Ötvös Tibor

A Dead Rising 2 lesz minden idők legjobb sandbox játéka?

A sandbox stílusú program olyan játék, ahol a fő sztori vonal mellett számos mellékküldetés is rendelkezésünkre áll és ráadásul a világ, amelyben játszunk szinte teljesen nyitott. Így akár órákat is eltölthetünk úgy az alkotással, hogy történetben egy percet nem haladtunk előre.

Ilyen a Red Dead Redemption vagy a GTA sorozat. A Capcom 2006-ban, szinte az X360 megjelenésével egy időben jelentette meg az addigi legnyugatibb stílusú játékát, mely a Dead Rising címet viselte. A zombiktól hemzsegő program kirobbanó sikert aratott, mind a kritikusok mind a játékosok imádták és ezért nem volt meglepő, hogy bejelentették a folytatást.



Ám a Dead Rising 2-ben egy teljesen új hőssel és történettel találkozunk, így aki nem játszott az X360 exkluzív első résszel annak sem kell aggódnia. A hétvégén megjelentek az első előzetesek a játékról, melyek felvetik a kérdést, hogy a Dead Rising 2 lesz minden idők legjobb és legvéresebb sandbox játéka?

A második rész főhőse Chuck Greene, az egykori motocross bajnok, aki jelenleg a Las Vegas utódjául szolgáló Fortune Cityben él és a helyi Terror Is Reality showban (itt beengednek egy arénába 4 motorost láncfűrészekkel és az győz, aki több zombit gyilkol le) versenyez. Egyetlen rokona a kislánya, Katey, akit még évekkel ezelőtt Chuck felesége harapott meg, ám a Zombrex nevezetű gyógyszernek köszönhetően az átalakulás már elkerülhető.

Az egyik verseny azonban katasztrófába torkollik. A zombikat valaki szabadon ereszti és azok ellepik az egész várost. Chuck és Katey sikeresen elmenekülnek egy biztonságos helyre, ahol kereken 72 órát kell kibírniuk, mire megjön a segítség. Közben egy felvételnek köszönhetően hősünkre kenik a merényletet, aki ezért elindul, hogy tisztázza a nevét.



És tulajdonképpen ez a játék célja. A biztonságos menedékből előbújva kell a fő küldetéseket teljesítenünk, melynek célja, hogy bebizonyítsuk ártatlanságunkat, túlélőket és Zombrexet keressünk Katey számára. Lányunknak minden nap este 7 és 8 között kell beadni a szert, amit természetesen vagy meg kell vásárolnunk kerek 25 ezer dollárért (4500 dollárral indulunk) vagy fel kell kutatnunk a patikákat és onnan beszerezni.

A Dead Rising 2 ismét bebizonyítja, hogy mennyire nyitottá lehet tenni egy világot, ha azt a fejlesztők is akarják. A játékban - szó szerint - ezrével tódulnak felénk a zombik, akiket minden, a kezünkbe kerülő eszközzel, tárgyal megölhetünk. Persze vannak dolgok, melyek önmagukban nem halálosak (lásd vödör vagy a vizipisztoly), de itt lép a képbe a "fejlesztés".

Szinte minden fegyvert átalakíthatunk és így egy, az eredetinél jóval halálosabb gyilkoló eszközt kapunk. A bemutatott verzióban szöges baseball ütőt készíthettünk és egy fúrókkal megspékelt vödröt, melyet az ellenfél fejre húzva azonnali "halált" okozhattunk. De később egészen egyedi eszközöket is gyárthatunk (például benzinnel töltött vízi pisztolyt vagy aggregátorral felszerelt gereblyét, mely hatalmasat ráz), melyekkel több PP pontot kaphatunk.

A PP pontok a játék valutáját jelentik. Minden sikeres gyilkosságért, küldetésért vagy bármi extra tettünkért Presztízs Pontot kapunk, szóval érdemes minden kipróbálni. Pont jár például az olyan apróságokért is, mint például ha Katey számára viszünk egy játékot vagy megmentünk egy embert.



Szívesen olvasnál több Előzetest?
(Összesen 249 szavazat)
  • Igen
    91 % (226 szavazat)
  • Nem
    5 % (12 szavazat)
A Dead Rising 2 nem szűkölködik a poénokban sem. Nem csak a különböző fegyverek okoznak majd kellemes pillanatokat vagy az a jelenet, mikor Chuck felpattan a rózsaszín háromkerekű gyerek bicajra és elteker a zombik között, hanem a sztoriban is akadnak megmosolyogtató jelenetek. A kritikusoknak tartott bemutatón Chuck eljutott egy koncertre, ahol a banda folyamatosan játszott, mert észre sem vették a fertőzést. Igaz, a színpad előtt már mindenki átváltozott, de ők azt hitték, hogy "csak élvezik a zenét és pogóznak egyet" a fiatalok.

A Dead Rising 2 mindenképpen kiemelkedő alkotás lehet és ha a fejlesztők nem rontanak el semmit, akkor a PC-s társadalom egy rendkívül szórakoztató játékkal lehetnek gazdagabbak, mely végre szakít a "lopj egy autót és juss el vele x-be" sandbox megoldással és mer újítani. A megjelenése után (szeptember 28) mindenképpen visszatérünk rá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Merces #32
    ...dehogynem.... MODOK.....én akkor hagytam abba mikor oda fajult a játék, hogy volt egy japán stilusú házam Vivec mellet és bementem néha kaját venni...........
  • darkerlomy #31
    Egyébként már mind1 bocs hogy beszóltam lehet én értelmeztem rosszul am arra gondoltam hogy olyan játék mint a valóság de olyan tényleg nincs a komment alapján legalábbis elsőre ez jött le ...
  • darkerlomy #30
    Rosszul értelmezted amit mondtak egyébként ...
    Én játszottam a morrowindel és rohadtul nem
    azt csináltad amit akartál...
    csak mentél össze vissza
    szerintem a GTA SA.
    Nem azt mondom hogy nekem bejön
    de ehetsz van bejárható terület.
    De a dead rising 2 nekem nagyon
    bejön megéri kipróbálni!
  • Megtörhetetlen #29
    Ehh mondd csak ezt, majd elcsábulsz :P Bár ennek a vitának nem itt van a helye, de az tény hogy ez a játék nem attól fun mert van story hanem az elmebeteg ötletektől amik amelett hogy szórakoztatóak eszméletlen mókásak is, amolyan fekete humorosan persze :)
  • Merces #28
    ...hát játszottál már az emlitett rpgk akármelyikével ,mert akkor tudnád hogy sokkal inkább sandbox mint pl a GTA. meg ne gyere azzal hogy attol sandbox hogy nincs vége vagy több van, attol az hogy a story után ha van tovább lehet játszani....kapis?
  • Zoliz #27
    Én soha nem leszek konzolos! Mert már most is jobb gépem van mint bármelyik konzol. És olcsóbb is a játékrája.
  • Justil #26
    lazább értelemben véve igen, szigorú értelemben véve pedig az a sandbox game, ahol tényleg nincs lefixálva semmi, és a játékos csinál kb mindent. ilyen azonban vagy nincs, vagy nagyon kevés, és nem biztos, hogy a játékosnak ez jó...
  • Megtörhetetlen #25
    vagy nem, csak így a PC fanok húzzák le, mert ők nem adják be a derekukat még a konzolnak..
  • Jagdgeschwader #24
    Nem sandbox RPG pölö a Dungeons & Dragons. És szerintem egy játék nem a végétől, hanem a szabadon bejárható világtól lesz Sandbox.

    Prototype
    Maffia I-II
    Assassins Creed I-II
    Fallout I-II-III
    Elder Scrolls: Morrowind, Oblivion
    Far Cry II
    Burnout Paradise
    Stalker: Call of Pripyat
    satöbbi
  • Justil #23
    Na, ennek fuss neki még 1x.

    Az rpg és a sandbox kifejezések egy játékot más-más aspektusból jellemezhetnek, így -e két jellemző összehasonlítása értelmetlen. A gyengébbek kedvéért: lehet egy játék sandbox, miközben rpg (Fallout, Baldur's Gate), és lehet rpg de nem sandbox (erre várok tippeket, hirtelen nem jut eszembe), és lehet sandbox, de nem rpg (GTA, mondjuk a 3. rész, vagy Just Cause 2), és végül lehet olyan is, ami se nem sandbox, se nem rpg (mittudomén, Mortal Kombat).