Berta Sándor

Új logót vezet be a Nokia

A társaság stratégiaváltást hajt végre, amelynek keretében megváltoztatja az ikonikus logóját.

Ahhoz, hogy a gyártó újra a régi fényében tudjon tündökölni, az egyik legjobb megoldás a nyilvánvaló dolgok - jelen esetben a logó - megváltoztatása. A Nokia közel 60 év óta először változtatta meg a márkaarculatát és ennek részeként egy új logót is bevezet, mivel az agresszív növekedésre összpontosít. Az új logó öt különböző alakzatból áll, amelyek a NOKIA szót alkotják. A régi logó ikonikus kék színét a felhasználástól függően különböző színekkel helyettesítik.

A változás mindenekelőtt stratégiai okból következett be. Az új logóval a társaság el akar távolodni az okostelefon és mobiltelefon imázstól. Természetesen joggal merül fel a kérdés, hogy mi is a vállalat ma. Pekka Lundmark vezérigazgató a Reuters hírügynökségnek adott interjújában kifejtette: "Korábban az okostelefonokhoz kapcsolódtunk, manapság pedig már egy üzleti technológiai vállalat vagyunk." Miután 2020-ban átvette a küszködő finn cég vezetői posztját, Lundmark három szakaszból álló stratégiát határozott meg: „reset”, „accelerate” és „scale”. Az újraindítás szakasza már lezárult, A menedzser szerint most kezdődik a második szakasz.


Bár a vállalat továbbra is bővíteni kívánja szolgáltatói üzletágát, ahol berendezéseket ad el távközlési társaságoknak, mostantól a fő hangsúlyt a többi vállalkozásnak történő eszközértékesítésre helyezi. "Tavaly nagyon magas, 21 százalékos növekedést értünk el a vállalati üzletágban, amely jelenleg az árbevételünk mintegy 8 százalékát teszi ki, vagyis nagyjából 2 milliárd eurót. Ezt szeretnénk a lehető leggyorsabban két számjegyűre növelni" - taglalta Lundmark. A Nokia azt tervezi, hogy felülvizsgálja a különböző üzletágainak növekedési pályáját és alternatívákat, köztük az eladást is fontolóra veszi. "A helyzet nagyon egyértelmű. Csak olyan üzletágakban akarunk részt venni, ahol globális vezető szerepet látunk" - hangsúlyozta a vezető.

A Nokia a gyártás automatizálása és az adatközpontok felé való elmozdulásával olyan nagy technológiai cégekkel is harcba száll, mint a Microsoft és az Amazon. "Több opció lehetséges, előfordulhat az is, hogy a partnereink lesznek, néha az ügyfeleink lehetnek, de biztos vagyok benne, hogy lesznek olyan helyzetek is, amikor versenytársat látnak majd bennünk. India a leggyorsabban növekvő piacunk, amely alacsonyabb árréssel rendelkezik - ez egy strukturális változás" - emelte ki a menedzser, hozzátéve, hogy nagy reményeket fűz a Nokia Észak-Amerika részleghez, amely az év második felében komoly eredményekről számol majd be.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • RJoco #2
    Már a festékkel is spórolnak...
  • _svd_ #1
    A telefon üzletág akkor kezdett el zsugorodni, amikor a Nokia hangot kezdték el polírozni.