Ötvös Tibor

A Modern Warfare 2 2009 legtöbbet letöltött játéka

Év végén mindenféle listákat olvasni mindenfelé, ám a Torrentfreak egy valóban érdekes összeállítást tett közzé.

E szerint 2009. legtöbbet warezolt, illegális oldalakról letöltött játéka a Modern Warfare 2. Az Infinity Ward FPS-e minden médiarekordot megdöntött, hiszen megjelenése napján csak az USA és Anglia területén 4,7 millió példányt adtak el belőle. Az internetes oldal szerint azonban hat hét alatt pontosan 5 070 000 alkalommal töltötték le a különböző torrent-oldalakról a játékot.

Érdekesség, hogy míg PC-n a boltokban nem fogyott a játék, addig illegálisan 4 100 000 emberhez jutott el a Modern Warfare 2. A PC-s lista második helyére a The Sims 3 került 3 200 000 letöltéssel. A bronzérmet a Prototype szerezte meg a maga 2 350 000-es eredményével. Konzolokon nem ennyire rossz a helyzet. Bár X360-on is a Modern Warfare 2 vezet, de "mindössze" 970 ezer letöltéssel. Második a Street Fighter IV (840 000), harmadik a Prototype (810 000).

A filmek világában a Star Trek nyerte a 2009. legtöbbször letöltött filmje címet. A második a Transformers folytatása, míg a harmadik helyre Guy Ritchie Rock'n'Rolla című alkotása került.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Balumann #31
    Igen, például ilyeneket bele kelle számítani a statisztikába, hogy valós képet kapjunk. Hogy akik megvették, előtte hányal töltötték le. Akik letöltötték, hányan játszanak vele 10 óránál többet, hányan multiznak törtel több ideig (és ebből hányan nem veszik meg utána sem), mert ha annyi nincs meg, akkor miért ad ki bárki is 10k körüli pénzösszegeket? Ezeket figyelembevéve már megkapnánk nagyjából a valóságot, de ez maximum a gondolkodó embereket érdekli, vagy maximum más magyarázatot mondanának a konzol erőltetésére, ha mégis véletlenül kikerülne 1-2 ilyen statisztika.

    Amivel valami értelmes adatot kapnánk az az, hogy hányan játszanak napi több órát, és lenne bőven pénzük arra, hogy megvegyék a játékot, mégis csak "elvből" nem veszik meg.
  • NEOreg3 #30
    ha nem tudtam volna kipróbálni warezzal az mw2 multiját, akkor soha a büdös életben nem vettem volna meg

    úgyhogy szegény activision-blizzardnak maximum csak 40.999.990.000ft bevételkiesése van
  • Kange #29
    Huh, én is hagy szóljak hozzá az itt leírt dolgokhoz egy picit... :)
    Elolvastam az összes Hsz-t, alapvetően Balumann-nel értek egyet.
    Azonban nagyon kíváncsi lennék egy olyan statisztikára is, hogy azok közül, akik letöltötték mennyien vették meg és mennyien törölték is már a gépükről! Mert ugye a demo-k hanyagolásáról senki sem beszél!
    Ahonnan én anno leszedtem számomra meglepő módon, rengetegen írták, hogy elő van rendelve, csak lassan érkezik. Maradjunk kicsit személyes példánál. Jön egy játék, demo-t keresek. Ha még nincs letöltöm vmelyik warez oldalról. Ha tetszik, akkor elkezdek rá vadászni/várok, hogy picit lejjebb menjen az ára, ha nem törlöm.

    tomcsa4: Azt írod, hogy aki multizik, annak 80+ óra a játékidő. Ha ár/érték arányt nézzük, akkor az már nem is olyan rossz. Nah de mi van azokkal, akik soha sem multiznak? (Min pl. én!) Ugyanannyi pénzért vegyek meg egy terméket, ami Neked 100 óra, nekem pedig 3,5 óra szórakozást garantál? Ez szerinted fair? Nem az, egy cseppet sem!

    zola2000: Ez egy nevetséges érv. Én pl. full HD-ban játszok játékokkal a 100 centis TV-men, full grafikán. Ugye box-val ilyet eleve nem is lehet, mert gyengébb a grafikája, valamint a maximum felbontása is 720p.
  • Balumann #28
    Egy kiadónak/fejlesztőnek akkor van a legnagyobb nyeresége, ha kiadja a játékot MINDEN platformra, PC-re és konzolra is egyaránt (legalábbis ha jól sikerült a játék). Ha mindent kiadnának normálisan, akkor nem lenne ekkora eltérés sem, konzolra többségben azért váltottak, mert tudták, hogy a játékkínálat jobb lesz azon. Hogy nem adnak ki jobb játékokat PC-re, abban a Microsoft-Sony keze (vagy pénze) is benne van, ebben szinte bizots lehetsz.

    "csak itt tűnhet úgy ahol "mindenki" a pcjén akarna játszani, csak épp tündeznek el címek"
    Egy normális embernek tök mind1, hogy min játszik, ha az igényeit kielégíti. Én biztos nem fogok kiadni külön pénzt egy gépért, ami főképpen játékra jó (miután már egy gépem amúgyis van), akkor inkább gépet fejlesztek, és sokkal több mindenre tudom használni (egy gyorsabb gép mindenben jobb, még netezésre is), játékoknál meg választhatok irányítás közül, beállíthatom mi a fontosabb megjelenés szempontjából, és jobbesetben letölthetem a fanok kiegészítőit, pályáit, stb.

    "és ha meglátja mondjuk mittudomén az assassins creed 2 pc változatát, akkor azt mondja hogy "lol, ki az aki ilyeneket a notebookján nyom, plazma tv helyett"

    Ettől meg a falra mászok. Ha valakinek az az igénye, hogy HDTV -n játszon, az a PC-t, sőt notebookot is lazán rányomhatja HDTV-re, beledughat egy 2-3 ezer Ft-os gamepdot (geniusnak van egy olcsó, x360 szerű és kiosztású nagyon jó gamepadja ami nekem is van), és tolhatja az Assassin's Creed -et, valamikor majd a 2-t is. Ettől függetlenül valaki ugyanúgy élvezi notebookon is a játékot, és cserébe azt viheti bármikor, nem csak otthon tud vele játszani, de hdtv-re is ki tudja kötni.
  • zola2000 #27
    Nincsen semilyen konzol népszerűsítési program (illetve persze hogy minden gyártó népszerűsíti saját termékét, ez a nintendonak megy a legjobban), csak itt tűnhet úgy ahol "mindenki" a pcjén akarna játszani, csak épp tündeznek el címek, mittudomén egy kanadainak meg úgy tűnhet hogy minden videojáték iránt érdeklődő ismerősének van konzola, és ha meglátja mondjuk mittudomén az assassins creed 2 pc változatát, akkor azt mondja hogy "lol, ki az aki ilyeneket a notebookján nyom, plazma tv helyett"
  • Balumann #26
    "A konzol egy valamivel több, mint a PC és azok a koop játékok. "

    Ez meg nem a PC és warez hibája, hanem konzol népszerűsítési "programhoz" tartozik még. Az óriáscégek (Microsoft, Sony) és a kiadókon múlik.
  • Balumann #25
    Igen, de egy játékot általában 1-2 év után visznek le olyan árra ha jól tudom, azokra készítenek egyáltalán valamilyen statisztikát, hogy hányat adnak el amikor lement az ára? És abból mennyi jut el a kiadókhoz?

    Hát igen, a warez az igények növekedését is jelenti, mert az emberek többsége ki is próbálja mielőtt megveszi, így nem elég egy ütős intrót csinálni a jó eladásokhoz... ^^
  • tomcsa4 #24
    Nem tudom. Ha hirtelen megszűnne a warez, akkor az olcsóbb szektorban lévő játékok (mondjuk 5-6 ezer forintig) eladásai megemelkednének. Bár igaz, ha nem lenne warez, a játékok sem tartanának még itt (lehet jobban húznánk a szánkat).

    A konzol egy valamivel több, mint a PC és azok a koop játékok.
  • Balumann #23
    Te is tudod, hogy van előnye az eredeti játékoknak (ott az eredeti lemez, nem kell szarakodni patcheknél, tudsz nyugodtan online multizni), akinek ez nyújtja a legértékesebb szórakozást, az meg szeretné venni a játékot, és általában meg is veszi a legfontosabbakat. Aki egyáltalán nem vesz, az szinte biztos, hogy 95 %-ban nem venne akkor sem, ha a warez hirtelen megszűnne. Talán 2-3 ezerrel többen vennének meg 1-1 játékot, ennyit érnének el a warez megszűnésével.

    "Mondjuk aki multizik, simán letol 80+ órát online (sőőt, ennek a sokszorosát). Annak megéri. "

    Ez így van, és erre írtam már sokszor, hogy PC-n multiban sokkal több lehetőség lenne, mint konzolon. Beállítások, módolhatóság, pályakészítés, fegyverkészítés, coop lehetőség és abba is misszió szerkesztés, stb. De nem ez a cél, nem ezt a tendenciát követik, hanem hogy néhány óra alatt végigjátszd, multizz vele egy kicsit, aztán vedd meg a következőt (azt meg esetleg add el vagy cseréld el) - legalábbis az akció kategória. Na ez egy másik ok, amiért manapság sokan úgy döntöttek, hogy nem vesznek játékokat.
    (én az akció játékok helyzetéről beszélek egyébként, stratégiákkal és rpg -el nem tudom mi a helyzet, azokat nem szeretem)
  • tomcsa4 #22
    Mondjuk aki multizik, simán letol 80+ órát online (sőőt, ennek a sokszorosát). Annak megéri.