Gabo#56
ixyon:
Talán gondolkodj el a következőkön:
Ha a PS2 32 MB-jét csak arra használják, hogy a grafikához szükséges adatokat (átmenetileg) tárolják akkor hol marad hely az AI-nak, a környezet fizikájának modellezésére, összetetteb játékoknál a számítási adatok tárolására (RPG-k, szimulátorok), a modellek és a környezet geomaetria adatairól nem is beszélve? Mert 4 MB video ram mellett állandóan be kell rángatni az éppen megjelenítendő geometriai adatokat és texturákat az biztos, így a többi értékes adatnak kevesebb hely marad. Ha pedig ezt a DVD-ről töltögetik akkor meg is nézheted a teljesítmény erőteljes visszaesését. Hiába a nagy sávszélességű buszrendszer, ha a kívánt adatok a csiga lassú eléréssel rendelkező DVD-n vannak. Könyörgöm a DVD elérési sebessége még egy mezei HDD-ét sem éri el!
Azt megint nem tudom honnan veszed, hogy a PC-ken az adatáramlás csak a CPU-n keresztűl lehetséges. Szerinted mire szolgál a DMA, UDMA és az AGP?
PS2-n a fene nagy sávszélesség megoszlik a geometriai adatok, texturák, hangok, egyéb számítási adatok, DVD-ről valótöltés között.
A CPU-król annyit. Egy RISC proci csak annyira jó, amennyire jól a fordítóprogramját megcsinálják. A magasszintű programkörnyezet és RISC között ott csücsül egy jól-rosszul de szoftveresen megoldott fordító rendszer, ami a magas szintű utasításokat fordítja át RISC-re.
A mai PC CPU-k csak kifelé mutatnak CISC architekturát, belül már mindegyik RISC technologiára épül. Itt a fogdító viszont hardveres, chip-be integrált, tehát lényegesen gyorsabb mint bármilyen szoftver megoldás.
Lehet, hogy a PS2 CPU-ja több műveletet hajt végre adott idő alatt, de ez semmit sem ér, ha egy összetettebb feladat elvégzéséhez lényegesen több elemi művelet szükséges. CISC esetén az ilyen jelegű feladatok egyetlen utasítással megoldottak. Ezért van MMX, 3DNOW stb.
A másik probléma a PS2 célirányos CPU-jából ered. Az egész konzolt a brutális polygon teljesítményre hegyezték ki. De amint a CPU-nak nem ilyen jellegű feladatokkal kell foglalkozni abban a pillanatban jelentkezik a kialakítás hibája. Egy-egy komolyabb játéknál nem csak a grafika, hanem az AI, a fizikai számítások, a játék adatbázisainak a kezelése is fontos. Ezzel a PC-k általánosan fejlesztett CPU-ja jobban elboldogul nem is beszélva arról, hogy elég ram áll az adatok tárolásához is rendelkezésre.
A fentiekből eredően PS2-re nincs egyetlen szimultár, valódi legalább BG szintű RPG, az FPS-ek összetetségéről nem is beszélve (elég megnézni a Q3:A, az UT siralmas átíratait).
Multiplayert nézve pedig az összes eddigi konzol egy csőd a PC-khez képest.
Tehát nem kellene úgy lebecsülni az X-box PC közeli felépítését és képességeit!
MS persze, hogy fizet a fejlesztöknek, de szerinted PS2-re csak a szép színe miatt fejlesztenek? Ezt Te sem gondlod komolyan. Ha a SONY nem perkálna keményen a fejlesztőknek, akkor már rég otthagyták volna a nehézkesen programozhat platformoját.
A játékokról annyit, hogy PS2-re 2-3 évbe tellett, mire egy-két nagy nevet produkáltak (MGS2, GT3, FFX). Az X-boxra már megjelenésekor lesznek olyan játékok amiért egyeseknek megéri majd megvenni. Kár, hogy akkor már egy átlag PC is jobb lesz...