresztül. A CIB Bank saját ügyfelei körében végzett reprezentatív kutatása azt mutatja, hogy az ügyfelek megközelítőleg 50 százaléka rendelkezik már adatforgalomra alkalmas mobilkészülékkel, míg ugyanezen ügyfelek 90 százaléka rendszeresen használja internetezésre telefonját, és közel 80 százalékuk alkalmazásokat is letölt rá.

Az internet elterjedésével együtt, életünk szerves részévé vált, hogy a világhálón való jelenlétünk során különböző jelszavakat használjunk. Ezeket a legtöbben leírják valahova, ezzel kerülve el, hogy egy adott rendszerbe történő hosszabb belépési szünet esetén probléma adódjon az azonosítással. Tesszük ezt annak ellenére, hogy egyre több szakértő hangsúlyozza annak fontosságát, hogy belépéshez szükséges azonosítóinkat és jelszavainkat soha ne írjuk fel vagy tároljuk. Ha mégis így cselekedtünk, ügyeljünk arra, hogy ne ugyanazon helyen rögzítsük azokat, megkönnyítve ezzel illetéktelenek számára a hozzáférést elektronikus fiókjainkhoz. A legjobb megoldás azonban mégis az, hogyha olyan azonosítási lehetőségeket választunk, amelyekkel elkerülhetőek az ebből fakadó kellemetlenségek.

A Bank az új azonosítási folyamat bevezetése során figyelembe vette a Pénzügyi Szervezetek Állami felügyeletének ajánlását, valamint az ide vonatkozó biztonsági előírásokat egyaránt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Arnika19 #1
    Nem innovatív, nem könnyebb és nem gyorsabb ügyintézés.
    Természetesen be kell menni, a mobilnál nem, de nem mindegy milyen op rendszer verziót használ.
    "a CIB mobilToken applikációja nem működik olyan iPhone készülék használata esetén, amelynek operációs rendszerét IOS 6-os verzióról IOS 7-es verzióra frissítik."
    A megoldás itt olvasható: http://www.cib.hu/maganszemelyek/aktualis/hirek/index?id=9149fb
    Egyszerű?
    Most még ingyen adják a programot és a token valamiket, de szeptember 30-ig a kártyahasználat is ingyen volt, így bármikor jöhet az újabb +költség. A Pénzügyi Szervezetek Állami felügyeletének ajánlása nem egészen ilyen bonyolult ("innovatív") megoldásokat javasolt.
    Még egy: "A CIB Bank saját ügyfelei körében végzett reprezentatív kutatása azt mutatja, hogy az ügyfelek megközelítőleg 50 százaléka rendelkezik már adatforgalomra alkalmas mobilkészülékkel, míg ugyanezen ügyfelek 90 százaléka rendszeresen használja internetezésre telefonját, és közel 80 százalékuk alkalmazásokat is letölt rá."
    Kit kérdeztek, mennyi volt a reprezentatív létszám, mert engem senki nem kérdezett.

    Igen, továbbra is megelégedett ügyfeleink között üdvözölhetnek.