SG.hu

Vizsgálat indul a hangos reklámok miatt

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa elindította első vizsgálatait a túlságosan hangos televíziós reklámok miatt. A médiatörvény szerint a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél. A nézők ugyanakkor számos bejelentéssel éltek a hatóság felé.

A hatóság által használt "Humanoid" szoftver virtuális hangosságmérő műszereivel január elseje óta pásztázza a kijelölt médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát, így a törvény hatályba lépése óta pontos adatok állnak rendelkezésre a vélelmezett jogsértésekkel kapcsolatban. Az NMHH nemzetközi szakmai ajánlás alapján határozta meg, mi minősül hangerőugrásnak. A Nemzetközi Telekommunikációs Unió (ITU - International Telecommunication Union) olyan módszert, mérési eljárást tett közzé, amelynek segítségével számszerűsíthető a nézők, hallgatók által észlelt műsorhangosság.

A mérési adatokat január óta videómelléklettel együtt publikálja a hatóság, ami a médiaszolgáltatók számára is könnyen ellenőrizhetővé tette, hogy a közzétett reklámjaik hangereje meghaladta-e a környezetükben mért egyéb műsorok hangerejét. A törvény hatálybalépése után adott türelmi idővel a Médiatanács célja az volt, hogy a szolgáltatókat felkészítse az új törvényi előírás betartására, és együttműködésre ösztönözze őket, amely révén a zavaró hangerejű szpotok hatósági beavatkozás nélkül eltűnhettek volna a képernyőkről. Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján azonban egyértelművé vált, hogy a nyilvánosságra hozott adatok nem tartják vissza a médiaszolgáltatókat a normaszegések ismételt elkövetésétől.

A hatóság ügyfélszolgálatára ugyanakkor folyamatosan érkeznek a túl hangos reklámokat kifogásoló panaszok: idén már több mint hetven bejelentést tettek emiatt. A magyar fejlesztésű szoftver szeptemberben öt szolgáltatónál - az RTL Klub, a TV2, a Duna TV, Story TV és az MTV (m1) csatornáin - észlelte rendszeresen a kritikus hangerőugrásokat, ezért a hatóság megindította az első eljárásokat a televíziókkal szemben. A Médiatanács vizsgálat lefolytatása során határozatban dönt a lehetséges szankciókról, amelyek ez esetben a figyelmeztetéstől a pénzbírság kiszabásáig terjedhetnek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pcjoe #11
    Hmmmm. Tehát, ha a Discovery-n nem hangosabb a reklám, akkor oda figyelsz rájuk?
    Szerintem nem azzal van a baj, hogy hangos a reklám, hanem azzal, hogy 20-25 percig ORDÍT. Talán, ha csak egy-két perc lenne és "halkan" csorgatnák a fülünkbe az értékes-fontos-nagyon jo termék információkat, akkor talán többen odafigyelnének....
  • eNMi #10
    nebazzz! ki nem szarja le, h téged idegesit a hangos reklám???
    némely személy szerint sosem nézel kertévét, ahol idegesitene. szóval ez igy 1 hüJe hozzászólás.

    engem nem zavar, tényleg nem nézem. most volt reklám (bocs, de ez most tényleg a discovery :)), itt nem hangosabb.

  • koschwarz #9
    hát ezt teszem én is :D
  • pcjoe #8
    Toltsd le internetrol...
    (ott nincsenek idegesito ku@va hangos reklamok es akkor mesz ki pisilni amikor akarsz)
  • koschwarz #7
    cseszed, ki nem szarja le, hogy milyen módszerrel érik el, hogy megmaradjon az elvileg előírt hangerő, ha én mint néző, kiugrom a székből, mikor reklám kezdődik. a nézők miatt hozták a törvényt, más kérdés, hogy technikailag kijátszható sajnos. biztos jól megy a kereskedelmi csatornáknak, de személy szerint én szinte soha nem nézem őket, többek között ezért, mert kibaszottul idegesít, hogy 15 percenként kell a halkító gombhoz nyúlnom.
  • mrzed001 #6
    Én is rühellem, hogy ha nézek bármit akkor két kézzel kell kapnom a távirányító után 20 percenként, mert üvölt a csendbe a reklám.
    Amúgy bár a reklámok túl hangosan, de a filmek meg túl halkan vannak leadva.
  • Bith #5
    Szerintem az is éppen elég, ha hangosabbnak tűnik. Oldják meg, hogy ne "tűnjön" annak, ennyi. Engem rohadul zavar, hogy üvöltenek.
  • BakoSanyi #4
    Egyáltalán nem hangosabbak a reklámok. Csak a kitöltési tényezőt növelik meg, így az emberi fülnek valóban hangosabbnak tűnik.
  • hunwhite #3
    Minimum annyi bírságot kapnának mint a reklámokból befolyó összegek!!!!
    Addig amíg nem kapnak annyit addig nincs is ami visszatartsa őket!!!!
  • jtrencsenyi #2
    Végre!!!