Berta Sándor

A notebookoknál is piacvezető akar lenni a Samsung

Két éve kaphatók a dél-koreai társaság notebookjai, és a cég a mobil és a televíziópiachoz hasonlóan ezen a területen is vezető pozícióra tör. Ehhez hét konkurensét kellene megelőznie.

"Az okostelefonoknál és a lapostévéknél már mi vagyunk a piacvezetők, akkor miért ne ismételhetnénk meg ezt a táblagépeknél, a számítógépeknél, illetve a notebookoknál is?" - tette fel a kérdést Martin Wallner, a Samsung regionális IT- és mobil üzletekért felelős igazgatója. Az üzletember hozzátette, hogy a közeljövőben egy nagyszabású notebookoffenzívát terveznek és Szlovéniában, Ausztriában, illetve Svájcban egymilliárd dolláros összesített forgalmat akarnak produkálni. Összehasonlításul: ez az egynegyede a Facebook éves forgalmának.

Ambíciókból és önbizalomból tehát nincs hiány, de mindez érthető is, hiszen a cég a BrandZ Top100-as listán - amely a legértékesebb márkákat vonultatja fel - nemrég a 67. helyről az 55. helyre ugrott és olyan márkákat előzött meg, mint a Cisco, az eBay, a Siemens, a Sony vagy éppen az O2.


A társaság forgalma 2007-ben 105 milliárd dollár volt, tavaly már 143,1 milliárd dollár, míg a nyereség a 2007-es 7,9 milliárd dollárról 2011-ben 11,9 milliárd dollárra nőtt. Ezzel párhuzamosan növekedett a foglalkoztatottak száma is: a konszern 2010-ben 158 000 embernek adott a munkát, tavaly viszont már 190 000-nek. Az év végére az alkalmazottak száma már 222 000 lehet, közülük 119 000 dolgozik majd Dél-Koreán kívül. A Samsung 2011-ben 4894 szabadalmat jelentett be, ennél több bejegyzés csak az IBM nevéhez köthető. A dél-koreai társaság 72 országban van jelen, 27 kutató- és 7 tervezőközpontja van. Csak kutatásokra tavaly 8,7 milliárd dollárt költött és összesen 94 millió okostelefont adott el.

"Nem holnap vagy holnapután, hanem belátható időn belül akarunk elsők lenni. Öt évvel ezelőtt kinevettek, amikor azt mondtam, hogy a mobil piacon elsők leszünk. Két éve vagyunk Ausztriában, de sokan még nem is tudják, hogy notebookokat is készítünk" - jegyezte meg a menedzser. A cég egyébként úgy véli, hogy a jövőben az okostelefonok, a táblagépek és a notebookok egyaránt meghatározóak lesznek. Több vasat tartanak a tűzben, hiszen egyaránt vannak Androidos termékeik és ősztől a kínálatukban megtalálhatók lesznek a Windows 8 operációs rendszert futtató okostelefonok, tábla PC-k és notebookok is. S természetesen távlati célokból sincs hiány, szeretnének meghatározóak lenni a nyomtató- és a monitorpiacon is.

A Samsung hordozható számítógépei 2010 eleje óta kaphatók Magyarországon is. A cég akkor úgy számolt, hogy a hazai netbookpiacon 15-20 ezer gép eladásával 15-20 százalékos, míg a notebook szegmensben 10-15 ezer eszköz értékesítésével 5 százalék körüli részesedést akarnak elérni. A Samsung 1989 óta van jelen Magyarországon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • narumon #10
    Igen azért volt olyan híres a Samsung vinyó, azért nyomják a hifijüket meg mp3 kütyüket, DVD írók/olvasók - mind mind minőségi termék. Hááát peeersze. Jó reggelt kívánok!
  • CairoJack #9
    Nálam marad a Dell...
  • cateran #8
    Ja, sejtettem...Csak tudod a zinternet miatt konnyu am megtudni mennyire jo vagy rossz 1-1 adott termek, mert rengeteg review, teszt, babamfasza van am...De eldegelj csak az almaorszagban, ahol minden tokeletes, tiszta es szeretetremelto.....
  • cloud.strife #7
    Az érdekel hogy tetszik-e a népnek? Egymillió légy.....
  • cateran #6
    Jaja...[URL=http://reviews.us.samsung.com/7463/NP-RF510-S02US/samsung-rf510-s02-notebook-reviews/reviews.htm]Ilyen "szarokat" arulnak....[/URL]nem is tetszik a nepnek...vagy varjunk csak...ja de....
  • cloud.strife #5
    Az tény hogy van egy jónagy piaca a Samsung-nak, valakinek elég az a szint...... nekem nem. A jó minőséget olcsón adnak süket dumát meg hagyjuk már. A nagy lóizét jó.
  • TommyGun #4
    Egyetértek, és ami trendi azt nem restellik koppintani olcsóbban adni és jobban megcsinálni, mindig azt csinálják és úgy ahogy igény van rá. Sosem gondoltam vólna hogy ezt mondom de ma már minőségi cuccokat gyártanak. Hamarosan az apple-t is le fogják kőrözni szerintem. Sajnos akik a trendeket kitalálják nem sokáig tudják azt uralni. Lásd IBM a PC-vel vagy mondjam a Myspace-t? Lehetne sorolni, az úttörők általában elbukják az újítási előnyüket...mindig lesz egy olyan cég aki ügyesebben másol és olcsóbban tudja azt adni és amikor el is kezd mégtöbb értéket hozzáadni ahogy a samsung teszi. Gratulálok nekik brutál mód növekednek és asszem nem lehet panaszunk a termékeikre.
  • Bannedusermail #3
    A Samsungnak nem süket marketingje van, hanem azzal tarolt, hogy jobb áron adta a jót. Hűsz éve utánzóművészek voltak, ma már ők diktálják a trendet.
  • cloud.strife #2
    Na attól mentsen meg a jóisten..... bár sok marketinggel ezt is megoldják.
  • JL666 #1
    hát hajrá