Berta Sándor

Már 2016-ban megjelenhetnek a sorozatgyártású robotautók

Legkésőbb három év múlva elkezdődhet a robotautók sorozatgyártása, legalábbis ezt prognosztizálja a Continental gumigyártó óriás. Az első járművek automatikus üzemmódban legfeljebb 30 kilométer/órás sebességre lesznek hitelesítve.

Sok autós vágyna arra, hogy a reggeli dugókban ne kelljen a vezetéssel foglalkoznia, hanem ehelyett megválaszolhassa az elektronikus leveleit, elolvashassa a friss lapokat vagy csak simán a reggeli müsorokra figyelhessen. Amennyiben a Continental által remélt forgatókönyv megvalósul, akkor a technika hamarosan átveheti az ellenőrzést az autó felett és a vezető egyéb dolgokkal foglalkozhat a közlekedés közben. "2016-ban lehetőség lesz arra, hogy megkezdődjön a korlátozott sebességű, maximálisan 30 km/órás automata vezetés olyan útvonalakon, melyeken a bonyolultság csekély, azaz az autópályákon." - mondta Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója. Ekkortól kezdve a sorozatgyártású autókat is felszerelhetik ezekkel a rendszerekkel.

A kifejlesztett technikákat eddig kizárólag a különböző prototípusokban próbálták ki. Degenhart szerint 2016 után a következő szintet 2020-ban érhetik el, amikor a robotautókat már 60 kilométer/órás sebességre hitelesíthetik, azaz vezető vagy a vezető beavatkozása nélkül ennyivel közlekedhetnek majd. Ehhez azonban meg kell változtatni a hatályos törvényeket, amelyek előírják, hogy az autósnak a járművét állandóan ellenőrzés alatt kell tartania. 2025-től jöhet a harmadik szint, amikor a robot gépkocsik sebességkorlátozás nélkül közlekedhetnek majd az erre felkészített utakon, az emberek felelőssége ugyanakkor továbbra is megmarad.

Degenhart nézőpontját megerősítette a Volvo vezérigazgatója, Hakan Samuelsson is. A Volvo jövő évtől kezd olyan autókat gyártani, melyek önállóan tudnak haladni a dugóban, saját maguktól megállva és elindulva, az előttük lévőt követve. Szintén tesztelik az "autóvonatok" rendszerét, melyekben járművek képesek nagy sebességgel haladva követni a legelöl haladót. A Continental - első autóipari beszállító cégként - tavaly decemberben megszerezte azokat a licenceket, amelyek lehetővé teszik, hogy robotautóit a szövetségi állam autópályáin és útjain tesztelje. A járműbe egyaránt beépítettek a környezet feltérképezésére és a közvetlen irányítására alkalmas technológiákat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Komolytalan #20
    Egyébként az ilyen önvezető autót - ami mehet autópályán is, simán - már feltalálták. Úgy hívják, hogy taxi. Vagy sofőr, ha mondjuk A8L-ről beszélünk. Mert ne legyenek illúzióink: ez a technika nem az új Dacia Logan-ben fog debütálni, hanem a 25MFt fölötti autókban.
  • Jakuza001 #19
    Az meg van, hogy mi van az irasod alatt egy egysegnyire ? Vagy olyan tavolsagban mar elhomalyosul a tekintet es a tudat ?
  • Komolytalan #18
    Aztán a trendi szőke pics. hogy fogja megtalálni az autóját, miután ilyen ügyesen elbújt?
  • Vaszilij Artyom #17
    Az megvan hogy nem erről a szaros országról van szó?
  • Jakuza001 #16
    Van ott is minimum speed.

    Lasd "Mississippi has a minimum speed of 30 mph on four-lane U.S. highways when no hazard exists"
  • Narxis #15
    Az Egyesült Államokban? Sztem ott más szabályok vannak.
  • fergusonpapa #14
    Ez nekem sokkal jobban bejön. Elég hietetlennek tűnik,de hát ez már kézenfogható dolog.
  • fergusonpapa #13
  • Garou #12
  • Jakuza001 #11
    Ismerik ezek a KRESZ-t ? :D

    " A minimális sebesség

    Autópályán, autóúton a minimális sebesség ha a látási és az útviszonyok lehetővé teszik: 60 km/óra. Ez azt jelenti, hogy aki a jogszabályból adódóan vagy a saját erejéből nem képes ilyen sebességgel haladni, annak tilos az autópályán, autóúton közlekedni. Pl: elromlott járművet vontatva (40 km/ó) a legelső lehetséges helyen, el kell hagyni ezeket az utakat! "