Mi van vele?
-
#38
Ajánlom figyelmedbe a következő oldalt: Szemaforok. Sajna angolul van ... megpróbálom összefoglalni magyarul a számodra fontos részeket.
Pár kép:
Előszemafor
Zöldet jelez, ha létezik legalább egy zöldet mutató kijárat szemafor a következő pályaszakaszon. Egyébként pirosat mutat. Tehát ezzel a szemaforral megakadályozhatod, hogy belépjen a vasút egy olyan blokkba, ahonnan nincs kijárat.
Ha nincs kijárat szemafor az előszemafor után, akkor normál szemaforként működik. Ez természetes fennáll a kétirányú előszamoforokra is, ahol csak egy irányba használjuk az előszemafor funkciót.
Kijárat szemafor
A kijárat szemafor ugyanúgy működik mint a normál szemafor, csak az előszemaforok és kombó szemaforok helyes működése érdekében van rájuk szükségünk.
Ha az NPF (globális útkereső algoritmus) ki van kapcsolva, a kijáratok általában kétirányú szemaforok, így a vonat választhat utat. Egy irányú utak esetén és NPF nélkül a vonat áthaladhat a bejárati szemaforon, amint ez egyik kijárat szabad. Bár, ezek után a legközelebb eső kijáratot választja, ami NEM FELTÉTLEN a zöldet jelző kijárat!
Az NPF eltörli ezt a "megszorítást", így a vonatok a lególcsóbb utat választják. A piros jelzések "drágábbak" mint a zöldek, így ha egy mód van rá, nem fognak ott várni.
Kombó szemaforok
Ez a harmadik verziója a szemaforoknak, amik igazából semmi újat nem nyújtanak. Tulajdonképpen egy elő- és egy kijárat szemafor egybegyúrásáról van szó. Ezekkel a lámpákkal elég komoly vasúthálózatokat tudsz létrehozni. (lásd alábbi képet)
És még valami:
Ezzel az új interfésszel is hozhatunk létre szemaforokat/lámpákat a 0.6.0ás verzió óta. Csupán annyit kell tenni, hogy a openttd.cfg fájlban a az enable_signal_gui változót igazra (true) állítjuk.
Remélem tudtam segíteni.