Szekeres Viktor

Újabb, még be nem mutatott sorozatok szivárogtak ki a netre

Hollywood egy pillanatig nem figyelt, és máris tele lett a net olyan sorozatokkal, amiket még be sem mutattak. Emiatt viszont senki sem szomorkodik.

Szoktál tévésorozatot letölteni?
  • Igen.
  • Ritkán.
  • A legtöbb sorozatot tévében nézem.
Az új amerikai sorozatok szivárgásával kapcsolatban két tévhitet eloszlatnánk. Egyesek ugyanis ilyenkor mindig összeesküvésre gondolnak, miszerint a stúdiók direkt pakolják fel portékájukat a netre, mások pedig azt harsogják, hogy a szivárgások hatására fejek hullanak, dollármilliók folynak el és, hogy hatalmas kár éri a gyártókat, illetve a csatornákat. Természetesen egyik állítás sem igaz. Ugyanis a stúdiók, ha egy új sorozatukat mindenki számára elérhetővé akarják tenni, akkor..., sokkolónak hathat, de mindenki számára elérhetővé teszik. **** Ehhez nem kell simli és titkolózás, minden évben sok-sok pilot kerül fel oldalak tucatjaira, hogy meggyőzzék a fogyasztókat arról, hogy a sorozatot érdemes elkezdeni nézni, s hogy a bepróbálók esetlegesen jó hírét keltsék a szériának. Ennek megfelelően a csatornák még akkor sem sírnak, ha minderre illegális forrásból kerül sor, hiszen a premier előtti elérhetőség általában növelni szokta a premier nézettségét, nem pedig csökkenteni.


Nagyobb gond csak akkor van a csatornák oldaláról, ha nem új sorozatról van szó (ld. a Trónok harca idén kikerült 5. évados epizódjai), hiszen ilyenkor valóban csökkenhet a nézettség, mivel a pilotokkal ellentétben egy sokadik szezon már nem valószínű, hogy kósza, premier előtti kópiákkal fog új nézőket szerezni, ráadásul lehetőség nyílik a közösségi oldalakon tömeges spoilerezésre. Bár az is igaz, hogy új sorozatok szivárgása esetében a stúdiók egy esetben azért elkámpicsorodnak, mégpedig akkor, amikor egy nem végleges pilotverzió válik elérhetővé - akár a szereposztást, akár az utómunkát tekintve.


Most a téma azért aktuális, mert idén nyáron is sor került efféle, nem hivatalos szivárgásokra, a legutóbbira augusztusban. Nyár elején először a Supergirl című CBS-es képregény-sorozat első része vált mindenki számára elérhetővé (s söpörhetett be a pilot sok pozitív kritikát), valamint a Crowded című NBC-s komédia. A második hullámban pedig a Warner stúdió két sorozatának első része került ki a gondos őrizet alól, a Luciferé és a Blindspoté, valamint a Fox és a Universal közös gyermekéé, a The Carmichael Show-é, és a közös Fox-Paramount gyártmány Minority Reporté (Különvélemény).


A kiszivárgott sorozatepizódok kapcsán mindenki eldöntheti, hogy mikor akarja megnézni őket (ha egyáltalán vonzó az ilyesmi), de valójában, a filmekkel ellentétben itt nem nagyon lehet spórolni a várakozási időn, hiszen hiába néz meg az ember premier előtt egy első epizódot, ha a folytatásra ugyanúgy heteket vagy hónapokat kell várnia, hiszen a második részek már nem szivárognak ki idő előtt. Aki türelmes, annak mankóként jeleznénk, hogy a The Carmichael Show hivatalos premierje szerdán volt, a Blindspot és a Minority Report szeptember 21-én mutatkozik be, a Supergirl október 26-án, míg a Luciferre és a Crowdedre 2016-ig várnunk kell.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zetortraktor #8
    Persze, hogy nem ugyanazok csinálják, hiszen a sorozatot a gyártó stúdió a produkciós cégen keresztül az írók révén, a reklámot pedig a sorozatot megvásárló csatorna pár marketinges promószakival, de... ez miért meglepő? A termékkel és a hirdetéssel mindig mások foglalkoznak.

    De tök mindegy, hiszen mi a kérdés? Csávókám lát egy reklámot és csont nélkül hisz neki. Taps jár neki. Ilyen fogyasztóról álmodik mindenki.
  • FoodLFG #7
    mert a "reklámot" nem ugyanazok csinálják, mint a sorozatot.
    aha.
  • AnarchoiD #6
    Lucifer egesz aranyos, blindspot es minoriti kaki, 17 eve nem nezek tv--t , csak netrol sorozatokat ;)
  • grebber #5
    Amióta megvan a pc-n 1999 óta nem nézek tv-n televízióadásokat.
  • kalapos01 #4
    Attól még a zemberek a tévében nézik a sorozatokat. Vajon hányan nézik a heti Dr. Csontot az RTL Klubon, és hányan letöltve? Tévében mondjuk 6-700 ezren.
  • xido #3
    "A legtöbb sorozatot tévében nézem."

    2015ben magyarországon ilyen kérdést egyáltalán feltenni.. :)
  • zetortraktor #2
    Íme a példa arra, hogy az agymosás hatásos, a befolyásolható felhasználó csont nélkül benyeli a reklámokat. Ahogy kell. Ahelyett, hogy megkóstolná a terméket.

    Szerencsére van, akit nem zombítanak meg a reklámok.
    Utoljára szerkesztette: zetortraktor, 2015.08.28. 21:56:42
  • FoodLFG #1
    nyomozós, rejtély megoldós sablon hülyeségek a mai divatnak megfelelően emberfeletti képességekkel rendelkező szereplőkkel (gyk superhíró). már trailerből is kurva unalmas az összes.