HENT hírlevél

Kalózkodás helyett identitáslopás a trend

A PC Játékszövetség (PC Gaming Alliance) elnöke szerint az újabb játéktervezési megoldások nyomán a kalózszoftverek aránya csökken, az online bűnözés új formái azonban teret nyertek.

Matt Ployhar szerint az ingyenes (free-to-play) játékok és az MMO (sokszereplős online) programok elterjedése miatt a kalózok dolga fokozatosan egyre nehezebbé válik, ezeket ugyanis jóval nehezebb feltörni, mint a hagyományos, egyetlen felhasználó otthoni játékához készített szoftvereket. Sok játékba olyan bónuszokat és ösztönzőket építettek be, amelyek a legális felhasználókat jutalmazzák. Egyre több izgalmas játékelem "a felhőben" kerül eltárolásra, és akkor sem hozzáférhető, ha magát az alapszoftvert valaki el is tudja lopni.

A Játékszövetség vezetője szerint a kalózkodást teljesen sosem lehet kiiktatni, azonban a játékfejlesztők sokkal többet tehetnek szellemi termékeik védelmében, mint hogy szigorú másolásvédelmi rendszereket alkalmaznak. Ugyanakkor éppen emiatt nem a szoftver, hanem a felhasználói identitás, az online karakterek, profilok válnak értékessé, és a kiberbűnözés is ezeket fenyegeti. A játékok fejlesztői és kiadói helyett így immár a felhasználók kerültek célkeresztbe, ez pedig Ployhar szerint is komoly probléma.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!