• ixyon
    #43
    na itt nagyon sokmindenki ért a konzolokhoz, és beszállok már én is érteni 1 kicsit.
    mielőtt v.ki olyan nagyra lesz az Xbox DDR ramjától(sacc/kb. 18Gb valós sávszélesség) a PS2 32 megája 800 Mhz-n ketyeg, és a valós sávszélessége 3.4 Gb. csak ennyi. és minekk kell több ram?
    amit lácc, azt bele lehet tölteni ennyiből is, meg ottvan a 4*DVD olvaso, ami 24* CDolvasó is, és ilyen sebesség bőven elég arra, hogy a textúrákat cserélje. mer ugye az csak űPCs szokás, hogy belenyomjuk az egész pályát(pl. Tombraider, vagy az autós játékok/szimulátorok) a memóriába, és erre is csak azért van szükség, mert lassú a busz, éa ha az elején feltötltjük, akkor jáék közben megmarad az egész a játéknak, és jobban megy majd. mindez a 128/108 bites 66/100/133 memóriabuszokra vonatkozik, ami kell a procinak, és nincs idő mindíg frissíteni. a HalfLife-ban van frissítés, gondolom ismeri mindenki a "Loading.".. feliratot::)
    a PS2nek ezzel össze sem mérhetőeek a képességei.
    a memot uyge 800 Mhz-n egy 512bites bisz láttya el. ebben bőven benne van a betöltés, a kivétel, és a játék infoinak a szolgáltatása is. de persze ez nem minden. mígy a PCn MINDEN ADATÁRAMLÁS a proicin keresztül folyik(és nagyon erősa gyanúm, hogy az Xboxnál is, mert ha nemm, a CPU nem műxik) ezzel szemben a PS2nek a CD/DVD olvasójának van olyan CHIPJE, hogy a proci megasszongya neki, mi kell most, és az EGYEDÜL BETÖLTI A MEMOBA. nem át a procin, sok értéks órajelet lefoglalva, hanem be 1enesen a memoba.
    a proci: hát igen... csak 300Mhz. de RISC, és 128 bites. oszt innen szeva PIII, mert ha rúgdossák sem éri utól a 100 Mhz-s FSBvel, és a faszomtggya mennyi bit szélességgel, mert azon az 1 igen kicsi kapun magy ki a memo,CD/DVD,Video,Hang(amit történetesen csak irányit, nem ő tölti) nomeg ugye csak 32bites, és akkor már a lebegőpontos teljesítményéről ne is beszéljünk. az FPUja elég jó, de 1-1 komolyabb művelethez még a hiperszuper MMXnek, meg SSEnek is vagy 5-6 órajelre van szüksége.nomeg alapból CISK, tehát nem érdemes a kettőt 1 lapon említeni.
    GPU hát itt bizony el kell ismerni, hogy az nVidia chipje eléggé eltánygálja a PS2ét.(a sok baromnak: nem a DDR memória miatt) az NV2A/NV2X(külföldi siteokon így emlegetik) sokkal gyorsabb. és többet tud. bár ha valaki észrevette, akkor ezzel jól adtak 1 nagy büdös pofont a szarnak. miért? itt senki nem olvas ilyesmit? egy 1.2 Ghz-s Thunderbirdnél a Gf2 GTS majden ugyan úgy (+-10%) teljesít 640*480ban 16 bitben, meg 32bit 1*2AntiAl. nagyobb felbontásoknál a különbség 4szeres. és ez nem poénból van, ha valaki utánaszámol(Pl. a quake 3mas eredmények után) itt kb. 2.5*annyi FPSnek kellene lennie. de nincs, mert ott van 1 nagyon gyenge proci. (nem a PIII, hanem az 1.2es Thunderbird, aminek a sávszélessége több, mint 2*akkora, és az órajele is majdnem a duplája, mint az Xboxénak) és akkor most a nagy probléma:ezek a chipek az ilyen relative gyenge CPUk mellett csak nagy felbontásban teljesítik a maximumot, kis felbontásnál meg van sok sok üres órajel. ja, és az összefüggés: a TVnek kb annyi pixele van, mint a szabványos VGAnak... szal a nagy grafikus proci ott suxxol, ahol van.
    hát csak ennyi, váram a válaszokat, emilben is. de lécci ne anyázzatok, hanem mondjátok, hol tévedtem. velem lehet vitázni

    ja, és a játékokról: lehet, hogy a Microsux most fizet a fejlesztőknek, de nem csinálhatja ezt örökké. a PS2re alapból fejlesztenek, Xboxra meg győzködni kell őket. ez így nem fopig sokáig menni. nyilván nem véletlenül kell őket győzködni. a konzolokra fejlesztők tisztában vannak azzal, hogy mi a különbség a Pc és a konzolok között. éa szerintem az Xbox mpég eléggé erősen PC szagú, és enem fűlik a foguk hozzá.hát csak ennyi.