Nexus: The Jupiter Incident
  • StarFist
    #992
    Egy kis hátszél azoknak, akik nem boldogulnak az utolsó előtti és utolsó küldetéssel:

    1. A hajók felszerelésénél ne vesződj a pajzsbontó fegyverekkel és rakétákkal/torpedókkal, csak nehéz lézereket és plazma ágyúkat tegyél a hajókra. Lehetőleg minden hajón integrity pajzs legyen, legalább két hajóra (ebből az egyik az Angelwing legyen, a másik pedig egy nehéz cirkáló) tegyél anti matter hajtóművet. Skeeter-ek nem kellenek, itt már nem kell mechanoidokkal küzdeni, a Colossus antimecha pajzsa miatt nem férnek hozzá a flottához, csak keringenek a környéken. Minél több és jobb cella legyen a hajókon.
    Az Angelwingen legyen két Flash vadász raj és egy Scythe bombázó raj (ez itt nem fog kelleni csak a végső küldetésben a Nexus-ban, de ott nagyon és ugye a Nexus előtt nem lehet a hajót újra szerszámozni). Ha van tudományos szkenner a hajókon, szedd le őket, ebben a küldetésben és az utolsóban már nem lesz rá szükség, inkább nehézlézereket tegyél a helyükre.

    2. A flotta megérkezése után párosával lesz a környéken kb. 8-10 pajzs nélküli földi hajó, a relé állomások felé tartanak, hogy kilőjjék őket. A legtávolabbi állomás kb. 70 km-re van, csak ezt tudod megmenteni (legalábbis a legnehezebb fokozaton én csak ezt tudtam), de legalább egynek épségben kell maradnia.
    A két anti matter hajtóműves hajót kapcsold 200% hajtómű teljesítményre és lóhalálában vedd üldözőbe a földi hajókat és lődd ki őket. Ha ez megvan, az Angelwing kivételével kapd össze a flottát és menj a közelben levő féregjárathoz egészen közel, ott üss F3-at a hajóknak (tartsák a pozíciót), de előbb tedd a hajókat 4-es üzemódba (csak a feladatra koncentrál), különben a barmok szépen belépnek a wormhole-ba és keresztet vethetsz rájuk (lévén a wormhole közvetlenül a Nexus-ra nyílik, ott pedig csak az Angelwing életképes). A Colossus-t kicsit hátrébb parkold le, ui pajzs nélkül nem igazán bírja a gyűrődést.

    3. Miután elrendezted a flottát csinálj egy mentést és mormolj el egy imát, hogy keveset kellejen majd visszatöltened. A hajók pajzsát kapcsold 150%-ra, a fegyverzetet pedig 200%-ra.
    Az Angelwing-el menj az épségben maradt reléhez, amint befejeződik az átsugárzás, a wormhole-ból megindul az invázió. Ekkor, mint a mérgezett egér, indulj vissza az Angelwing-el a wormhole-hoz, mert szükség lesz az Angel tűzerejére.
    Az első hullám gorg hajókból áll. Kb. 15 sec-ig nincs pajzsuk a beugrás után, így lehet tarolni közöttük (ezért fontos, hogy minden hajón legyen legalább 2 plazma ágyú a legerősebb típusból, a küldetés sikere múlik a rövid idő alatt bevihető minél nagyobb hulldamage-en). Célszerű a legnagyobb hajóegységet (egy csatahajó) célba venni és kilőni + mellé befér az időbe egy-két kisebb egység. Az invázió elején beugrik a rendszerbe egy szövetséges gorg hajó, aminek a béketkötéskor megvédted az irháját (persze minél távolabb, nehogy azonnal hasznát lehessen venni). Ezt te irányíthatod, kapcsold 200% hajtómű teljesítményre és irányítsd a flotta felé, ezután akár el is felejtkezhetsz róla, mert a 3. hullámnál nem ér oda hozzád hamarabb.
    Miután kilőtted az első hullámból a csatahajót, jön a második hullám 8 emberi nehézcirkáló képében, ezeknek kb. 5 sec-ig nincs pajzsuk. Amint megjelennek, azonnal vedd célba őket és igyekezz kilőni az összeset. Jutalmul néhány bazi nagy robbanást kapsz (a hajókon rengeteg rakéta van), amik jó eséllyel elpusztítják az első hullám maradékát is.
    Ekkor jön a 3. hullám (gorg-ok), ebben már két csatahajó van egy rakás kisérő egységgel együtt. Ha jól csinálod, akkor egy csatahajót ebből is ki tudsz lőni, mire a többi feltölti a pajzsait.
    Ekkor kezdődik az igazi menet, ha az Angelwingről nem felejtkeztél el, ekkorra visszaért hozzád.
    Megcseréled az energia sorrendet, 200%-ra teszed a pajzs töltést és 150%-ra (kisebb hajóknál 100%-ra) a fegyver töltést.
    A pajzsbontó fegyverek hasznavehetetlen szarok a játékban, ezért kellett a nehézlézereket favorizálni. Kijelölöd a másik csatahajót, kiválasztod rajta az összes fegyvert és a lézerekkel elkezded kilőni őket. Az Angelwingen levő egységek kivételével ereszd ki az összes vadászt és bombázót a hajókból (kivétel az Angelwing!), ezek is pusztítsák a fegyverzetet (szinte az összes el fog pusztulni, de no problem, az uccsó küldetésre úgyis csak az Angelwing és 3 szakasza megy veled). Ezt eljátszod az összes hajóval. Ha fegyverekkel végeztél, jöhet a pajzs generátor, utána pedig a hajótest. Időközben be kell futnia a szövetséges gorg hajónak is, vond be a buliba.

    4. Ha ezzel a hullámmal végeztél, még mindíg nem lélegezhetsz föl, ui jön a negyedik hullámban 4-5 hajó, ezekkel szintén el kell játszanod az előbbi fegyver/pajzs/hajótest játékot.
    Ha ez is meg volt, az Angelwing belép a wormhole-ba és jön a final mission (megnyugodhatsz, az előzőhöz képest sétagalopp).

    5. Az utolsó küldetésben az Angelwingnek be kell zárnia a Nexusból nyíló féregjáratokat egy feketelyuk körül. Bosszantásodra jön egy darab hajó, ami újra megnyitja majd őket. A hajó rögtön az első féregjárat bezárása után megérkezik, várd be és semmisítsd meg (jobb minél gyorsabban túl lenni rajta). A hajó gunship-eket indít, amik a hajtóműveidet célozzák (nem véletlenül). Indítsd a két vadász rajt és utasítsd őket az Angelwing védelmére. Indítsd a Scythe rajt jelöld ki célpontnak az ellenséges hajó hajtóműveit. Ez a leggyorsabb módszer az elpusztítására, ui hajtóművek nélkül a hajó belesodródik a feketelyukba és elpusztul. Ha sok nehézlézered van, akkor az Angelwing is lőjje a hajtóműveit. Ha inkább a pajzs+hull romboló kombinációt választottad az előző küldetésben, akkor nem tehetsz mást, lövöd a hajótestet, ami nem probléma, mert a Nexusban nem működnek az ellenséges hajó pajzsai (de az Angelwing pajzsai sem).



    Amire ügyelj:

    - minden sikeresen visszavert hullám után mentés, de ne az előzőre, hanem külön slotba, ui. egy jónak tűnő állás, pár pillanattal később hatalmas szívásnak bizonyulhat. Én csak tudom, kb. 18 visszatöltésből csináltam meg ezt a csatát a legnehezebb fokozaton (ebben benne volt több fegyver összeállítás kipróbálása miatti küldetés újrakezdés is).
    - ha elveszítesz egy csatahajót/nehézcirkálót, tölts vissza, mert a hiányuk garantált vereséget jelent (egyszerűen érvényre jut az ellenség számbeli fölénye és lenyomnak, mint a bélyeget).
    - a Colossust minden áron meg kell védeni, ha kilövik vagy elveszíti az antimecha pajzsot, akkor rád szabadul az összes környéken lebzselő mechanoid és game over. Ugyanez történik akkor is nagyerejű pajzsromboló cucc találja el (pl. Rad Bomba), ami blokkolja az antimecha pajzs működését. Ez akkor fordulhat elő, ha nem a wormhole közelében kezded a csatát, hanem megvárod, hogy az eggyes hullámok eyenként érjenek oda hozzád. Ilyenkor ui. először a rakétákat/torpedókat fogják nagy távolságból elereszteni és a flakrendszer/vadászfedezet ellenére néhány bizony be fog találni (ezért kell mindenáron a közelharcot erőltetni kezdettől fogva).

    Természetesen ez csak egy megoldás, lehet van még több is, jobb is. Sok space-el és odafigyeléssel ez nekem működött a leírt fegyver összeállítással.