Berta Sándor

Átgondolja a HP a PC-s részleg kiszervezését

Amerikai lapértesülés alapján még egyszer átgondolja a PC-s részlege kiszervezését vagy eladását a Hewlett-Packard és annak új vezérigazgatója, Meg Whitman.

A The Wall Street Journal szerint minden eddiginél részletesebben megvizsgálja Meg Whitman, a HP vezérigazgatója és a cég szakértői, hogy milyen érvek szólnak a PC-s részleg eladása vagy kiszervezése mellett, illetve ellene. Ennek oka, hogy a legfrissebb elemzések ugyanis azt mutatták, hogy a kiszervezés több pénzt emésztene fel, mint amekkora előnyökkel és haszonnal járna és ez gondolkodóba ejtette a HP vezetőit.

A társaság a hónapok óta tartó huzavonával mind önmagának, mind partnereinek, mind ügyfeleinek ártott, sikerült mindenkit elbizonytalanítania. A helyzetnek nem tett jót a vezetőváltás sem (Leo Apothekert Meg Whitman váltotta a vezérigazgatói székben). Az első figyelmeztető jel az volt, amikor Apotheker bejelentése után, miszerint a HP felhagy a számítógép-gyártással és megválnak minden olyan terméküktől - okostelefonoktól, táblagépektől -, amelyen a webOS fut, gyakorlatilag azonnal zuhanni kezdett a részvények ára.

Whitman nemrég közölte, hogy Apotheker nyomdokain haladna tovább, az ő stratégiai elképzeléseit akarja majd megvalósítani és folytatja a nemrég elbocsátott elnök által megkezdett utat. Mindez azonban nem nyugtatta meg a társaság partnereit és ügyfeleit. A The Wall Street Journal most kiemelte: eddig még sem Whitman, sem az igazgatótanács nem mondta ki a végső szót a PSG-részleg ügyében. Mind a részleg kiszervezése, mind annak megtartása ellen és mellett is szólnak érvek. A PSG-részleg évente 40 milliárd dolláros forgalmat és 2 milliárd dolláros nyereséget könyvelhet el. Egyáltalán nem biztos, hogy ennek a bevételnek a kiesését a szoftverekkel sikerülne kompenzálni, ráadásul az IDC előrejelzése szerint a 2011. negyedik negyedévi közepes egyszámjegyű növekedés után 2012-ben gyorsabban bővülhet a világ PC-piaca, mint idén..

A vállalat egyébként 5,3 százalékkal növelte eladásait a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, amivel az IDC piackutató szerint 18,1 százalékos piaci részesedésre tett szert. A második helyre 13,5 százalékkal feljött a kínai Lenovo − részben a japán NEC megvásárlásának köszönhetően −, míg az amerikai Dell 11,6 százalékkal a dobogó legalsó fokára szorult. Augusztus végén felmerült olyan hír, hogy a Samsung vagy a Lenovo veheti meg a HP PSG részlegét, ebből azonban eddig nem lett semmi. Todd Bradley, a részleg vezetője ugyanakkor szeptember közepén már arról beszélt, hogy a Hewlett-Packard vezető szerepre tör a táblagépek piacán és abban reménykedett, hogy sikerül önálló vállalattá szervezni a hardveres részleget.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #5
    Van egy tokes csoport, akik kozvetlenul iranyitjak a ceget, nekik a haszon maximalizalas a cel es nem erdekli oket, ha szetverik kozben az egeszet. Ok jelolik ki a cegvezetot. Van egy befektetoi csoport, akik hosszutavon szeretnenek hasznot a cegbol, ok harcolnak ellenuk. Es vegul van egy mernoki-vezetoi csoport, akik mukodtetik a ceget, nekik az allasuk van veszelyben. A hosszu tavu befektetoi csoport (kisreszvenyesek) es a mernoki-kozepvezetoi csoport (+munkasok) erdeke jelenleg a ceg egyben tartasa es a jelenlegi (egyebkent kis mertekben, de nyereseges) tevekenyseg folyatasa. Az amerikai allamnak is ez az erdeke, mert a rovidtavu magan hasznonert nem akarjak felaldozni egy csomo ember munkajat. Gyakorlatilag ezen erdekcsoportok harcolnak egymassal, bar mostanra ugy nez ki, hogy kb. kockazati tokesek vs. mindenki mas helyzet alakult ki. A vezetokkel meg csak sakkoznak, bar ez lassan inkabb mar boxra emlekeztet...
  • Solten #4
    Kozben rajottek hogy az elemzok baromsagai ellenere szepen megy a biznisz...
  • lexandro2000 #3
    Nekem az nem érthető, hogy ha kirúgok egy vezetőt, akkor miért veszek fel egy olyat, aki azt mondja, hogy ugyanazt akarja csinálni, mint akit kirúgtam....
  • Cat #2
    fenét reklám, szerintem ez a bizonytalanság a legkárosabb. Így aki egyébként venne sem vesz, hiszen ezeket a cuccokat 3-4 évre veszik a cégek.
  • viasz #1
    Reklámkampány X+1. fejezet.
    Vagy tényleg ennyire beszívtak a HP-nál...?