MTI

Tilos lesz luxuscikkeket reklámozni a kínai tévében

Megtiltották Kínában a luxuscikkek ajándékozására ösztönző rádió- és tv-reklámokat, mindeközben a pazarló, hivalkodó életmód elleni kampány következményeként a drága szállodáknak és éttermeknek jelentősen visszaesett a forgalma - derült ki csütörtöki kínai médiajelentésekből.

A rádió-, film- és televízió-főhivatal körlevélben utasította az elektronikus média helyi vezetőit, hogy távolítsák el reklámjaikból az olyan hirdetéseket, amelyek például luxuskarórákat, ritka bélyegeket, vagy aranyérméket kínálnak. A felügyeleti főhatóság szerint ezek "helytelen irányba terelik a társadalmi értékrendet, rossz társadalmi visszhangot váltanak ki". A hivatal szóvivője a rendelkezés közzétételekor utalt arra, hogy a lépés összhangban van a központi politikai vezetésnek a visszafogottságra, a költekezés leállítására, a fölösleges külsőségek, a fényűzés megszüntetésére adott utasításával, amelynek címzettjei a kommunista párt szervezetei, az állami hivatalok, valamint tisztségviselőik, alkalmazottaik.


A felsőbb vezetésnek való megfelelés kényszere és a feljelentésektől való félelem következtében a különböző hivatali rendezvényeket is immár sokkal szerényebb körülmények között rendezik az állami intézmények. Decemberben már azt jelentették, hogy például a drága pálinkák piacán érzékelhetően megmutatkozott a hadseregre vonatkozó tiltás hatása. A korrupció elleni küzdelem, a napirenden lévő nyilvános lebukások és állásvesztések arra indítottak különböző szintű vezetőket, hogy megszabaduljanak lakásaik egy részétől, a vesztegetők pedig - piaci jelentések szerint - egyre inkább tartózkodnak a drága órák, ékszerek vásárlásától.

A vendéglátóipar szakmai szervezetének felmérése szerint az új direktívák napvilágra kerülése óta a minőségi, drága éttermek 60 százaléka már megérezte a kereslet visszaesését, az üzleti, ünnepi ebédek és vacsorák foglalásainak nagy részét lemondták. Peking ötcsillagos hoteljei, a fővárosba utazó hivatalnokok kedvelt szálláshelyei máris 10 millió jüanos (347,6 millió forint) veszteségről számoltak be.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pauly #6
    Miért milyen az emberi természet?
  • lamer the true #5
    Sajnos az emberi természet ellen nem lehet mit tenni. Ez így ment a történelem előtti időkben is, és amíg ki nem halunk, addig így is lesz.
  • Wittgen #4
    Ez egy jó ötlet a kínai vezetéstől. Van sok dolog, amiben nem értek velük egyet, de ez tényleg helyes irány, lásd NovaTerra írását is.
  • NovaTerra #3
    Hát elég szar érzés lehet a sok százmillió kínainak, aki napi 1 dollárnál kevesebbért dolgozik. Aztán látja a tévében, hogy valaki egy csinos cipőre meg 500 dollárt kiad, "mert megérdemli".
  • Szefmester #2
    Pontosan...

    Sőt egyesek már a többieket is lenézik csak azért mert azok nem gondolják azt amit ők az ilyen luxuscuccokról. Van olyan munkatársam aki olyan szinten márkabuzi, hogy bármi ami nem az ő kis kedvence (autó, telefon, tévé, bútor, stb) az már csakis szar lehet, és aki leszólja ezeket az pedig csak is irigységből teszi, mert annyira csóró hogy nem tudjuk megvenni. Az meg egy erősen OFF dolog hogy vélhetőleg ő is csak a neje fizetéséből tudja ezt megtenni.

    Olyan furcsa azt mondani, hogy példát vehetnének az emberek a kínai kormánytól...
  • ADAMEX9 #1
    Egy részről egyetértek velük. Sajnos most mindenkinek az van a fejében, hogy senki vagy, ha nincs új iPhone a LV táskádban.
    Aki olyat akar venni az úgyis megtalálja/megveszi, reklám nélkül is.