Gyurkity Péter

Előtérbe helyezi a mobilos weboldalakat a Google

A vírus miatt halasztják el a fontos átállást, ám a webmestereknek fel kell felkészülnie.

A Google évek óta dolgozik azon, hogy saját keresőjében a weboldalak mobilos változatát részesítse előnyben, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hordozható készülékekre szánt, azokon megjelenő verzió (és annak tartalma) alapján rangsorolják majd az egyes oldalakat. A hosszú felkészülés után most lassan elérkezünk a nagy váltáshoz, ez azonban néhány hónapot még csúszik.

A hivatalos blogban megjelent bejegyzés azt emeli ki, hogy a járványhelyzet miatt nem mindenki tud saját munkájára koncentrálni, ez pedig különösen érzékenyen érinti a webmestereket, akiknek egyéb dolga is akad a jelenlegi állapotok között. Ezért hozták meg a döntést, miszerint a keresőt (és nyilván az ahhoz kapcsolódó egyéb szolgáltatásokat) érintő komoly változást néhány hónappal elcsúsztatják, az átállás maga pedig idén szeptember helyett csak jövő márciusban valósul meg, vagyis addig van időnk felkészíteni a mobilos weblapokat, azok kinézetét és tartalmát. Tekintettel arra, hogy ezen váltáson tulajdonképpen már fél évtizede dolgoznak, egy hosszú periódus zárul majd le a fenti lépéssel, viszont itt mindenkinek gondoskodnia kell arról, hogy kellőképpen felkészüljön.

A fejlesztők számára részletes útmutatóval és ismertetővel szolgálnak az úgynevezettmobile-first indexing részleteire vonatkozóan. Itt megemlítik viszont azt is, hogy a legforgalmasabb (legnépszerűbb) oldalak tekintetében a legtöbb helyen már most is ezt részesítik előnyben, az újonnan létrehozott weboldalaknál szintén ezt az eljárást alkalmazzák, viszont mindenki más jövő márciusban kerül majd be ebbe a körbe, vagyis itt a mobilos oldalon is gondoskodnunk kell az ugyanazon robots metatagok elhelyezéséről, az elsősorban képek és videók megjelenítése kapcsán fontos úgynevezett lazy loading opció megfelelő alkalmazásáról, az URL-tiltások konfigurálásáról, valamint arról, hogy az elsődleges tartalom mind az asztali, mind pedig a mobilos lapon ugyanazt jelenítse meg – nem beszélve számos egyéb funkcióról, amit szintén felsorolnak a blogbejegyzésben.

Nekünk felhasználóknak ez elsősorban azt jelenti, hogy a mobil készülékekre szánt oldalak még nagyobb hangsúllyal szerepelnek majd a Google motorjában, így a mindennapokban kényelmesebbé és hasznosabbá válik a mobilos böngészés, még relevánsabb és jobban optimalizált találatokkal (és tartalmakkal).

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Astrojan #5
    A gugelt lassan bármire érdemes lecserélni, nincs már egy értelmes találatuk a sok üzlet, reklám, politika, cenzúra, önkényeskedés miatt.
  • kvp #4
    A legtobb modern oldal mar szinte csak mobilos nezettel rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy desktop-on is csak egy nagyfelbontasu tablet-kent kezelik az oldalt es semmi olyan technologiat nem hasznalnak, ami nem menne egy kis kijelzos kozepesen elavult android-os telefonon.
  • Neocortex #3
    na akkor végre jöhetnek komikusan elnagyolt és kényelmetlen UX 0/10 weboldalak a 24 colos monitorra
  • gombabácsi #2
    létezik még olyan hogy "mobilos weboldal?" :D
  • Gabbbbbbbbbbbb #1
    DuckDuckGo picit buta még, de már talán így is megéri Google-t lecserélni rá..