Szekeres Viktor
Nyár végétől itthon a hagyományos tévécsatornákon is nézhetünk pornót
A médiaszolgáltatással kapcsolatos törvényekhez nyújtott be módosításokat a kormány.
Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes a médiatörvényre vonatkozó módosításokat terjesztett a parlament elé a kormány nevében, melyeknek előadója Rogán Antal, a miniszterelnök kabinetfőnöke volt. A módosítások egy 55 oldalas dokumentumot ölelnek fel, s ezek nagy része nem érinti a nézőket, hiszen többek között finanszírozásokkal és a gazdasági oldallal foglalkozik, azonban akadnak olyan passzusok is, ami a tévézőkre kihatással lehetnek.
Ilyen például az, hogy most már nem csak 12 perc reklámot lehet sugározni egy órában, hanem például elég a főműsoridős műsorsávban elszórni a hirdetéseket úgy, hogy azok átlagosan óránként 12 percet adjanak ki. Így extrém példával élve 18:00 és 24:00 között leadható 72 perc reklámot akár este 8 és 10 közé is lehet koncentrálni, ha elfogadják a javaslatot, óránként 36 perccel - cserébe az intervallumon kívül egyáltalán nem lenne reklám.
A módosítási javaslat emellett engedélyt ad a bulvármennyiség növelésére a hírműsorokban (majdnem kétszeresére emelik a határt), illetve a legszigorúbb, VI. kategóriába sorolt műsorszámokat is érinti a változás, azaz a pornográf és extrém erőszakos tartalmakat. Ezeket eddig nem lehetett hagyományos tévés műsorfolyamban közzétenni, mostantól azonban ezt a tilalmat feloldhatják, igaz, kódolással, vagy egyéb műszaki megoldásokkal biztosítani kell majd, hogy kiskorú ne férhessen a tartalmakhoz.
Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes a médiatörvényre vonatkozó módosításokat terjesztett a parlament elé a kormány nevében, melyeknek előadója Rogán Antal, a miniszterelnök kabinetfőnöke volt. A módosítások egy 55 oldalas dokumentumot ölelnek fel, s ezek nagy része nem érinti a nézőket, hiszen többek között finanszírozásokkal és a gazdasági oldallal foglalkozik, azonban akadnak olyan passzusok is, ami a tévézőkre kihatással lehetnek.
Ilyen például az, hogy most már nem csak 12 perc reklámot lehet sugározni egy órában, hanem például elég a főműsoridős műsorsávban elszórni a hirdetéseket úgy, hogy azok átlagosan óránként 12 percet adjanak ki. Így extrém példával élve 18:00 és 24:00 között leadható 72 perc reklámot akár este 8 és 10 közé is lehet koncentrálni, ha elfogadják a javaslatot, óránként 36 perccel - cserébe az intervallumon kívül egyáltalán nem lenne reklám.
A módosítási javaslat emellett engedélyt ad a bulvármennyiség növelésére a hírműsorokban (majdnem kétszeresére emelik a határt), illetve a legszigorúbb, VI. kategóriába sorolt műsorszámokat is érinti a változás, azaz a pornográf és extrém erőszakos tartalmakat. Ezeket eddig nem lehetett hagyományos tévés műsorfolyamban közzétenni, mostantól azonban ezt a tilalmat feloldhatják, igaz, kódolással, vagy egyéb műszaki megoldásokkal biztosítani kell majd, hogy kiskorú ne férhessen a tartalmakhoz.