HENT hírlevél
A brit játékfejlesztők aggódnak a kalózkodás miatt
Egy, a brit játékfejlesztők körében készült felmérés eredményei szerint az iparág képviselői folyamatos és egyre növekvő problémaként észlelik a kalózkodást. A kormány kalózkodás elleni terveivel kapcsolatban azonban megoszlik a véleményük.
A brit játékfejlesztőket képviselő TIGA által készített felmérés eredményei szerint az iparág szigetországi képviselőinek jelentős része (60%) saját vállalkozására nézve is problémaként értékeli a kalózkodást. A válaszadó szakembereknek csak 30 százaléka érzi úgy, hogy cége számára nem okoznak gondot a jogsértések, míg 10 százalékuk nem tudott egyértelműen állást foglalni a kérdésben. Mindazonáltal a játékfejlesztők 90 százaléka úgy gondolja, a kalózkodás folyamatos és egyre növekvő problémát jelent az iparág számára.
A vállalkozások túlélési esélyei szempontjából a megkérdezettek 60 százaléka csak kismértékű veszélyforrásnak tekinti, 20 százalék közepes, 10 százalék pedig súlyos problémaként értékeli a kalózkodást. A brit kormány legújabb, a jogsértők internetkapcsolatának átmeneti felfüggesztését is kilátásba helyező tervei megosztják az iparág képviselőit. A fejlesztők ugyanis körülbelül fele-fele arányban támogatják, illetve ellenzik az elképzeléseket.
A felmérés szerint a játékfejlesztők gyakorlatias módon közelítik meg a kalózkodás kérdését, és az érintettek igyekeznek proaktív módon fellépni a problémával szemben. A válaszadók 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a kalózkodásra reagálandó új üzleti és marketing stratégiák alkalmazását fontolgatja. Ezek 75 százaléka a digitális terjesztést, regisztrációhoz kötött letöltést, valamint az ingyenes alkalmazások támogatását tekinti megvalósítható stratégiának.
A brit játékfejlesztőket képviselő TIGA által készített felmérés eredményei szerint az iparág szigetországi képviselőinek jelentős része (60%) saját vállalkozására nézve is problémaként értékeli a kalózkodást. A válaszadó szakembereknek csak 30 százaléka érzi úgy, hogy cége számára nem okoznak gondot a jogsértések, míg 10 százalékuk nem tudott egyértelműen állást foglalni a kérdésben. Mindazonáltal a játékfejlesztők 90 százaléka úgy gondolja, a kalózkodás folyamatos és egyre növekvő problémát jelent az iparág számára.
A vállalkozások túlélési esélyei szempontjából a megkérdezettek 60 százaléka csak kismértékű veszélyforrásnak tekinti, 20 százalék közepes, 10 százalék pedig súlyos problémaként értékeli a kalózkodást. A brit kormány legújabb, a jogsértők internetkapcsolatának átmeneti felfüggesztését is kilátásba helyező tervei megosztják az iparág képviselőit. A fejlesztők ugyanis körülbelül fele-fele arányban támogatják, illetve ellenzik az elképzeléseket.
A felmérés szerint a játékfejlesztők gyakorlatias módon közelítik meg a kalózkodás kérdését, és az érintettek igyekeznek proaktív módon fellépni a problémával szemben. A válaszadók 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a kalózkodásra reagálandó új üzleti és marketing stratégiák alkalmazását fontolgatja. Ezek 75 százaléka a digitális terjesztést, regisztrációhoz kötött letöltést, valamint az ingyenes alkalmazások támogatását tekinti megvalósítható stratégiának.