Gyurkity Péter

Reklámokkal töltené meg a DVD-t az IBM

Az önmagában nem hír, hogy az IBM szinte naponta nyújt be újabb szabadalmakat, az viszont már sokakat érinthet, hogy reklámokkal töltenék meg a DVD-kiadványokat, amelyeket csak egy bizonyos jogosítvánnyal kerülhetnénk el.

Nagyjából erről szól a Nagy Kék azon tervezete, amely a DVD-s reklámok rendszerének kialakítását körvonalazza a Szabadalmi Hivatal honlapja szerint. A cég mérnökei televíziós stílusban, a mozifilmek és egyéb tartalmak megtekintését "dobnák fel" reklámokkal, ám azokra is gondoltak, akik mindenáron el szeretnék kerülni a reklámok nyújtotta különleges élményt.

Ehhez először is egy digitális igazolásra lenne szükség. A lejátszó ennek megléte esetén nem vetítené le a reklámokat, ellenkező esetben azonban vagy a korongon található anyagból, vagy az internetről közvetlenül, menet közben letöltött hirdetésekkel szakítaná meg a műsort. Az IBM azzal indokolja az elgondolást, hogy mindez újabb bevételeket hozna a forgalmazóknak és a gyártóknak egyaránt, idővel pedig akár a DVD-lemezek előállítási költségét is leszoríthatná, vagyis még tovább csökkenne az ár. Az már más kérdés, hogy ez a költség jelenleg is elenyésző része egy-egy kiadvány árának.

Az ötlet egyáltalán nem új, hiszen az a beadvány oldalán is kiderült, hogy már tavaly februárban benyújtották. Az IBM exkluzív jogokat kér a rendszer kidolgozásához és fenntartásához, ez pedig azt jelentené, hogy a cég néhány nagyobb filmstúdióval összefogva ezt a megoldást alkalmazná a teljes piacon. Kérdés persze, hogy jóváhagyják-e a szabadalom tervezetét és hogy az IBM milyen sikerrel és milyen feltételekkel tud szövetségre lépni a stúdiókkal. Tekintve, hogy Hollywood minden ilyen ötletet nagy örömmel fogad, nem várható hosszas vonakodás.

Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor tervezik a rendszer bevezetését. A vásárlók nyilván nem fogadnák örömmel, de egy ilyen szabadalom birtokában az IBM nyilván nem habozik majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Mike #31
    sajnos nem eszmefuttatás, ezen egyszer majdnem végighaladtam, csak nem volt 15 misim erre. igaz a dvd mellett el adhatod tv csatornáknak is a vackodat (már ha kifizetted annak a jogát is, meg vmeliyk csatornának kell a szarod), lehet venni kizárolagops vetitési, forgalmazási jogot is évekre. plusz ott van a merchandise, midnenféle vicket-vackot árulsz adott filmhez.

    a turkálós filmek egyrészt kiszórt készletek, másrészt filmjogokat általában csomagban veszel, tehát egy-egy nagy név mellé adnak mondjuk 5 szart
  • Mister #30
    Az eszmefutatásod jó, de észre kéne venni ( nem neked, hanem a forgalmazóknak ), hogy kicsiny hazánkban az átlagfizetésből nem lehet minden héten venni 1-2 db 5.000 Ft-os dvd-t.
    Ha bemegy az ember a médijamárktba, vagy a teszkóba, akkor azt látja, hogy az akciós 500-1.000 Ft-os lemezeknél sok érdeklődő válogat és vesz akár többdarabot is, míg az 5.000 Ft-os lemezeknél szinte senki sincs.
    Ami még ehhez hozzá jön, hogy ötöd annyi áron simán harmincszor-nwegyvenszer ( és még lehet, hogy keveset is mondok ) annyi lemezt lehetne eladni, és akkor mindenki jobban járna.
  • Mike #29
    azért drága barátom, mert nem csak az a gyártás az egyetlen költség
    meg kell venned a forgalmazási jogokat, vetitési jogokat, szinkron, felirat, grafikus, aztán reménykedsz benne hogy itthon el tudsz adni 5000 darabot
    adjuk darabját 2000-ért, ami ugye nem teljesen a tied, mert rajta van a kereskedő haszna, az állam is leveszi a maga sápját, marad modnjuk a 2k-ból neked 1200-1300. 5000 darabnál az 6,5 milka
    6,5 milkánál pedig csúnyán ráfizetsz, bolt becsuk, dvd forgalmazás elfelejt
  • Mister #28
    30 ( harminc ) forint egy nyomott, gyári dvd, amin a film van.
    ( itthoni gyártósori adat )
    miért is kell ezt 5.000 ft-ért adni?
    adják 300-ért, az is tízszeres ár, és senki nem warezolna
  • Mike #27
    a többség nem hülye
  • Wittgen #26
    Már régóta az is közrejátszik abban, hogy sorozatokat töltök le, hogy nem akarok 15 percenként 10 perc reklámot bámulni. Inkább megnézem az aktuális rész 1-2 nap késéssel reklám nélkül.

    Szoktam eredeti dvd filmeket venni (nem premiereket, mert azok húzósak), de ha ilyen reklámfosokat kezdenek el terjeszteni, asszem teljesen le fogok állni róla.
    Ha pl moziban is bevezetnék, hogy film közbe becsúszik 1-2 reklám blokk, az lenne az utolsó nap, hogy mozijegyet veszek.
  • gplay #25
    Hát eddig sem sok filmet vettem eredetiben, de, ha ezt beveztetik akkor pláne letöltöm.
    Ha reklámot akarok nézni akkor bekapcsolom a tévét. Nehogy már megszabják, hogy én mit és, hogy nézek.
  • muerte2 #24
    Ismerek néhány IBM alkalmazottat, ezek után semmin nem lepődnék meg. :D
  • kvp #23
    Ha jol latom, akkor a filmek egyre inkabb a jatekok mukodeset probaljak atvenni, ebbol is inkabb az mmorpg-k uzleti modelljet. A halozatrol letoltott reklam, az elofizeteses digitalis alairasra alapulo felhaszanlo azonositas es az osszes tobbi uj szolgaltatas egyre inkabb ebbe az iranyba megy el. Nemsokara meg kell szoknunk, hogy az informaciohoz valo hozzaferest az anyagi lehetosegeink korlatozzak es a tudas sem megszerzheto csak berelni (licenszelni) lehet egy idore.

    Ha valaki a tenyleges adatokra (filmre) kivancsi, akkor erdemesebb illegalis forrasbol megszereznie, mivel ott tenyleg meg is kapja azokat, mindenfele korlatozas nelkul. Az igazi kerdes, hogy az emberek tobbsege melyiket valasztja. Egy diktaturaban is vannak akik jobban szeretik ha egy fegyveres rendor all a hatuk mogott, minta harcoliuk kellene a jogaikert. A kerdes, hogy a tobbseg melyiket valasztja.
  • wanek #22
    Ez a reklám - ha tényleg DVD-n van - simán kikerülhető. Már ma is vannak olyan asztali készülékek, amik tudják a Q-Play funkciót (egyből a filmet kezdi lejátszani), illetve számítógépen az AnyDVD is jó, vagy direktben a VOB-okat lehet lejátszani.
    A kalózok meg majd eleve úgy árulják (olcsóbban!!!), hogy egy deka reklám nem lesz rajta.
    Halva született ötlet.